Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمید ربیعی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی کنارگذر شمالی شهرکرد با قرارداد ۱۸ ماهه، تیر ماه ۹۸ شروع شد و طول مسیر با توجه به اینکه قسمت‌هایی از مسیر به صورت چهار خطه اجرا و با احتساب رمپ‌های انتهای مسیر منتهی به جاده چالشتر سامان معادل ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ کیلومتر و یک مسیر دو خطه است.

او افزود: در مجموع مسیر، دو هزار و ۵۰۰ متر آزادسازی و تملک اراضی صورت گرفته است که دو کیلومتر در ماه‌های اولیه قرارداد و زمین‌های دامداری سامان نیز اواخر اردیبهشت امسال در اختیار پروژه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

ساخت ۸۰ واحد طرح ملی مسکن در لردگان آغاز می‌شود

ربیعی عملیات اجرا شده کنارگذر شمالی شهرکرد را ۳۵۰ هزار مترمکعب خاکریزی (معادل احداث ۱۵ کیلومتر یک مسیر معمول)، ۵۵ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۳۵ هزار مترمکعب اساس و زیر اساس، ۹ دستگاه پل دالی و ۱۰ دستگاه پل لوله‌ای و ۲۵ هزار تن آسفالت دانست و اضافه کرد: از عملیات اجرایی، تنها ۵ هزار تن آسفالت معادل ۱۵ درصد کل آسفالت مورد نیاز پروژه که با توجه به شرایط فصلی تاکنون امکان اجرای آن فراهم نشده و نصب علائم و خط کشی مسیر باقی مانده است.

او ادامه داد: با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه، برنامه ریزی احداث زیرگذر‌های مسیر و نحوه اتصال به جاده چالشتر و سامان و پل روگذر انتهای مسیر، در فاز دوم پروژه پیش بینی شده است و بر اساس تاریخ شروع و مدت اولیه، تقریباً تأخیرات بوجود آمده در حدود یک ماه است که این موضوع نه تنها در پروژه‌های استان بلکه در سطح کشور نیز کم نظیر است.

ربیعی گفت: با توجه به اینکه در سال اول، قسمت‌های اعظم تخصیص اعتبارات این طرح جهت پرداخت هزینه تملک اراضی گردید، عملاً امکان پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد ریال به پیمانکار پروژه فراهم نشد، پیمانکار این طرح ۱۷۰ میلیارد ریال مطالبات دارد، اما با پیگیری مسئولین استان و قول رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبارات لازم بصورت اسناد خزانه از اواخر آبان‌ماه به پروژه تخصیص یافته است.

او افزود: کنارگذر شمالی شهرکرد به طول ۱۴ کیلومتر از میدان قمربنی‌هاشم (ع) به سمت دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم‌پزشکی، آرامستان بهشت رحمت و اتصال به جاده شهرکرد به سامان در حال اجراست که ۶ کیلومتر از مسیر در سال‌های قبل با همکاری شهرداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اجرا شده است و با بهره برداری از آن به عنوان یکی از پروژه‌هایی که با زمان مناسب احداث شده است، در کاهش زمان سفر و همچنین هدایت ترافیکی از مرکز استان و کاهش ترافیک شهری شهرکرد بسیار مؤثر خواهد بود.

ربیعی اضافه کرد: کنارگذر شمالی شهرکرد تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی تملک اراضی کنارگذر شمالی شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم

سیاهپوش مدیر اجرایی طرح کمربندی نسیم شمال گفت: قطعه سوم کمربندی نسیم شمال به طول دو هزار و ۵۰۰ متر و عرض ۱۳ متر، از آذر پارسال اجرایی شده است.

پروژه بهسازی مسیر نسیم شمال حدفاصل بلوار شهید باهنر تا چهارراه میرزا کوچک خان با هدف اصلاح روسازی مسیر در دستور کار قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