Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت و گویی با اشاره به لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران، درباره پیامدهای به نتیجه نرسیدن قدرت های جهانی با ایران بر سر فعالیت هسته ای آن هشدار داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از شبکه ان. اچ. کی، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت و گویی اختصاصی با این شبکه هشدار داد که اگر ایران و قدرت های جهانی از جمله آمریکا درباره فعالیت هسته ای ایران به توافقی نرسند، جامعه بین المللی به خاطر پیشرفت هسته ای ایران با «شرایطی کاملا جدید» مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروسی با اشاره به هشدار ایران در زمینه کاهش جدی دسترسی آژانس برای انجام دادن بازرسی هایش در ایران در پی لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی، گفت که این موضوع را «از همان ابتدا بستر جدی دانسته بود» و همین امر باعث تعجیل او برای سفر به تهران برای مذاکرات شد.

او لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران را «شکستی جدی» برای جامعه بین المللی تلقی کرد.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که این نهاد بین المللی برای مدتی تا سه ماه، سامانه ای برای تداوم گردآوری اطلاعات با دوربین ها و دیگر تجهیزات نظارتی نصب شده در تاسیسات ایران ایجاد کرده است.

او ادامه داد که اگر ایران و کشورهایی که در این باره نگرانی هایی دارند، به توافقی سیاسی برسند، آژانس قادر خواهد بود به این داده ها دسترسی داشته باشد و به خاطر متوقف شدن اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران، «راه دیگری» برای گردآوری چنین اطلاعاتی وجود ندارد.

گروسی با اشاره به روزنه ای که تا سه ماه باز است، اظهار کرد که «فضایی برای تمامی بازیگران از جمله ایران برای ادامه دادن به مذاکراتشان وجود دارد.

مدیرکل آژانس افزود که فکر می کند اگر هیچ توافق سیاسی ای وجود نداشته باشد، نه تنها آژانس بین‌المللی انرژی، بلکه جامعه جهانی با «شرایطی کاملا جدید» مواجه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی انرژی اتمی آمریکا پروتکل الحاقی آژانس بین المللی انرژی پروتکل الحاقی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) به تاسیسات هسته‌ای ایران بازگشتند.

اولیانوف در پستی در تلگرام نوشت: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی که به دلیل تنش در منطقه به طور موقت از تاسیسات هسته‌ای ایران خارج شده بودند، برای انجام وظایف خود به ایران بازگشته اند.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پیش‌تر اعلام کرده بود که بازرسی‌ها در روز سه‌شنبه پس از تعطیلی موقت سایت‌های هسته‌ای ایران در روز یکشنبه ادامه خواهد یافت.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین با تاکید بر اینکه مدرکی درباره ساخت سلاح هسته‌ای در ایران وجود ندارد، گفت که تنش‌های اخیر نیز خللی بر روند فعالیت‌های نظارتی این سازمان از برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران
  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران