Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:58:19 GMT

پیام مخفی ناسا در چتر استقامت رمزگشایی شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۹۴۱۱

پیام مخفی ناسا در چتر استقامت رمزگشایی شد

به گزارش روز پنجشنبه ایندیپندنت، این کد در طرح رنگ قرمز و سفید چتری رمزنگاری شده بود که سرعت کاوشگر استقامت را به اندازه ای کاهش داد تا بتواند فرود نرم و آرامی بر سطح مریخ داشته باشد.

به طور معمول این چتر توسط مردم عادی دیده نمی ‌شود اما چتر کاوشگر استقامت، یکی از ستاره های اولین فیلم منتشر شده ناسا از فرود این کاوشگر بر سطح مریخ بود که توسط دوربین‌ های روی کاوشگر استقامت ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربران اینترنت در ابتدا متوجه عجیب بودن طرح قرمز و سفید روی چتر شدند اگرچه این خطوط راه ‌راه هستند اما به طرز غیرمعمولی سازمان ‌دهی شده‌ بودند. این موضوع مردم را به فکر فرو برد که آیا توضیح منطقی برای آن وجود دارد یا خیر.

تنها چند ساعت بعد از مشاهده آن، کاربران اینترنت علت را کشف کردند و فهمیدند این یک کد مخفی است که به آزمایشگاه پیشران جت ناسا مربوط می‌شود.

پس از انتشار عکس ‌ها مشخص شد این خطوط احتمالا نوعی کد باینری (دودویی) هستند که در آن قرمز عدد یک و سفید عدد صفر را نشان می ‌دهد. این کد سپس می‌تواند به همان صورتی که در رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، اعداد یا حروف را به نمایش گذارد.

هنگامی که کد روی چتر شکسته شد، جمله‌ «جرات انجام کارهای بزرگ را داشته باش» به دست آمد. این یک جمله‌ کلیدی آزمایشگاه پیشران جت ناسا نیز هست که روی دیوار اتاقی که هدایت‌ گرها در آن ماموریت را دنبال می‌کردند، نوشته شده بود. همچنین تعدادی عدد دیده شد که نشان دهنده افرادی است که در آزمایشگاه پیشران جت ناسا در کالیفرنیا کار می‌کنند.

ناسا پیش از این گفته بود که سرنخ‌ هایی در این ماموریت پنهان است و یکی از مهندسان آن در طول پخش زنده هنگامی که در مورد چتر صحبت می‌کرد، گفت که رازهایی وجود دارند که منتظر کشف شدن هستند. همچنین شعار «جرات انجام کارهای بزرگ را داشته باش» در توییتر مریخ‌ نورد بلافاصله بعد از فرود آن منتشر شد.

برچسب‌ها اینترنت مریخ فضانورد ناسا برگزیدگان علم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت مریخ فضانورد اینترنت مریخ فضانورد ناسا برگزیدگان علم اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد

ایتنا - آژانس فضایی ژاپن روز پنج‌شنبه اعلام کرد که کاوشگر این آژانس پس از زنده ماندن از دومین شب سرد قمری که دو هفته طول کشید، از خواب بیدار شده و تصاویر جدیدی را به زمین فرستاده است.
این کاوشگر که اسلیم (SLIM) نام دارد، در سپتامبر گذشته به فضا پرتاب شد و در ماه ژانویه به ماه رسید و توانست برای لحظاتی روی آن بنشیند. 

به این ترتیب ژاپن به پنجمین کشوری تبدیل شد که توانست کاوشگری را بدون سقوط روی ماه بنشاند.

با این وجود این فضاپیمای سبک وزن، در یک زاویه نامناسب فرود آمد که باعث شد صفحات خورشیدی آن در جهت اشتباهی قرار بگیرند و نتوانند نور خورشید را جذب کنند.

آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن که پیش از این هشدار داده بود این کاوشگر برای زنده ماندن در یک «شب قمری» طراحی نشده، در پستی که بامداد پنج‌شنبه در شبکه «ایکس» منتشر کرد، از آخرین بیداری غافلگیرکننده این کاوشگر خبر داد و نوشت: «ما شب گذشته پاسخی از اسلیم دریافت کردیم و تأیید می‌کنیم که این کاوشگر دومین شب قمری خود را با موفقیت به پایان رسانده است.»

به همراه این بیانیه، یک عکس سیاه و سفید از سنگی در نزدیکی یک دهانه نیز منتشر شد و آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن در توضیح این عکس نوشت: «از آنجایی که خورشید هنوز در آسمان بود... و تجهیزات هنوز داغ بودند، ما توانستیم در کنار سایر فعالیت‌های اکتشافی، تصاویری از مناظر اطراف را به کمک یک دوربین جهت‌یابی ثبت کنیم.»

بیانیه آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن چند روز پس از انتشار اخباری درباره سرنوشت یک فرودگر بدون سرنشین آمریکایی به نام «اودیسه» منتشر شد.

«اودیسه» اولین سفینه فضایی خصوصی است که با موفقیت روی ماه فرود آمده است؛ اما گزارش‌ها حاکی از آن است که نتوانسته پس از خواب قمری بیدار شود.

سازنده این فرودگر که شرکت Intuitive Machines مستقر در هیوستون آمریکاست، امیدوار بود این فرودگر نیز مانند «اسلیم» بار دیگر فعال شود اما سرانجام روز شنبه ماموریت این فرودگر را پایان یافته اعلام کرد.

«اودیسه» نیز مانند «اسلیم» در یک زاویه اشتباه فرود آمد؛ با این وجود توانست چند آزمایش انجام دهد و قبل از شروع آخرین شب قمری، عکس‌هایی را به زمین بفرستد.

آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن که بطور اختصار JAXA نامیده می‌شود، کاوشگر «اسلیم» را به دلیل فناوری دقیق فرودش «نشانچی ماه» نامیده است.

هدف ماموریت «اسلیم» مطالعه لایه داخلی و عمیق زیر پوسته ماه بود که تصور می‌شود از دهانه‌ای که در آن فرود آمده قابل دسترسی باشد.

آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن حدود سه ساعت پس از برخورد میخکوب‌کننده «اسلیم» در ۲۰ ژانویه با سطح ماه، این کاوشگر را از راه دور خاموش کرد تا در مصرف انرژی آن صرفه‌جویی شود و در این فاصله اطلاعات فنی و تصویری از فرود آن را نیز دریافت کرد.

این کاوشگر در اواخر ژانویه و با تغییر زاویه خورشید، به مدت دو روز «بیدار» شد و توانست در این مدت به کمک دوربین قدرتمندی که روی آن نصب بود، اقدام به بررسی علمی دهانه کند.

آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن می‌گوید که این کاوشگر برای شب‌های سخت قمری طراحی نشده است؛ یعنی زمانی که دما به کمتر از منفی ۱۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. به همین دلیل «بیدار شدن‌های» آن پس از این شب‌های سرد، برای دانشمندان خبری خوش و غافلگیرکننده است.

دیگر خبرها

  • کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد
  • استفاده از پهپاد کاوشگر برای ارتقای ایمنی مسافران نوروزی در اصفهان
  • آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟
  • اسکان ۳۳ هزار گردشگر نوروزی در همدان 
  • تصویر روز ناسا: دم یونی دنباله‌دار Pons-Brooks
  • سانه در مانشافت: بدون مخفی کاری در کمپ تیم ملی!‏
  • رمزگشایی ۶۶ فقره سرقت در مشهد
  • رمزگشایی از ۶۶ فقره سرقت در مشهد
  • فرودگر قمری «اودیسیوس» برای همیشه از کار افتاد
  • رمزگشایی از چنار سر مقبره | چرا به این میدان گلندوئک می‌گویند؟