Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: اهمیت واقعه غدیرخم تا آنجاست که به عنوان عید بزرگ الهی از آن یاد می‌شود؛ به همین دلیل  توجه به موضوع غدیر و زنده‌ نگهداشتن باید در اولویت باشد و هر نهاد و مجموعه‌ای نقش خود را به نحو احسن در این راستا انجام دهد.

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این راستا با همکاری بنیاد بین المللی غدیر و با هدف آشنایی دانش آموزان با سیره امیرالمؤمین(ع) و آشنایی با دریای بیکران معارف والای غدیر و در اجرای باز طراحی و اجرای فعالیت های تربیتی پیرامون موضوعات امام شناسی ، امر به معروف و نهی از منکر و انتظار و مهدویت و همچنین باز طراحی فعالیت های فرهنگی و هنری برای پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان و برگزاری جشنواره های موضوعی، جشنواره فرهنگی و هنری «علوی» را برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای برگزاری این جشنواره به سراغ علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش رفتیم و درباره اهداف و ویژگی‌های این جشنواره به ویژه در شرایط کرونا به گفت‌وگو نشستیم.

*چه شد که وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت که جشنواره فرهنگی و هنری «علوی» را برگزار کند و چه اهدافی پیش‌بینی شد؟

موضوع غدیرخم بسیار با اهمیت است و در همین راستا با هدف تبلیغ ،ترویج و تحکیم اصول ومبانی دینی به خصوص اصل مترقی ولایت فقیه با استفاده از زبان هنر، تعمیق شناخت، باورها و زنده نگهداشتن معارف ولایت علوی و واقعه غدیر خم در اذهان مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان، تبیین ابعاد مختلف زندگی و فضائل فردی و اجتماعی و شخصیت متعالی حضرت علی(ع)، ترویج فرهنگ و آموزه‌های غدیر در سطح جامعه با استفاده از زبان هنر و اشاعه و ارتقای فرهنگ علوی با محوریت شخصیت حضرت علی(ع)، جشنواره فرهنگی و هنری علوی برگزار شده است.

*از ویژگی‌های این جشنواره بگویید؟ منظور از فرهنگی و هنری یعنی مثل دیگر مسابقات فرهنگی و هنری آموزش و پرورش است؟

نه تفاوت‌های عمده ای دارد. ببینید جشنواره در سه گروه ابتدایی، متوسطه و فرهنگیان و در دو بخش انفرادی و دانش‌آموزان به همراه اولیا برگزار شد.

بگذارید بهتر برایتان توضیح دهم. در بخش ابتدایی که شامل دوره دوم ابتدایی است، در بخش انفردی «نامه‌ای به پدرم»، «خط تحریری» و«کتابخوانی» و بخش دانش‌آموز به همره والدین، کتابسازی است. بخش متوسطه که شامل دوره اول و دوم متوسطه است، در بخش انفرادی «نامه‌ای به پدرم»، پوستر، «خوشنویسی(نستعلیق)، شعر(بزرگسال،کودک) و داستان کوتاه/ داستانک و دربخش دانش‌آموز به همره والدین، فیلم کوتاه است.

در بخش فرهنگیان هم شعر(بزرگسال)، داستان کوتاه / داستانک، مقاله، نقاشی خط، نقاشی(رنگ و روغن- آبرنگ) و خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق ، نسخ و ثلث) پیش‌بینی شد.

*منظور از نامه‌ای به پدرم، چیست؟ چه سبک و مدلی برای نوشتن است و چه فرقی بین این نامه در بخش ابتدایی با نامه در بخش متوسطه است؟

در بخش نامه ای به پدرم، با توجه به این روایت که پیامبر(ص) می‌فرمایند: «من و علی پدران این امت هستیم» و با مراجعه به کتاب شریف نهج البلاغه در می یابیم که در بسیاری از نامه‌ها، این پدر مهربان، ما را مخاطب خود قرار داده و برایمان نامه نوشته است؛ دبیرخانه جشنواره با انتخاب نامه 47 و بازنویسی آنها متناسب با سن دانش‌آموزان، آن را به عنوان یکی از رشته‌های جشنواره فرهنگی هنری علوی قرار داده است. در این بخش، دانش‌آموزان با مطالعه نامه 47 نهج البلاغه، پاسخ نامه این پدرمهربان را نوشته‌اند. در بخش متوسطه، نامه 31 و بازنویسی آنها متناسب با سن دانش‌آموزان در نظر گرفته شد.

*بخش‌های دیگر را توضیح می‌دهید؟

در بخش خط تحریری ویژه دوره ابتدایی، موضوع اثر خلق شده یکی از حکمت‌های کوتاه امام علی(ع) در نهج البلاغه که حتما حروف (ی) و (ت) در نظر گرفته شده است.

بخش کتابسازی، به صورت انفرادی ـ خانوادگی بود یعنی والدین هم می‌توانستند در ساخت اثر به دانش آموز کمک کنند.‌ بخش‌های دیگر هم باید مرتبط با موضواع جشنواره ارائه می‌شد.

*موضوعات 10گانه را اعلام می‌کنید؟

فضائل امیر المومنین علی(ع) درقرآن(آیات، ولایت، تطهیر، تبلیغ، مباهله و ...)، ادب و احترام در نهج البلاغه، امام علی اسوه و الگوی زندگی، عدالت خواهی در نهج البلاغه، دفاع از مظلوم در نهج البلاغه، غدیر و جایگاه امام علی درکلام اهل بیت(ع)، خیرخواهی و رسیدگی به مردم(کمک مومنانه)، حلم و صبر، متن خطابه غدیر و علم و دانش در نهج البلاغه، 10 موضوع انتخاب شده است.

* درباره برندگان بگویید؟

دبیرخانه جشنواره در اصفهان واقع شده بود و پس از بررسی آثار، امشب از طریق کانال جشنواره فرهنگی و هنری علوی به آدرس @fhalavi، برندگان طی مراسم معرفی شدند.

نامه 47 نهج البلاغه رشته مسابقه‌ای نامه به پدرم(ویژه دوره ابتدایی) به این شکل است:

این نامه برای دانش‌آموزان ابتدایی به زبان ساده نوشته شده و مطالب داخل پرانتز همان تفسیر ساده‌ای از این نامه است.

 این نامه سفارشی است که حضرت علی(ع) قبل از شهادتشان به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بیان کردند.

*(ای فرزندان من) به شما سفارش می کنم که تقوی داشته باشید. (در همه حال مواظب باشید که از دستورات خدا اطاعت کنید و برخلاف این دستورات حرکت نکنید.)

*و به شما سفارش می کنم که اگرچه دنیا به سمت شما می‌آید، شما به دنبال آن نباشید. (در همه حال دنیا زر و زیور خودش را به شما نشان می دهد تا چشم شما را به سمت خودش بکشاند و از مسیر درست منحرف کند؛ ولی شما تمام حواس خود را به آن ندهید چون دنیا گذرا است و طوری زندگی کنید که اگر چیزی را در دنیا خواستید و به دست نیاوردید و یا از دست دادید، ناراحت نشوید.)

*در همه حال راستگو باشید و حق را بگویید و در این دنیا برای به دست آوردن پاداش در دنیای آخرت تلاش کنید.

*(ای فرزندان من) با انسانی که به دیگران ظلم می‌کند دشمن باشید و مواظب کسی باشید که به او ظلم شده است، (به انسان مظلوم تا جایی که می توانید یاری برسانید حتی اگر قرار است که از حقش زبانی دفاع کنید.)

*شما دو تن (امام حسن(ع) و امام حسین(ع)) و همه فرزندان و خاندانم را و هر کس را که این نوشته به او می‌رسد، به تقوا (اطاعت از دستورات خدا) و نظم در کارها و آشتی (صلح و دوستی) با یکدیگر سفارش می‌کنم  که از رسول خدا(ص) شنیدم که می‌گفت: «آشتی با یکدیگر برتر است از یک سال نماز و روزه». (اگر کسی یک سال نماز و روزه به جا بیاورد در حالی که در دلش کینه و دشمنی برادرانش باشد، در برابر خدا، آن نماز و روزه بی ارزش است.)

* به خاطر خدا و باز هم به خاطر خدا از یتیمان مواظبت کنید (مبادا که از حال آنها بی خبر باشید) و یک روز به آنها توجه نکنید  (با غذایی که به آنها می‌دهید) آنها را سیر نگه دارید و روز دیگر (به آنها توجه

نکنید) و آنها گرسنه بمانند.

* به خاطر خدا و باز هم به خاطر خدا مواظب همسایگانتان باشید. پیامبر(ص) درباره همسایگان سفارش کردند. ایشان آنقدر درباره همسایگان سفارش کردند که ما فکر کردیم که همسایه از همسایه اش ارث می‌برد.

* به خاطر خدا و باز هم به خاطر خدا، قرآن را گرامی بدارید، مبادا دیگران به آیات قرآن، بیشتر از شما عمل کنند و شما عقب بمانید. (عمل کردن به آیات قرآن مسیر درست زندگی را به شما نشان می دهد.)

