Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام بابایی عدم برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ایام البیض به جهت شیوع ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و گفت: مؤمنان می‌توانند در منازل خود نسبت به انجام اعمال اعتکاف، عبادت، دعا و روزه‌داری اقدام کنند.

حجت‌الاسلام «علی اکبر بابایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، عدم برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ایام البیض به جهت شیوع ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مؤمنان، برداران و خواهران و قشر مشتاق جوان ما می‌توانند در منازل خود نسبت به انجام اعمال اعتکاف، عبادت، دعا و روزه‌داری اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه لوشان اعتکاف را یکی از سنت‌های بسیار حسنه و ارزشمند نبی مکرم اسلام(ص) خواند و یادآور شد: ایام البیض از لحاظ کرامت و رتبه‌های معنوی بسیار بالا و ارزشمند است از طرفی این ایام آغازگر میلاد مسعود و مبارک مولود کعبه حضرت امیرالمؤمنین(ع) است و در انتها هم به وفات دخت گرامی حضرت امیر مؤمنان(ع) حضرت زینب کبری(س) ختم می‌شود.

 

بابایی شیوع ویروس منحوس کرونا و اینکه طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا مراسم اعتکاف امسال به روال سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: برای حفظ جان و سلامت جامعه قطعا همه ما موظفیم که برنامه‌های خود را در این زمینه تنظیم کنیم و فتاوای مراجع هم در بحث حفظ سلامت به همین امر تاکید دارد.

 

وی با اشاره به اینکه معنویت محدودیت ندارد تصریح کرد: ارزش معنوی ایام اعتکاف و خود مسئله سنت حسنه اعتکاف از یک قیمت بسیار بالایی برخوردار است بنابراین باید در این دوره به گونه‌ای عمل کنیم که در کنار حفظ جان بحث اعتکاف را هم به عنوان یک حرکت معنوی داشته باشیم و به گونه‌ای از مواهب سرشار آن بهره ببریم.

 

امام جمعه لوشان اعتکاف را از راه‌هایی که مؤمن می‌تواند برای جبران نواقص اعمال خود از آن استفاده کند دانست و یادآور شد: اعتکاف یک عمل فردی است و نه اجتماعی از طرفی اگر بحث حضور در مساجد مقدور نیست مؤمنان، خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان ما می‌توانند در قالب دیگری از مواهب این فریضه الهی استفاده کنند.

 

بابایی با تاکید بر اینکه قطعا توجه به ایام اعتکاف در همه جا و در هر مکانی می‌تواند خیرات و برکات معنوی زیادی برای فرد فراهم آورد افزود: همه می‌دانیم که قداست مسجد یک قداست ویژه‌ای است و به جای آوردن سنت اعتکاف در آنجا اهمیت بالاتری دارد اما با توجه به شرایط فعلی برادران، خواهران و به ویژه قشر جوان و مشتاق ما می‌توانند این امر را در منازل خود پیگیری کنند.

 

وی خواندن دعاهای مخصوص ایام‌البیض و اعتکاف یا گرفتن روزه را از جمله اعمالی که مؤمنان مشتاق و خانواده‌ها می‌توانند در منازل خود نسبت به انجام آن اقدام کنند خواند و اضافه کرد: توجه به خویشتن و یا شب‌زنده‌داری می‌تواند بخش مهمی از خواسته‌های معنوی مؤمنان از ایام اعتکاف را جبران کند.

 

امام جمعه لوشان در پایان با بیان اینکه مؤمنان می‌توانند در منازل خود بیتوته کرده و با خدای خود خلوت کنند خاطرنشان کرد: به تمام جوانان، برادران و خواهران دینی سفارش می‌کنم با توجه به محدودیتی که به علت شیوع ویروس منحوس کرونا پیش آمده می‌توانند در ایام اعتکاف به تلاوت قرآن‌کریم و خواندن دعاها، ادعیه و نمازهایی که وارد شده است اقدام کنند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: پویش اعتکاف در منزل کرونا در گیلان روزه داری اعمال اعتکاف ایام اعتکاف ایام البیض شیوع ویروس اقدام کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، میرهاشم موسوی در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس درباره زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان که طبق قانون از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم الاجرا است، عنوان کرد: بحث افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به بودجه سنواتی است که بنابر برنامه‌ریزی که انجام دادیم، این ماه اعمال خواهد شد و حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی را با احتساب افزایش حقوق پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: معوقه فروردین‌ماه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را هم سعی می‌کنیم در خردادماه پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: در مجموع در تکالیف برنامه هفتم، هرآنچه که نظام بیمه‌ای باید در قالب تعهداتی برای بازنشستگان و اقشار مختلف انجام دهد و به ما ابلاغ شود، به موجب قانون پیش خواهیم برد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • عزت ایران با ایمان
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • جشن عبادت ۱۳۰۰ دانش آموز شهرستان همدان