Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت برای بازگشت واشنگتن به اجرای تعهدات خود وفق برجام نیازی به مذاکره نیست، گفت: تحریم‌ها باید تا سه ماه آینده برداشته شوند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت برای بازگشت واشنگتن به اجرای تعهدات خود وفق برجام نیازی به مذاکره نیست، گفت: تحریم‌ها باید تا سه ماه آینده برداشته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید تخت‌روانچی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره عربی این مطلب را مطرح کرد و افزود: اگر تا سه ماه آینده این کار انجام شود، ایران مطابق تعهدات خود عمل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که ایران پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای انجام داد، تشدید تنش نیست.

تخت روانچی در بخشی از این مصاحبه که قرار است مشروح آن روز جمعه پخش شود، به سفر گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران اشاره و تاکید کرد که مطالب گفته شده درباره لغو تحریم ها طی سه ماه آینده صرفا در قالب توافقات انجام شده با ایشان در تهران مورد اشاره قرار گرفته بود و لاغیر.

دولت آمریکا در هجدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در اقدامی یکجانبه و بر خلاف مقررات بین‌المللی از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و شدیدترین تروریسم اقتصادی را متوجه مردم ایران ساخت.

این در حالی است که به موجب ۱۵ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی ایران به طور کامل به تعهدات خود مطابق برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پایبند بود و حتی یکسال پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای هم این پایبندی ادامه داشت.

در پی بی عملی شدید اروپا در جبران خروج آمریکا و بازگرداندن تحریم‌ها، جمهوری اسلامی ایران در پنج گام تحت ماده ۳۶ برجام به کاهش محدودیت‌های پذیرفته مبادرت ورزید و در آخرین مرحله، با تصویب قانون اقدام برای لغو تحریم، غنی سازی اورانیوم را به ۲۰ درصد رساند و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف ساخت، هرچند که در توافقی فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، راه را برای سوء استفاده برخی کشورها بست.

با روی کار آمدن جو بایدن و دولت وی که نقش اصلی در مذاکرات اولیه برای دستیابی به توافق هسته‌ای را داشتند، موضوع بازگشت واشنگتن به توافق مطرح شد که در رقابت‌های انتخاباتی به دفعات آن را وعده داده بود.

اما اکنون دولت آمریکا بدون آنکه حاضر به برداشتن تحریم‌ها شود، به دنبال آن است که در قالب ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران به گفت‌وگو بنشیند و تاکید دارد پیش از آن، هیچ تحریمی را لغو نخواهد کرد.

با این تصمیم دولت بایدن، آمریکا همچنان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و توافق هسته‌ای است و باید پاسخگو شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی توافق هسته ای انرژی اتمی بازگشت واشنگتن تا سه ماه آینده توافق هسته ای بین المللی تعهدات خود تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بازگشت ستاره‌های ازبک استقلال و پرسپولیس به ایران

ستاره‌های ازبک استقلال و پرسپولیس هنوز به تیم های شان اضافه نشدند

طرفداری | ماشاریپوف و ارونوف از هفته آینده در تمرینات استقلال و پرسپولیس شرکت می کنند.

جلال‌الدین ماشاریپوف و اوستون ارونوف، از هفته آینده در تمرینات سرخابی ها حاضر خواهند شد.

این دو بازیکن که در نقل و انتقالات زمستانی به جمع آبی‌پوشان و سرخ‌پوشان پایتخت اضافه شده بودند، در فیفادی اخیر در تیم ملی ازبکستان حضور داشتند و پس از درخشش برای کشورشان، روز یکشنبه به تهران بازمی‌گردند.

حضور ماشاریپوف و ارونوف در ترکیب استقلال و پرسپولیس، به شدت برای اوسمار و نکونام اهمیت دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • زمان بازگشت ستاره‌های ازبک استقلال و پرسپولیس به ایران
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • آینده بشریت به روابط چین و آمریکا بستگی دارد
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • اجرای موفق سیاست «درهای باز، نوآوری باز» در سازمان انرژی اتمی