* به خاطر خدا و باز هم به خاطر خدا نماز را گرامی بدارید، زیرا که نماز ستون دین شماست. (اگر دین را به خانه ای تشبیه کنیم نماز مانند ستونی آن خانه را محکم نگه می دارد.)

* به خاطر خدا و باز هم به خاطر خدا (کعبه) خانه پروردگارتان را گرامی بدارید. مبادا تا (زمانی که در این دنیا) هستید، آن را خالی بگذارید که اگر زیارت خانه خدا (حج که یکی از فروع دین است) را ترک کنید، شما را در عذاب مهلت ندهند.

* به خاطر خدا و باز هم به خاطر خدا جهاد در راه خدا را رها نکنید. جهاد را به وسیله مال، جان و زبان خود در راه خدا می توانید انجام دهید.

* به شما سفارش می کنم که با یکدیگر صلح و دوستی کنید و به یکدیگر بخشش کنید (احسان و نیکی کنید و هدیه دهید) و مواظب باشید که با یکدیگر دشمنی نکنید و یا اینکه از احوال همدیگر غافل نشوید.

* به شما سفارش می کنم که امر به معروف (دعوت به کارهای خوب) و نهی از منکر(سرزنش کردن زشتی‌ها) را رها نکنید، زیرا که (اگر امر به معروف و نهی از منکر را رها کنید،) بدترین افراد بر شما مسلط می‌شوند و از آن پس، هر چه دعا کنید، در درگاه خداوند قبول نمی‌شود.

نامه 31 نهج البلاغه، رشته مسابقه ای نامه ای به پدرم (ویژه دوره متوسطه)

*پسرم هنگامی که دیدم به پیری رسیده ام و نیروهایم رو به سستی دارد، به نوشتن این وصیت برای تو پرداختم، و در آن خصلت هایی آوردم پیش از آنکه مرگ به سوی من بشتابد و نتوانم آنچه در سینه دارم برایت بازگویم و یا همان گونه که در بدنم سستی راه یافته و در اندیشه‌ام نقصانی پدید آید و یا پیش از آنکه تو را اندرز دهم، برخی هواهای نفسانی یا فتنه های دنیا بر تو چیره شود و چون شتر رمنده شوی و دیگر فرمان نبری.

دل جوان مانند زمین کشت نشده است که هر بذری در آن قرار دهند، می‌پذیرد. من نیز پیش از آنکه دلت سخت شود و خِردت به امور دنیا مشغول شود به ادب آموزیت پرداختم تا با اندیشه ای استوار در کارها به امری روی آوری که مردمان کارآزموده تو را از طلب و آزمودن آن بی نیاز ساخته اند. در نتیجه از رنج خواستن آن آسوده گشته، دیگر محتاج آن نیستی که خود آزمون از سر گیری. از این مسیر به تو فایده ای رسد که ما به آن دست یافتیم، و برایت چیزی آشکار شود که بسا بر ما پنهان بوده است.

*مناسب دانستم که نخست کتاب خدا و تاویل آن را به تو بیاموزم و قوانین و احکام اسلام و حلال و حرام آن را برایت بگویم و از این امور به چیز دیگری نپردازم. آنگاه ترسیدم که مبدا آنچه از هواها و اندیشه ها مردم را به اختلاف افکند تا امر بر ایشان مشتبه شد، تو را نیز به اشتباه اندازد. پس هر چند آگاه ساختنت از آن را خوش نداشتم، واضح ساختن آن را خوش تر داشتم.

از آنچه تو را به جریانی واگذارم که از هلاکتت در آن ایمنی ندارم و بدان امید بستم که خداوند تو را در این کار به آنچه صلاح تو در آن است توفیق دهد و به راه راست هدایتت نماید. پس عمل به این وصیت را به توسفارش می‌کنم.

*پسرم بدان بهترین چیزی که از این وصیت فرا می گیری، پروای خداست و اکتفا کردن به آنچه خداوند بر تو واجب کرده و حرکت در مسیری که پیشینیان یعنی پدرانت و صالحان از خاندانت رفته اند. زیرا آنان همواره در صلاح کار خویش می‌نگریستند همان گونه که تو می‌بینی و در آن می اندیشیدند آن سان که تو می اندیشیدی، تا سرانجام به جایی رسیدند که آنچه را نیکو شناختند، عمل کردند و از آنچه تکلیفشان نبود باز ایستادند.

*پسرم بدان که دنیا استقرار نمی یابد مگر بر آن حال که خداوند مقرر داشته، از نعمت‌ها و بلاها و پاداش در روز جزا و دیگر اموری که او خواسته و ما نمی دانیم. اگر درک بعضی امور بر تو دشوار آمد آن را به حساب نادانی خود گذار زیرا تو در آغاز آفرینشت نمیدانستی و سپس چیزهایی را آموختی. چه فراوان است چیز هایی که

نمی‌دانی و اندیشه ات در آن سرگردان است و دیده ات به آن راه نمی جوید آنگاه پس از مدتی می‌بینی و می‌شناسی پس به خدایی که تو را آفریده و روزیت داده و اندامی نیکو بخشیده پناه آور و باید بندگیت برای او و توجهت به سوی او باشد.

*پسرم بدان که هیچ کس از خدا خبر نداده آن طور که رسول ما خبر داده است پس به این علت خشنود شو که پیشوایت و رهبرت به سوی نجات اوست و من از نصیحت به تو کوتاهی نکردم و تو در فکرت برای خود هرچند تلاش کنی به مقداری که من در حق تو می اندیشم نخواهی رسید.

*پسرم خود را میزان میان خود و دیگران قرار بده. آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز نپسند. همانگونه که نمی‌خواهی بر تو ستم شود تو نیز به دیگران ستم نکن و همانطور که می‌خواهی به تو نیکی شود تو نیز به دیگران نیکی نما. کاری که از دیگران زشت می‌شماری از خودت نیز زشت شمار. از مردم برای خود به آن خشنود باش که از خود در حق آنان خشنود هستی . آنچه را نمی‌دانی نگو هر چند دانسته‌هایت اندک باشد و آنچه نمی پسندی که درباره ات بگویند تو نیز در حق دیگران مگو.

*پسرم بدان که خودپسندی خلاف راه صواب و آفت خرد آدمی است. سخت بکوش اما خزانه دار دیگران نباش.چون مسیر خودت را یافتی در برابر خداوند بیشتر از قبل خاشع باش.

* پسرم بدان که راه بسیار دراز و پر از سختی در پیش داری. پیمودن این راه نیازمند جست و جویی شایسته وتوشه ای کافی و پشتی سبک بار است. پس بیش از توانت بار بر پشت خویش منه که سنگینی اش وبالت شود.

اگر از مستمندان کسی را یافتی که توشه ای از جانب تو به قیامت برد و در آن روز، هنگام نیازت آن را به تو رساند وجود او را غنیمت شمار و بار را به او بسپار و تا می‌توانی در افزایش زاد و توشه او بکوش. شاید روزی او را بجویی و نیابی. هر کس از تو درحال توانگریت وامی بخواهد وجودش را مغتنم شمار و نیازش را برآور تا در روز دشواریت آن را به تو پردازد.

*بدان خدایی که گنجینه های آسمان ها و زمین به دست اوست به تو اجازه دعا داده و اجابت آن را بر عهده گرفته و تو را فرمان داده که از او بخواهی تا به تو ببخشد و از او رحمت طلب کنی تا تو را رحمت آورد. میان خودش و تو مانعی قرار نداده و تو را به توسل جستن به میانجی وا نداشت، و اگر گناهی مرتکب شدی از توبه بازت نداشت و در کیفر تو شتاب نکرد و بر بازگشتن به سویش نکوهشت نکرد و آنجا که سزاوار رسوایی بودی رسوایت نکرد و در پذیرش توبه ات سخت نگرفت و حساب گناهت را رسیدگی نکرد و از رحمتش نا امیدت نساخت و خودداری از انجام گناه را برای تو حسنه قرار داد. کار بدت را یکی و کار خوبت را ده تا به شمار آورد. راه توبه و درخواست خشنودیش را به روی تو باز قرار داد. هرگاه با او صحبت کنی اوصدایت را خواهد شنید. پس نیازت را به سوی او می‌بری

و درد دلت را به او می‌گویی و از غم هایت به سوی او شکوه می‌کنی و حل مشکلاتت را از او می‌خواهی و در کارهایت از او یاری می‌جویی و برکت کارهایت را از او می‌خواهی و از گنجینه رحمتش چیزهایی طلب می‌کنی که دیگران قدرت بخشیدنش را ندارند مانند: طول عمر، سلامتی و ... .

*پسرم، خداوند کلیدهای گنجینه‌های خودش را در دستان تو قرار داده است چرا که به تو اجازه داده که از او بخواهی. پس هرگاه بخواهی می‌توانی درهای نعمتش را با دعا بگشایی و ریزش باران رحتمش را طلب کنی. پس تاخیر در اجابت دعایت تو را ناامید نسازد زیرا بخشش خداوند به اندازه نیت توست.چه بسا در اجابت دعایت تاخیر اندازد تا پاداش دعا کننده بیشتر و عطای آرزومند افزون تر گردد. چه بسا چیزی را خواسته ای و به تو ندهد ولی بهتر از آن را در دنیا و آخرت به تو می‌دهد و یا صلاحت در آن بوده که آن را از تو دریغ دارند. چه بسا چیزی از خداوند بخواهی که اگر عطایت کند موجب تباهی دینت شود. پس همیشه از خداوند چیزی را طلب کن که زیباییش برایت بماند و خطرش از تو دور باشد که نه ثروت برای تو می‌ماند و نه تو برای ثروت خواهی ماند.

*پسرم، بدان که تو برای اخرت آفریده شده ای نه برای دنیا، برای فنا آمده ای نه برای بقا و برای مرگ خلق شده ای نه برای حیات. در منزلی ناپایدار هستی که باید از آن بار سفر ببندی و به جایی دیگر روی. تو در مسیر به سوی آخرتی و کسی موفق به فرار از مرگ نمی‌شود و هر کس را که بخواهد پیدا می‌کند. پس بر حذر باش که مرگ تو را در حال گناه پیدا کند، گناهی که با خود می‌گفتی از آن توبه می‌کنم و آنگاه مرگ میان تو و توبه ات فاصله انداخت و به این صورت خود را هلاک می‌سازی.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش نامه ای به پدرم جشنواره فرهنگی و هنری علوی جشنواره فرهنگی و هنری نامه ای به پدرم نهج البلاغه آموزش و پرورش دانش آموزان هنری علوی برای خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد

«آنیتا، گمشده در اخبار» جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره فیلم کلیولند آمریکا را دریافت کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مستند-انیمیشن کوتاه «آنیتا، گمشده در اخبار» در چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند جایزه بهترین انیمیشن کوتاه به همراه جایزه نقدی را دریافت کرد.

با توجه به اینکه جشنواره کلیولند از رویدادهای واجد شرایط اسکار در بخش فیلم کوتاه است، فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» با دریافت این جایزه واجد شرایط حضور در رقابت اسکار فیلم کوتاه در سال آینده میلادی خواهد بود. چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند از 15 تا 25 فروردین (3 تا 13 آوریل در آمریکا) برگزار شد.

این فیلم به کارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش مستند بین‌المللی با آثار مهمی از سینمای جهان رقابت می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «در 5 آبان 1399، یک قایق بادی سواحل دانکرک فرانسه را ترک می کند تا 19 مهاجر غیرقانونی را به انگلستان برساند اما پس از چند دقیقه واژگون می شود. هفت مهاجر در کانال مانش غرق می‌شوند، پنج نفر آنها یک خانواده کرد-ایرانی به نام ایران‌نژاد بودند که در آرزوی زندگی بهتر به این سفر سخت رفته بودند و این فیلم در مورد آن خانواده است.»

این فیلم 17 دقیقه‌ای ساخته جدید بهزاد نعلبندی است که ساخته قبلی او با عنوان «کاغذ پاره‌ها» در جشنواره‌های سینمایی جهان و ایران حضور داشت و جوایزی کسب کرد.

«آنیتا، گمشده در اخبار» پیش از این در جشنواره‌های جیلاوا کشور چک، توکیو انیمه ژاپن، هیوستون آمریکا، بیست و‌ هشتمین جشنواره فیلم انیمیشن کاتالونیا؛ انیماک، بیرمنگام انگلستان، جشنواره انیمیشن هند و چهل‌و‌سومین دوره جشنواره استانبول ترکیه حضور داشته است.

«ببعی» با یک انیمیشن تلویزیونی دیگر راهی هند شد

 

عوامل مستند- انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» عبارتند از طراح صدا: انسیه ملکی، آهنگساز: مصطفی محمودی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور و تهیه کننده: بهزاد نعلبندی، پخش بین المللی: شرکت مستقل‌های ایرانی با مدیریت محمد اطبایی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین موسسه انجام پایان نامه در تهران
  • «آنیتا ...» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد
  • اعلام برندگان بهترین فیلمنامه‌های سال انجمن نویسندگان آمریکا
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • حضور دو مستندساز هرمزگانی در اولین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • میزان قرارداد پرسپولیس با حامی مالی جدید مشخص شد+ نامه
  • حضور «گیج‌گاه» در کره جنوبی
  • پدر قصه‌گویی عرفانی کیست؟
  • جوایز لیگ ملت‌های والیبال مشخص شد