Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: ساعت ۱۸:۵۶ دقیقه امشب یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه صنعتی در محله گلدسته بالاتر از خط راه آهن به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بلافاصله سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه امکانات کامل به محل اعزام شدند. محل حادثه گاراژی به وسعت بیش از ۴ هزار متر بود که چندین سوله با کاربری‌های مختلف در آن وجود داشت. یکی از این سوله‌ها که حدود ۴۰۰ متر بود و زیر زمین هم داشت دچار حریق شده بود؛ این محل کاربری تولید پلاستیک داشت و تعدادی دستگاه و بشکه‌های قابل انفجار نیز در آن نگهداری می‌شد.

ملکی گفت: اطلاعات حاکی از آن بود که آتش از قسمت زیرزمین آغاز شده بود بنابراین هم زیرزمین و هم قسمت اصلی سوله شعله ور بود. آتش نشانان از دو طرف عملیات را آغاز و به داخل نفوذ کردند که به یکباره بخشی از سقف زیرزمین تخریب شد و همین موجب شد که بخشی از دیواره‌های کناری نیز تخریب شود و سه نفر از آتش نشانان که در حال عملیات بودند دچار مصدومیت شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: این افراد از ناحیه پا و کتف و کمر دچار مصدومیت شدند که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. با ادامه عملیات حریق اطفا شد و از گسترش آتش به سایر سوله‌ها جلوگیری شد و نیرو‌ها در حال لکه گیری و ایمن سازی محل هستند.

وی ادامه داد: حوادثی که آتش نشانان طی آن مصدوم شده یا به شهادت رسیده‌اند، نشان دهنده کار سخت و طاقت فرسای آتش نشانان است که همواره با مخاطرات همراه بوده، آتش نشانان همیشه برای نجات جان و مال افراد از جان خود نیز می‌گذرند و در راستای عهد و پیمان خود با هموطنان وظایف خود را انجام می‌دهند، اما این تعامل دو طرفه است و از شهروندان تقاضا می‌کنم که نسبت به ایمن‌سازی محل کار و محل سکونت خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی آغاز عملیات آتش نشانان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محبوس شدن ۴ نفر در اثر ریزش ساختمان مسکونی

آتش‌پاد غلامرضا رضایی در خصوص ریزش و تخریب یک ساختمان مسکونی در تپه فتحعلی‌خان اظهار کرد: «آتش‌نشانان چهار نفر محبوس‌شده درون منزل را خارج کردند.»

به گزارش مهر، وی افزود: ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز دوشنبه (۱۴۰۳/۱/۲۷) یک مورد حادثه تخریب ساختمان مسکونی در تپه فتحعلی خان به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: با اعلام این حادثه به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه‌های شماره سه و نجات مرکزی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، گفت: مشخص شد که ساختمان به یکباره دچار ریزش شده و چهار نفر درون آن محبوس شده اند.

آتشپاد رضایی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان در لحظات اولیه موفق شدند ۲ آقا و ۲ خانم را نجات و به بیرون از ساختمان انتقال دهند.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه علت و چگونگی این حادثه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آتش نشانان پنج توله سگ را از آتش سوزی نجات دادند
  • ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه
  • محبوس شدن ۴ نفر در اثر ریزش ساختمان مسکونی
  • ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه/۴ نفر نجات پیدا کردند
  • تصادف مرگبار پژو با تابلوی راهنمایی در شیراز/ عکس
  • یک کشته و ۲ مصدوم در محور شیراز_فسا
  • جان باختن کارگر مشهدی در حادثه بالابر فروشگاه
  • فوت یک مرد ۴۴ ساله به علت سقوط در چاه
  • سقوط یک مرد میانسال در چاهی به عمق ۷۰ متر در جنوب تهران
  • آتش نشانان اهوازی ناجی ۱۲ نفر گرفتار در آتش سوزی