Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «هشام شرف عبد الله» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت که این دولت در برابر تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی مقاومت می‌کند و یمن را به ساحل امن خواهد رساند.

عبدالله در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: «دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، به حزب دموکرات وابسته است که جنگ علیه یمن را کلید زد، ولی امروز در تلاش است که این اشتباه را جبران کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد، دولت نجات ملی در پی صلح است، ولی در درجه نخست نیازمند اعتمادسازی است و تجاوز عربستان سعودی نیز باید متوقف شود.

این مسئول یمنی ادامه داد: «پیش از هر مذاکره سیاسی، باید حملات متوقف و محاصره اقتصادی و محاصره فرودگاه‌ها و بندرگاه‌ها لغو شود».

عبدالله با اشاره به کانال‌های ارتباطی مخفیانه غیرمستقیم دولت نجات ملی با آمریکا، خطاب به فرستاده آمریکا در یمن گفت: «باید با صنعاء مذاکره صورت گیرد، نه فقط با طرف‌های خارجی. به او توصیه می‌کنم با ما تماس بگیرد».

گریفیتس، گویا فرستاده سعودی است، نه سازمان ملل

وی با بیان اینکه دولت صنعاء، دولت ملت یمن و طرفی است که مذاکرات با آمریکا را پیش می‌برد، درباره مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در یمن گفت: «گریفیتس مسائلی را برای ما مطرح می‌کند که گویا فرستاده سعودی است، نه سازمان ملل».

وزیر خارجه یمن در بخش دیگری از این مصاحبه به طرح حمله به ملت یمن در سال 2014 اشاره و تأکید کرد، در آن زمان، فرماندهان نظامی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و فرماندهان غربی در ریاض جمع شدند و این طرح را طراحی کردند.

عبدالله خاطر نشان کرد: «آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها پیش از تجاوز به یمن، از همه چیز مطلع بودند».

وی درباره دولت «عبد ربه منصور هادی» هم تصریح کرد: «هادی مشروعیت ندارد و سفیر انگلیس و فرستاده آمریکا مانند یک نماینده بلندپایه رفتار می‌کنند. ما این مسئله را نمی‌پذیریم».

قدردان حمایت‌های ایران هستیم

این وزیر یمنی درباره رابطه دولت نجات ملی با جمهوری اسلامی ایران گفت: «ایران، کشور برابر است و در مراحل متعدد، به ما کمک کرده است. ما قدردان ملت و سران ایران هستیم».

وی تصریح کرد: «تصمیم یمن، مربوط به خودِ این کشور است.... ما قدردان ایران هستیم... و هر گونه اتهام‌زنی به ایران درباره یمن یا متهم کردن آن به طولانی کردن مدت زمان جنگ را کاملا رد می‌کنیم».

عبدالله درباره آزادسازی شهر راهبردی «مأرب» خاطر نشان کرد، مأرب شاهد تجمیع نیروست، ولی «باید علیه آنان وارد عمل شده و تروریستها را در آن نابود کنیم».

وزیر خارجه یمن با اشاره به سرقت نفت مأرب توسط تروریست‌ها، تأکید کرد، اجازه نخواهند داد که تروریست‌های داعش و القاعده وارد این منطقه شوند.

خواستار پایان جنگ هستیم

وزیر خارجه یمن با بیان اینکه دولت نجات ملی، سرنوشت مأرب را تعیین خواهد کرد، گفت: «خواستار پایان جنگ و حفظ نفت خود هستیم».

وی درباره مبادله اسرا هم گفت: «صنعاء آماده مبادله اسراست... ولی کشورهای متجاوز خواستار پایان یافتن این مسئله نیستند».

منبع: الف

کلیدواژه: دولت نجات ملی ایران هستیم سازمان ملل وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ استان کشور متأثر از سیل و بارندگی

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی افزود: از پنجم تا هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳، ساعت ۰۵:۰۰، ۲۱ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کرمان، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان، کهگیلویه و بویراحمد و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در ۴۸ ساعت گذشته طی ۹۰ عملیات امدادی به ۵ هزار و ۳۰۲ نفر متأثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک برف عملیات امدادرسانی انجام دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: ۳۹۷ نفر از متاثرین نیز اسکان اضطراری یافتند و ۵۷ نفر به مناطق امن انتقال داده شدند، و ۲ نفر نیز در شهرستان تفت استان یزد جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: نیرو‌های عملیاتی این جمعیت آب ۲۷۴ واحد منازل مسکونی را با استفاده از پمپ‌های کفش کش و لجن کش تخلیه کردند، و ۱۸۵ دستگاه خودرو را از کولاک برف رها سازی کردند.

وی اضافه کرد: ۷۱ دستگاه چادر، هزار ۳۷۱ تخته پتو، ۵۰۱ تخت موکت، ۲ هزار و ۱۷۴ کیلوگرم نایلون، ۲۶۷ ست شستشو، ۹۴ ست بهداشتی، ۸۹ شعله والور، ۶۲۲ بسته غذایی، ۳ هزار و ۱۹۹ قوطی کنسروجات، ۴۵۱ کیلوگرم برنج و ۲۱۴ کیلوگرم حبوبات در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: ۱۵۴ تیم عملیاتی متشکل ۵۵۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

بابک محمودی در پایان: به هموطنان توصیه کرد سفر‌های نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند و از تردد و توقف در مسیر‌ها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • نسخه نجات اقتصاد استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی است
  • فرهاد زیویار: قدردان فداکاری‎های جانبازان هستیم
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • انجام بیش از ۲۴۰۰ عملیات توسط سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در نوروز ۱۴۰۳
  • مار چهار متری به فضا فرستاده شد / عکس
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و بارندگی
  • رئیس کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل کناره می‌گیرد
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا