Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین مرکز فوق تخصصی جراحی محدود درمان ناباروری قم طی آیینی با حضور آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گشایش یافت.

آیت الله فاضل در حاشیه این آیین اظهار داشت: قم پایگاه علم، معنویت و انقلاب است از این رو انتظار می رود این مراکز علمی که در توسعه دانش و علم و خدمت به مردم موثر است در این استان در همه ابعاد محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با اشاره به افتتاح مرکز درمان ناباروری در قم تاکید کرد: ورود به مباحث فقهی و دینی مربوط به پزشکی برای حوزه یک فرصت مغتنم به شمار می آید و ما در مرکز فقهی ائمه اطهار بیش از ۱۰ سال است که بر روی فقه پزشکی کار می کنیم.

وی  بیان داشت: ارتباط نداشتن فقیهان و مجتهدان مسائل فقهی و دینی با متخصصان پزشکی یکی از خلاءها در حوزه علمیه قم بوده‌است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: این خلاء برطرف شده‌است و ارتباط خوبی با متخصصان پزشکی برقرار کردیم و از مسائل علمی آنها نیز بهره می گیریم و آنها هم از مسائل دینی استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از مسائل علمی که بشر با علم به آن می رسد در دین ما بیان شده و این ارتباطات علاوه بر تقویت علمی این گونه مراکز، موجب تقویت دینی مردم نیز خواهد شد.

فاضلی لنکرانی افزود: مسائلی که ۱۴۰۰ سال قبل به وسیله دین بیان شده علم امروز آنها را اثبات می‌کند.

وی ابراز داشت: حوزه در مباحث فقهی ناباروری از مدت ها پیش ورود پیدا کرده به عنوان مثال در خصوص تلقیح مصنوعی فقهای ما کتاب‌های زیادی را نوشته اند و ۱۵ سال پیش نیز این موضوع را احصا کردم که ۱۵ طریق بود.

استاد خارج فقه و اصول حوزه بیان داشت: حوزه در زمینه فقهی خوب وارد شده است و یک حوزه فعال و پویا داریم به طوری که هیچ بحث پزشکی نیست که در مورد وضعیت فقهی آنها تحقیق نکرده باشیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار همچنین تاکید کرد: افتتاح این گونه مراکز و ارتباط مراکزی مانند طهورا با حوزه های علمیه نیز غنای مباحث فقهی را زیاد می کند.

فاضل لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به زوج های جوان یادآور شد: خداوند متکفل رزق بندگانش است و جوانان باید ایمان خودشان را قوی کنند و هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی بیان داشت: البته هر کسی وظیفه دارد که کار و تلاش کند و بنده توصیه ای کنم به سمت فرزندآوری پیش بروند و فکر نکنند هر کسی اولاد بیشتری دارد با سختی و زحمت زیادی هم مواجه است شاید همین فرزندان افق هایی را برای بشر باز کنند.

فاضل لنکرانی بیان کرد: پرهیز از فرزندآوری یکی از محصول های غرب در کشور است که باید کنار گذاشته شود./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مرکز فقهی ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج

دکتر شهرام صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در این آیین گفت: عملیات ساخت این کلینیک با مشارکت بنیادخیریه پورکاشانی از سال ۹۷ با زیر بنای سه هزار متر مربع در چهار طبقه آغاز شد.

وی ادامه داد: بنیاد مذکور ۲ هزارو۷۰۰ میلیارد ریال و دانشگاه علوم پزشکی البرز یک هزارو۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت وتجهیز این مجموعه هزینه کرده اند.

صیادی افزود: این کلینیک درمانی دارای بخش های اطفال، داخلی، عفونی، قلب، دندانپزشکی، ارتوپدی، زنان و تغذیه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطر نشان کرد: مرکز درمان اعتیاد بیمارستان امام حسین (ع) امروز نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

صیادی حضور و نقش خیرین در بخش سلامت و اعتلا بهداشت و درمان استان را پررنگ و اثرگذار دانست و بر مردمی سازی سلامت در تمام بخش ها تاکید کرد .

محمد شهر با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کرج قرار دارد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899208

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است
  • پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است
  • برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند