Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که اروپا مدعی حمایت از حقوق بشر است اما اکنون و در پی همه گیری کرونا، نقض حقوق بشر در این قاره تشدید شده است.

خبرگزاری میزان - همه گیری ویروس کووید-۱۹ به طور بی سابقه ای نقض حقوق بشر را در سرتاسر جهان افزایش داده است.

به گزارش «یورو نیوز»، طبق گزارش گزارشگران بدون مرز، اروپا از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که اروپا مدعی حمایت از حقوق بشر در سطح جهانی است، خود گرفتار تلاش دولت‌ها و رسانه‌ها برای از بین بردن حقوق بشر است.

نقض حقوق بشر در ماه مارس گذشته در مجارستان به اوج خود رسید؛ هنگامی که «ویکتور اوربان»، رییس جمهور این کشور با استفاده از یک بیماری همه گیر، به مقابله با مخالفان خود اقدام کرد.

اگرچه مجارستان بخاطر سابقه دیرینه نقض حقوق بشر همواره زبانزد بوده، روند‌های در پیش گرفته شده در این منطقه حاکی از عدم توانایی اروپا در حمایت از حقوق مندرج در کنوانسیون اروپایی حقوق بشر است.

چالش‌های مربوط به ویروس کرونا بهانه‌ ای برای نقض حقوق بشر در اروپا را فراهم کرده است.

جمعیت‌های آسیب پذیر مانند مهاجران، پناهندگان، اقلیت‌های نژادی، بی خانمان ها، افراد مسن، زنان، معلولان و کودکان خود را در خط مقدم این موارد نقض می‎بینند.

مسلما بیماری همه گیر کووید-۱۹ نقض حقوق بشر در اروپا را ایجاد نکرده است، اما چالش‌های ساختاری و شکنندگی در دموکراسی‌های اروپا را نمایان کرده، که با نابرابری‌های آشکار عمیق در سراسر این قاره برجسته شده است.

بیشتر بخوانید: گزارش عفو بین الملل درباره خشونت پلیس در اعتراض‌های پاریس مشکلات ادامه دار پناهجویان و بی توجهی اتحادیه اروپا

زنان در اروپا به طور قابل توجهی تحت تاثیر واکنش دولت‌ها به بیماری همه گیر کووید-۱۹ هستند، که این امر خشونت جنسیتی و نابرابری را در این قاره تشدید کرده است.

طبق تحقیقی که توسط پارلمان اروپا منتشر شده است، در سرتاسر اروپا، تماس‌ها برای گزارش کردن خشونت خانگی ۲۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، مقابله با ویروس کرونا با نقض حق اساسی آموزش و پرورش، به طور نامتناسبی بر کودکان محروم در سراسر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تاثیر می‌گذارد.

گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد در رومانی، ۲۳ درصد از خانواده‌های آسیب پذیر نمی‌توانند برای فرزندان خود دارو بخرند.

یا در اسپانیا، اقدامات غذایی اضطراری فقط می‌تواند نیمی از کودکانی را که به طور معمول در طول بحران مجبور به تهیه وعده‌ های غذایی از مدرسه بودند، تامین کند.

افراد مسن نیز به به دلیل موقعیت‌های اجتماعی خود، به طور ویژه‌ای در موضوع اقدامات مقابله‌ای ویروس کرونا آسیب پذیر بودند.

همچنین کمبود در بخش مراقبت‌های بهداشتی و انزوای افراد مسن خطر سوء استفاده را افزایش داده است.

داده‌های انگلیس حاکی از افزایش ۳۷ درصدی سوءاستفاده از افراد مسن در این کشور است.

همچنین پناهجویان زیادی نیز بر خلاف کنوانسیون پناهندگان ۱۹۵۱ در مرز‌های اتحادیه اروپا به کشور‌های خود بازگردانده شده اند.

علاوه بر این، نامناسب بودن شرایط زندگی و ازدحام بیش از حد در بازداشتگاه های مرزی، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

این در حالی است که به تازگی پناهجویان در ایتالیا نیز در اعتراض به شیوع ویروس کووید-۱۹ در اردوگاه پناهجویان و نبود تجهیزات کافی برای مقابله با این بحران بهداشتی، اعتصاب غذا کردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه اروپا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقوق بشر اتحادیه اروپا حقوق بشر نقض حقوق بشر اتحادیه اروپا افراد مسن کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی مطابق حقوق بین‌الملل انجام شد

امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، در تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیرو‌های مسلح کشورمان اظهار کرد: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل است.

امیرعبداللهیان از نقش سازنده و تلاش دولت مالت بعنوان رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در راستای پایان نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه قدردانی کرد.

یان بورگ وزیر امور خارجه مالت در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن اشاره به مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه و نیز تاکید بر خویشتن‌داری تمامی طرف ها، اظهار کرد: مالت خواستار آتش بس فوری در غزه، آزادی زندانیان و نیز تسهیل ارسال کمک‌های انسان دوستانه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • زمان اعلام نتایج آزمون دکتری مشخص شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد+ لینک www.azmoon.org
  • زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد+ آدرس سایت www.azmoon.org
  • صهیونیست‌ها ۳ هزار فلسطینی را از غزه ربودند
  • کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اعلام زمان انتشار کارنامه نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «P.h.D» سال ۱۴۰۳
  • مروری بر امتیاز مجموع کشتی‌گیران ایران در 7 دوره اخیر مسابقات قهرمانی آسیا
  • پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی مطابق حقوق بین‌الملل انجام شد
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: کشور ما کارنامه خوبی در رعایت حقوق ملت دارد