Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@14:03:47 GMT

بن سلمان از خشم بایدن دست به دامان نتانیاهو شده است!

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۸۲۷۸

بن سلمان از خشم بایدن دست به دامان نتانیاهو شده است!

منابع رسانه‌ای عبری از تماس‌های مکرر میان عربستان و رژیم صهیونیستی برای مهار خشم رئیس جمهوری آمریکا علیه ریاض پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا نقل از شبکه خبری المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که تماس‌های زیادی میان عربستان و این رژیم وجود دارد تا خشم جو بایدن علیه ریاض را آرام کنند.

در همین حال، شبکه عبری زبان «کان» گزارش داد که حکام سعودی به منظور تشکیل یک ائتلاف دوگانه علیه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، خطوط ارتباطی مستقیمی را با رژیم صهیونیستی ایجاد کرده‌اند؛ چراکه رئیس جمهوری بایدن از هر دو طرف عصبانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رسانه‌های صهیونیستی، ریاض بسیار نگران دولت بایدن و تغییر دولت در آمریکا است و می‌توان گفت که آن‌ها بیشترین نگرانی را در جهان عرب نسبت به این مسئله دارند.

طبق این گزارش، این نگرانی ریاض خود را در مذاکرات میان طرفین نشان داده است و ریاض معتقد است که رژیم صهیونیستی می‌تواند به عربستان در مقابل دولت جدید آمریکا کمک کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در ادامه نوشتند که عربستان و رژیم صهیونیستی درباره سیاست دولت بایدن در خصوص موضوع ایران، پرونده هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای آن نگرانی مشترکی دارند.

علاوه بر این، ریاض نگران برخورد سازش ناپذیر بایدن درباره مسئله حقوق بشر در عربستان است.

این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند که تل‌آویو خود را در برابر کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس به عنوان واسطه‌ای معرفی می‌کند که قادر است با جو بایدن ارتباط برقرار کند، اما حقیقت این است که سفیر این رژیم در واشنگتن به بایدن التماس کرده بود که با نتانیاهو تماس بگیرد و اسرائیل بیشتر از عربستان سعودی و دیگر طرف‌ها نگران پرونده هسته‌ای و پرونده‌های دیگر است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات 1400 جوبایدن رئیس جمهور آمریکا محمد بن سلمان عربستان سعودی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به شدت به دلیل شکست اطلاعاتی در حمله هفتم اکتبر حماس تحت فشار قرار دارد به هیچ عنوان تمایلی ندارد طی یک توافق که به آزادی اسرای صهیونیست منجر شود، اقدام به آزادی هزاران اسیر فلسطینی کند. با این حال، شهروندان صهیونیست به شدت به این تصمیم نتانیاهو معترض هستند. 

به گزارش الجزیره، هزاران تظاهرکننده صهیونیست امشب (سه شنبه) با تجمع در خیابان‌های تل آویو خواستار رسیدن به توافق با جنبش حماس به منظور آزادی اسرای صهیونیست شدند. 

این افراد با تجمع در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، خواستار توافق نهایی دولت نتانیاهو با حماس در این باره شدند. 

تظاهرکنندگان که برخی از آنها از خانواده اسرای صهیونیست بودند طی شعار‌ها و پلاکارد‌هایی که در دست داشتند، خواستار آزادی فوری اسرا شدند. برخی از معترضان پلاکارد‌هایی با شعار "ما فراموش شده ایم" در دست داشتند، که تاکید داشت به تصمیمات کابینه جنگ در فراموشی اسرا و در اولویت قرار دادن مسائل دیگر انتقاد دارند. 

ماه هاست که خانواده اسرا و شهروندان صهیونیست با بستن بزرگراه‌ها و خیابان ها، تجمع در برابر پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و سایر مراکز دولتی از کابینه نتانیاهو می‌خواهند لج بازی را کنار گذاشته و تن به توافق با طرف فلسطینی بدهد. 

با این حال، کابینه راستگرای نتانیاهو تاکید دارد آزادی اسرا تنها از طریق نظامی میسر است؛ اقدامی که تاکنون جان شماری از اسرای صهیونیست در غزه را گرفته است. 

ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی؛ و بتسالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تهدید کرده اند در صورتی که دولت نتانیاهو بخواهد در مذاکرات با حماس اقدام به آزادی شمار زیادی از اسرای فلسطینیان در ازای آزادی اسرای صهیونیست کند، از کابینه ائتلافی خارج خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • روایت قهر و آشتی «بایدن» و «بی‌بی»؛ یک قاتل در دو بدن!
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • پول‌پاشی برای مثلث نیابتی
  • پول‌پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • چرا بایدن از نتانیاهو دغدغه بیشتری نسبت به اسرائیل دارد؟
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل بود | انتظار عذاب‌آور بایدن در مدت حمله ایران