Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیصل مقداد اظهار کرد: برخی کشورها از کنفرانس خلع سلاح برای تسویه حساب در برابر کشورهایی که با مواضع و سیاست‌های خصمانه آن مخالف هستند، استفاده می‌کنند.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: در سال‌های اخیر این کشورها نه تنها مانع بازگشت کنفرانس به ایفای نقش واقعی خود شده‌اند، بلکه در جهت تضعیف اعتبار و نقش سازوکارهای ایجاد شده بر اساس توافقات مذاکره شده در کنفرانس، تلاش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقداد در بیانیه ویدئویی در جلسه کنفرانس خلع سلاح اشاره کرد که سیاسی شدن کار سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اعتبار و آینده آن را تهدید می‌کند.

وزیر خارجه سوریه توضیح داد: پس از فشارهای غرب و تحمیل یک تصمیم غیرقانونی برای ایجاد چیزی موسوم به "تیم تحقیق و تعیین مسؤولیت" در نقض مفاد کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، ایالات متحده و فرانسه به دنبال ترویج پیش‌نویس قطعنامه‌های جدید با هدف ایجاد بهانه‌هایی برای ارتکاب اقدامات تجاوزکارانه بیشتر علیه سوریه و تشویق گروه‌های تروریستی برای انجام حملات شیمیایی جدید ساختگی در خدمت سیاست‌های تهاجمی آمریکا و اسرائیل هستند.

مقداد تاکید کرد که سوریه اجازه نخواهد داد که این نمایشنامه‌ها اجرا شوند.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که کشورش اهمیت زیادی به کنفرانس خلع سلاح شیمیایی می‌دهد و متعهد به همکاری با تلاش‌هایی است که به حرفه‌ای بودن و اصول بی‌طرفی و یکپارچگی احترام می‌گذارند.

وی بار دیگر بر پشتیبانی سوریه از پیش‌نویس پیمان پیشنهادی روسیه و چین در مورد جلوگیری از گسترش سلاح‌ها در فضای خارج تاکید کرد.

وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد که انحصار اختیار سلاح‌های کشتار جمعی در دست رژیم صهیونیستی، آن را به تهدید اصلی برای صلح و امنیت در منطقه تبدیل می‌کند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خارجه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از بیانیه دبیر کل اینترپل برای همکاری اطلاعاتی با روسیه درباره حادثه تروریستی کراکوس حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تلاش غرب برای تأثیرگذاری بر نهاد‌های بین المللی نظیر اینترپل انتقاد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که سازمان بین المللی پلیس جنایی «اینترپل» در حال کشیده شدن به بازی سیاسی غرب است. هدف این بازی قطع ارتباط روسیه با منابع اطلاعاتی سازمان اینترپل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، درباره بیانیه اخیر دبیر کل اینترپل، گفت که دبیرکل اینترپل به عنوان رئیس این نهاد، به نمایندگی از کل جامعه پلیس جهانی، نقض ناپذیری اصول بنیادین این سازمان را تایید کرد.

زاخارووا در یک نشست خبری گفت که مسکو از بیانیه اخیر «یورگن استاک» دبیر کل اینترپل حمایت می‌کند، اما اینترپل باید در مورد بیانیه خود در سال ۲۰۲۲، برای قطع همکاری اطلاعاتی با روسیه، کاری انجام دهد.

یورگن استاک، دبیر کل اینترپل روز شنبه اعلام کرد که این سازمان بین المللی آماده است تا به مقامات روسی در تحقیقات مربوط به حمله تروریستی به سالن کنسرت کراکوس مسکو کمک کند.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • کلمبیا، رژیم صهیونیستی را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد
  • ورود اسماعیل هنیه به تهران پس از قطعنامه آتش بس
  • استقبال امیر عبدالهیان از اسماعیل هنیه + فیلم | آغاز مذاکرات وزیر امور خارجه با رئیس دفتر سیاسی حماس
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد/ استقبال وزیر امور خارجه از رئیس دفتر سیاسی حماس
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد