Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر شهرام حبیب‌زاده روز پنجشنبه در حاشیه نشست قرارگاه کرونای استانی و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اردبیل بیان کرد: در روزهای اخیر میزان تردد شهروندان در شهرستانهای مختلف افزایش یافته و عادی انگاری کرونا نیز از سوی شهرندان بیشتر شده است و در صورت تداوم این وضعیت خروج بیشتر شهرستانها از جمله اردبیل از وضعیت زرد و ورود به وضعیت نارنجی محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد:  اگر وارد وضعیت نارنجی شویم محدودیت‌ ترددها و کسب و کارها بیشتر شده و در این برهه از سال این به نفع هیچکس نیست و باید شهروندان با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی همچنان به تداوم وضعیت موجود کمک کنند.

غربالگری مسافران در ورودی شهرها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به احتمال افزایش مسافرت به استان در روزهای آتی گفت: باید در ورودی‌های شهرها، غربالگری انجام شده و مسافرین مشکوک، شناسایی و تحت مراقبت قرار گیرند.

دکتر حبیب زاد بر لزوم  افزایش نظارت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان در مراکز خرید و بازار تاکید کرد و افزود: حفظ وضعیت موجود و کنترل شدید مناطق و شهرهای پرخطر، تقویت آموزش و نظارت، رهیابی کانونها و کنترل روستاها و مسافرین ورودی از نکات مهم و ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حال دریافت کنندگان واکسن در اردبیل خوب است 

دکتر حبیب‌زاده گفت: حال عمومی تمام افرادی که در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند خوب بوده و  به جز تب و سردرد خفیف و گذرا در برخی موارد محدود، عارضه خاصی در بین این افراد مشاهده نشده است.

به گفته وی ، در مرحله نخست ۱۲۰ نفر از کارکنان بخش درمان واکسن روسی اسپوتنیک.وی را دریافت کردند.

غربالگری ۹۷/۸ درصد جمعیت استان اردبیل 

استاندار اردبیل نیز گفت: تاکنون با همکاری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل  تعداد یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۸۶۰ نفر غربالگری شده‌اند که این تعداد حدود ۹۷/۸درصد جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهد.

اکبر بهنامجو بیان کرد: تاکنون ۱۶۶ هزار و ۸۳۰ مورد از بیماران کووید ۱۹ شناسایی و تحت پیگیری و مشاوره تلفنی قرار گرفته‌اند. 

به گفته وی، در یک هفته گذشته همچنین تعداد ۲۰ هزار و ۷۰۷مورد بسته معیشتی و کمک‌های مومنانه و تعداد ۴۵۵ هزار و  ۹۸۶ بسته بهداشتی در استان توزیع گردیده است.

او افزود: در طول این مدت از ۱۳۱هزار و ۳۹۶ اماکن عمومی نیز نظارت و بازرسی شده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون کل استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و هشت شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر و پارس‌آباد در این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

در رزوهای اخیر تعداد بستری همزمان مبتلایان کرونا در استان اردبیل از ۱۴۵ نفر به ۱۸۵ فرد بستری افزایش یافته است.

همچنین مجموع فوتی‌های کرونا در این استان طی ۱۲ ماه گذشته یک‌هزار و ۳۹۴ نفر می باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل استانداری اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل استانداری اردبیل بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه


هرمزگان-جام جم انلاین-جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در پردیس دانشگاه برگزار شد.


اعضای هیئت رئیسه دانشگاه صبح امروز، 2اردیبهشت‌ماه و همزمان با دومین روز از هفته سلامت پس از غبارروبی مرقد شهدای گمنام در پردیس و تجدید میثاق با شهدای گمنام، جلسه هیئت رئیسه را برگزار کردند.


دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه گفت: نقش اصلی ما به عنوان دانشگاه تولید علم است و هیات رئیسه را در مجتمع پردیس دانشگاهی برگزار کردیم تا پیوندمان را با علم، دانشجو و اساتید هیات علمی تقویت کنیم.


وی افزود: دغدغه‌های اساتید و دانشجویان را باید در حد امکان و توان پاسخگو بوده و پیگیری لازم را داشته باشیم.


رئیس دانشگاه با بیان اینکه نشست‌های دانشجویی برگزار کنید، اظهار کرد: به لحاظ علمی باید هر روز و هر سال بهتر و موفق‌تر عمل کنیم و شایسته و بایسته در تقویت جایگاه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بکوشیم.


دکتر جاودان با اشاره به اینکه تامین منابع و زیرساخت‌ها با پیگیری محقق می‌شود، تاکید کرد: همه معاونت‌ها با معاونت تخصصی خود در وزارت ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و پیگیری لازم را جهت جذب منابع و امکانات داشته باشند.


وی بیان کرد: اعضای شورای راهبردی استقرار دانشکده علوم پزشکی میناب، شامل اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، دکتر کامرانی معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار، نماینده شهرستان، رئیس سازمان برنامه استان و امام جمعه می‌باشد که باید برگزاری جلسات این شورا و مصوبات آن پیگیری شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به ویژگی خاص استان هرمزگان که دریاست، افزود: وجود جزایر را در استان باید مغتنم بشماریم و لازم است برای بهره‌برداری از آن‌ها زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.


وی گفت: از توسعه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در استان و جزایر نباید غافل شویم.


حجت الاسلام سید عباس تقوی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه نیز در این جلسه گفت: پیشنهاد می‌کنم در بخشی که مربوط به تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی است، توقعات حضرت آقا از تشکل‌ها و اثربخشی آن‌ها بر محیط را واکاوی کنیم.


وی افزود: رسالت دانشگاه در تولید علم و تربیت عالم و جهت‎‌دهی به آن را بررسی کنیم.


حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: هوشمندی، طراحی و پیگیری در یک مسیر چندین ساله از انقلاب اثر خود را گذاشته است.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه گفت: هنر ما فهم درست مسائل و عمل درست است به نحوی که رضایت‌مندی مردم را ارتقا دهیم.


حجت الاسلام تقوی با معرفی جشنواره نهج‌البلاغه اظهار کرد: این جشنواره با همکاری مشترک وزارت علوم، وزارت بهداشت و دفتر نهاد رهبری در تمامی دانشگاه‌های کشور اجرا می‌شود و در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی و سایر واحدهای این دانشگاه اجرایی می‌شود.


نامگذاری بیمارستان دوم میناب، بررسی مقررات بهبود کسب و کار، گزارش آخرین وضعیت برنامه سلامت خانواده شهری، بررسی درخواست کارکنان متقاضی ماموریت آموزشی، تأمین منازل سازمانی برای پزشکان جدیدالورود و اسکان دانشجویان بین الملل از جمله موضوعاتی بود که در نشست هیات رئیسه دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • هشدار «نارنجی» سازمان هواشناسی با ورود سامانه ناپایدار جوی به اصفهان
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل