Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، «لین هاستینگز» در بیانیه‌ای گفت: اسرائیل باید از تخریب منازل و دارایی های فلسطینیان فورا دست بکشد.

وی با اشاره به وضعیت فلسطینیان در مجتمع «حمصه البقعیه» واقع در شمال کرانه باختری گفت: اسرائیل از آغاز ماه فوریه تاکنون بارها منازل و دارایی خانواده هایی که در این منطقه ساکن هستند را تخریب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد افزود: چادرها، تانکرهای آب و خوراک حیوانات در این منطقه با وجود درخواست های مکرر جامعه جهانی، مصادره شده است.

این مقام سازمان ملل متحد نسبت به شرایطی که اهالی منطقه «حمصه البقعیه» قرار دارند و فشارهایی که به آن ها برای خروج از این منطقه می شود هشدار داد و گفت: خطر واقعی درباره اخراج اهالی این منطقه وجود دارد.

هاستینگز همچنین از مقام های رژیم صهیونیستی خواست تا به فعالان حقوق بشری اجازه دهد تا به آوارگان و اهالی این منطقه آب ، غذا و سرپناه بدهند.

پیش تر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی فلسطینی اعلام کرده بود: رژیم صهیونیستی از آغاز سال جدید میلادی تاکنون ۱۷۸ ساختمان مسکونی فلسطینیان را در کرانه باختری تخریب یا دستور تخریب آن را صادر کرد.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز اعلام کرده بود: تخریب منازل فلسطینی ها در کرانه باختری ادامه سیاست پاکسازی قومی ازسوی رژیم صهیونیستی به شمار می رود که از ده ها سال پیش علیه ملت فلسطین آغاز شده است.

ساخت واحدهای جدید و شهرک‌سازی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیرقانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی فلسطین سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد تاکید کرد که در حالی که ایالات متحده از ایده راه حل دو دولتی برای مناقشه اسرائیل و فلسطین حمایت می‌کند، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تشکیل کشور فلسطین ممکن است این نتیجه را تضمین نکند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول، کره جنوبی پس از دیدار با چو تائه یول، وزیر امور خارجه کره جنوبی، موضع جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را در این مورد تکرار کرد و بر حمایت از سناریویی که در آن فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها کشور‌های امن خود را دارند، تاکید کرد.

او در پایان گفت: «ما در حال کار روی این موضوع هستیم تا در اسرع وقت به آن برسیم.

 اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نتوانستند در مورد درخواست و تلاش فلسطینی‌ها برای عضویت کامل در سازمان ملل به توافق برسند.

راه حل دو دولتی، یکی از راه حل‌های ارائه شده برای رفع اختلافات بین اسرائیل و فلسطینیان است. طبق این چاره، بجای خصومت با اسرائیل برای «راندن آنان به بیرون از منطقه» از سوی اعراب، یا بجای «نابودی و پایمال گردانیدن حقوق فلسطینیان» از سوی اسرائیل، چاره، برقراری دو کشور جداگانه اسرائیل و فلسطین به‌طور همزمان و به رسمیت شناخته شدن هر دو از طرف تمامی طرفین درگیر و یکدیگر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فلسطین: برای جلوگیری از گرسنگی مردم غزه باید اسرائیل را تحت فشار قرار داد
  • رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست
  • سازمان ملل: اسراییل حمله شهرک نشینان به فلسطینیان را متوقف کند
  • امیرعبداللهیان : به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت ، تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و گوترش درباره حمله ایران
  • در سایه ناکارآمدی شورای امنیت گزینه‌ای جز تنبیه رژیم صهیونیستی باقی نمانده بود
  • گفتگوی تلفنی امیر عبداللهیان با دبیر کل سازمان ملل
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیر کل سازمان ملل متحد
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیر کل سازمان ملل متحد
  • رویوران: پاسخ ایران قواعد جدیدی را در منطقه برقرار کرد