Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:20:43 GMT

خسارت ۷ میلیارد تومانی زلزله به بخش کشاورزی سمیرم

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۸۹۱۶

خسارت ۷ میلیارد تومانی زلزله به بخش کشاورزی سمیرم

ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خسارات وارد شده به بخش کشاورزی شهرستان سمیرم در زلزله هفته گذشته، گفت: در این زلزله یک واحد پرورش ماهی، ۶۷ رشته قنات، ۹۲ جایگاه دام، ۱۰۰ کیلومتر ایل راه های عشایری و ۳۰ باب استخر جمعا به ارزش ۷ میلیارد تومان خسارت دیدند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایسنا، از ارسال ۱۱ و نیم تن برنج از اصفهان به سی سخت از سوی جمعیت هلال احمر استان خبر داد و اظهار کرد: پیش از این ۱۰ تن نایلون و ۲۰۰ تخته چادر امدادی به این مناطق ارسال شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۱۰ کامیون هدایای کارکنان نیروی انتظامی، اداره کل تعاون و بخش های دیگر از استان اصفهان به سی سخت ارسال شد.

وی با اشاره به استقرار ۴ تیم تغذیه اضطراری متشکل از ۲۳ نفر و ۳ تیم اسکان اضطراری در نوبت اول از هلال احمر اصفهان در منطقه زلزله زده سی سخت، گفت: تیم بازگشایی مسیر و راه ها از اداره کل راه و شهرسازی استان با ۲ تیم امدادی، یک دستگاه لودر، ۲ دستگاه کامیون به بازسازی راه های منطقه کمک کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به خسارت ۵۷۲ واحد مسکونی در زلزله اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۱۸ واحد روستایی و ۱۵۴ واحد شهری بود که ۲۱۷ واحد احداث و ۳۵۵ واحد باید تعمیر شود.

وی از تشکیل ستاد بازسازی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مرکز سمیرم خبر داد و افزود: پیگیری های لازم در هیئت دولت به عمل آمده تا متناسب با تعهد دولت و با استفاده از تسهیلات بانکی، بازسازی و تعمیرات این واحدها انجام شود.

شیشه فروش با اشاره به گذشت یک هفته از وقوع زلزله سی سخت، گفت: در یک هفته گذشته تیم های شرکت آب و فاضلاب، برق و راهداری در منطقه حضور داشتند و در خصوص بازگشایی راه ها و حل مشکل آب و برق این مناطق تلاش کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به خسارت به محور نورآباد به سرباز و دشت بال و روستای خینه به خفر در سمیرم اشاره و تصریح کرد: در حوزه راه ها یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان خسارت به ۲۵ کیلومتر از راه های روستایی شهرستان سمیرم وارد شد.

وی از خسارت به ۹ باب مدرسه در شهرستان سمیرم خبر داد و گفت:  جمع خسارت وارد شده به مدارس و فضاهای آموزشی شهرستان یک میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین ۱۱ خانه و مرکز بهداشت در این زلزله حدود یک میلیارد تومان خسارت دید.

شیشه فروش به خسارات وارد شده به بخش کشاورزی شهرستان سمیرم اشاره و تصریح کرد: یک واحد پرورش ماهی و ۶۷ رشته قنات، ۹۲ جایگاه دام، ۱۰۰ کیلومتر ایل راه های عشایری و ۳۰ باب استخر جمعا به ارزش ۷ میلیارد تومان خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تا شروع مرحله بازسازی واحدهای تخریب شده، کمک های اولیه به مناطق زلزله زده در شهرستان سمیرم ارسال شد، ولی نیاز به اسکان اضطراری نداشتند، گفت: باید بازسازی واحدهای آسیب دیده در این مناطق را هرچه زودتر انجام دهیم.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زلزله زلزله سی سخت سميرم خسارت زلزله مدیریت بحران مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان میلیارد تومان شهرستان سمیرم تومان خسارت سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به وقوع زمین لرزه ای در دقایقی پیش در بخش مرزن آباد چالوس گفت: این بلای طبیعی طبق گزارش های دریافتی تاکنون خسارتی نداشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله سه ریشتری، ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در عرض جغرافیایی ۳۶.۴۰۵ و طول ۵۱.۳۲۰ و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین در بخش مرزن آباد چالوس رخ داده است.

حسینعلی محمدی شیر کلایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران روز سه شنبه در مورد این زمین لرزه در گفت و گویی گفت: تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی جانی و مالی ناشی از زلزله در این بخش از توابع شهرستان چالوس از سوی مسوولان محلی دریافت نشده است.

محمدی شیر کلایی اظهار کرد: با این وجود بررسی های کارشناسی از سوی نیروهای مدیریت بحران در منطقه ادامه دارد و چنانچه گزارشی از میزان خسارت های احتمالی برسد در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با وجود اینکه زمین لرزه بیش از سه ریشتری در زمان یاد شده پس لرزه هایی به همراه نداشت، اما نیروهای مدیریت بحران استان در آمادگی کامل به سر می برند تا در صورت وقوع خسارت بتوانند کمک رسانی به خسارت دیدگان احتمالی داشته باشند.

بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی و جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر در مسیر جاده پرتردد کرج چالوس محدوده کندوان قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان