Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مصدوم شدن سه آتش نشان در پی وقوع حریق در یک کارگاه صنعتی خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: ساعت ١٨:۵۶ دقیقه امشب یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه صنعتی در محله گلدسته بالاتر از خط راه آهن به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه امکانات کامل به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: محل حادثه گاراژی به وسعت بیش از ۴ هزار متر بود که چندین سوله با کاربری های مختلف در آن وجود داشت. یکی از این سوله ها که حدود ۴٠٠ متر بود و زیر زمین هم داشت دچار حریق شده بود؛ این محل کاربری تولید پلاستیک داشت و تعدادی دستگاه و بشکه های قابل انفجار نیز در آن نگهداری می شد.

ملکی افزود: اطلاعات حاکی از آن بود که آتش از قسمت زیرزمین آغاز شده بود بنابراین هم زیرزمین و هم قسمت اصلی سوله شعله ور بود.

ملکی اظهار کرد: آتش نشانان از دو طرف عملیات را آغاز و به داخل نفوذ کردند که به یکباره بخشی از سقف زیرزمین تخریب شد و همین موجب شد که بخشی از دیواره های کناری نیز تخریب شود و سه نفر از اتش نشانان که در حال عملیات بودند دچار مصدومیت شدند.

وی ادامه داد: این افراد از ناحیه پا و کتف و کمر دچار مصدومیت شدند که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

ملکی اظهار کرد: با ادامه عملیات حریق اطفا شد و از گسترش آتش به سایر سوله ها جلوگیری شد. نیروها در حال لکه گیری و ایمن سازی محل هستند.

وی با اشاره به حوادثی که آتش نشانان طی آن مصدوم شده یا به شهادت رسیده‌اند گفت: این نشان دهنده کار سخت و طاقت فرسای آتش نشانان است که همواره با مخاطرات همراه بوده، آتش نشانان همیشه برای نجات جان و مال افراد از جان خود نیز می‌گذرند و در راستای عهد و پیمان خود با هموطنان وظایف خود را انجام می دهند اما این تعامل دو طرفه است و از شهروندان تقاضا می‌کنم که نسبت به ایمن‌سازی محل کار و محل سکونت خود اقدام کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/003Ey8

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره عملکرد آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال جاری اظهار کرد: آتش نشانان قزوینی در فروردین سال جاری در ۲۶۸ عملیات حضور داشته‌اند.

وی افزود: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی قزوین با بیان اینکه از مجموع عملیات‌های انجام شده ؛۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بوده که از این مقدار بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور بوده افزود: خوشبختانه ۱۱۲ نفر در این عملیات‌ها نجات یافته‌اند.

ململی ادامه داد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق نیز طی ماه گذشته حضور داشته‌اند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متأسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین رعایت توصیه‌های ایمنی را در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر دانست و افزود: قطع نمودن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل و داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

کد خبر 6087284

دیگر خبرها

  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • (ویدیو) آتش سوزی در محله پامنار؛ یک آتش‌نشان مصدوم شد
  • آتش سوزی در محله پامنار/ یک آتش‌نشان مصدوم شد
  • مهار آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محدوده بازار
  • حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • اقدامات آتش‌نشانی تهران در سیل سیستان و بلوچستان