Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@23:23:38 GMT

نهج البلاغه باید در مدارس و دانشگاه ها تدریس شود

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۰۰۳۴

نهج البلاغه باید در مدارس و دانشگاه ها تدریس شود

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسئولان امروز درباره نهج البلاغه اطلاعاتی ندارند، گفت: نهج البلاغه باید در کتب درسی و دانشگاهی شرح داده شود.

حجت الاسلام «مصیب خزاعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام با بیان اینکه زندگی با برکت حضرت علی(علیه السلام) سراسر نور و درس است، گفت: متاسفانه هنوز نتوانستیم آن طور که باید باشد، فضائل حضرت را بنویسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی یکی از بزرگترین ویژگی های حضرت امیر(علیه السلام) را دلسوزی نسبت به نیازمندان و فقرا و تلاش برای گسترش عدالت در جامعه دانست و افزود: در فضائل حضرت علی (علی السلام) همین بس که در ماه رجب و در خانه خدا متولد شد و اولین کسی بود که به پیامبر گرامی اسلام ایمان آورد و در تمام جنگ ها در کنار پیامبر بود و حتی به جای ایشان با شجاعت در بستر خوابید.

 

امام جمعه شهر اسدیه با بیان اینکه حضرت علی(علیه السلام) در جنگ های زیادی در کنار پیامبر حضور داشتند، اظهارداشت: آن حضرت در جنگ یک فرمانده تمام بود و در طرف دیگر برای فقرا و نیازمندان و ایتام همانند پدری مهربان و دلسوز بود که با قلب مهربان و دل رحمی مثالزدنی خود، شب ها برای یتیمان و نیازمندان غذا می برد.

 

حجت الاسلام خراعی با بیان اینکه حضرت علی(علیه السلام) یک شخصیت جامع، خطیب توانمند، فرمانده ای دلاور و شجاع و بنده خاضع برای پروردگار بود، افزود: امروز مسئولان کشور تنها به یک بخش از زندگی حضرت اکتفا می کنند و جامع نگر نیستند.

 

وی با بیان اینکه یک مسئول باید در جامعه اسلامی همانند حضرت علی(علیه السلام) شجاع، خطیب، دلسوز و مهربان، پرتلاش و عابد و زاهد و عادل باشد، گفت: هر مسئولی به سهم خود باید تلاش کند تا عدالت علوی را در جامعه گسترش دهد.

 

این کارشناس مذهبی با گلایه از برخی بی عدالتی ها در جامعه، گفت: حضرت علی علیه السلام با وجود اینکه حاکم جامعه بودند، اما در بصره کفش خودشان را وصله می زنند، این نشان می دهد که یک مسئول در جامعه اسلامی باید همانند مردم زندگی کند.

 

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه حضرت علی (علیه السلام) هم در زمان خود و هم بعد آن و امروز نیز مظلوم هستند، گفت: چرا امروز کتاب انسان ساز نهج البلاغه نباید در دانشگاهها و مدارس تدریس شود؟ مردم ما هنوز با نهج البلاغه مانوس نشدند.

 

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد برخی افراد غیر مسلمان مانند «جرج جرداق» مسیحی آنقدر با نهج البلاغه انس می گیرد که می گوید:«ای روزگار کاش می توانستی همه قدرت هایت را، و ای طبیعت، کاش می توانستی همه استعدادهایت را در خلق یک انسان بزرگ، نبوغ بزرگ و قهرمان بزرگ جمع می کردی و یک بار دیگر به جهان ما یک علی(علیه السلام) دیگر می دادی.» گفت: متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم علی(علیه السلام) را به جهان بشناسانیم.

 

این کارشناس مذهبی با تاکید بر الگوگیری مسئولان از خطبه ها، نامه ها و حکمت های نهج البلاغه، گفت: نهج البلاغه باید قانون شرعی در جامعه باشد و هر فردی که می خواهد در جامعه مسئولیتی را بپذیرد، باید نهج البلاغه را یک دور خوانده باشد.

 

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسئولان امروز در مورد نهج البلاغه اطلاعاتی ندارند، افزود: نهج البلاغه باید در کتب درسی و دانشگاهی شرح داده شود.

 

وی گفت: مسئولان می توانند خیلی از مشکلات کشور را با الگوگیری از نامه های حضرت به کارگزاران خود حل کنند.

 

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه اسدیه حضرت علی ع نهج البلاغه خراسان جنوبی حضرت علی علیه السلام نهج البلاغه حضرت علی علی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین / حمل ۱۴۰۳ برابر با ۸ شوال ۱۴۴۵ و ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ است. روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام موسی کاظم علیه السلام امام رضا علیه السلام امام جواد علیه السلام و امام هادی علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

مناسبت‌ها و احکام دینی و اسلامی

غزوه حمراء الاسد " ۳ هجری ".

سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام و حضرت حمزه سید الشهداء عموی پیامبر صلی الله علیه و آله توسط وهابیون "۱۳۴۳ هجری ".


امروز روز خوبی برای امور زیر است:

میهمانی و ضیافت.

خرید و فروش. 

و وارد شدن بر مسولین و طلب حوائج از آنها خوب است.

زایمان

زایمان خوب و نوزاد عمر طولانی دارد. ان شاءالله.

مسافرت

مسافرت مکروه و همراه صدقه باشد.

احکام نجوم

امروز قمر در برج اسد و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است:

جابجایی و نقل و انتقال.

خرید خانه و املاک.

ورود به خانه نو.

شروع امور دائمی و همیشگی. 

خواستگاری عقد و ازدواج.

آغاز معالجه و درمان. 

و شروع به کسب و کار نیک است.

نگارش ادعیه و برای نماز حرز و بستن آن خوب است.

مباشرت امشب

(شب پنج شنبه) مباشرت برای جسم مفید و فرزند دانشمند گردد. ان شاءالله.

اصلاح سر و صورت

اصلاح سر و صورت باعث بیماری می‌شود.

حجامت خون دادن فصد زالو انداختن

خون دادن و فصد باعث درد سر می‌شود.

ناخن گرفتن

چهارشنبه برای گرفتن ناخن، روز مناسبی نیست و باعث بداخلاقی می‌شود.

دوخت و دوز

چهارشنبه برای بریدن و دوختن لباس نو روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن وسیله و یا چارپایان بزرگ نصیب شخص شود. ان شاالله

وقت استخاره در روز چهارشنبه

 از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶عصر تا عشای آخر (وقت خوابیدن)

تعبیر خواب 

خوابی که (شب پنجشنبه) دیده شود تعبیرش طبق ایه‌ی ۹ سوره مبارکه " توبه" است.

 اشتروا بایات الله ثمنا قلیلا... 

و مفهوم آن این است که دو نفر برای قطع معامله‌ای نزد خواب بیننده بیایند و از این قبیل امور ان شاءالله؛ و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.

ذکر روز چهارشنبه

یا حیّ یا قیّوم ۱۰۰ مرتبه

ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه یامتعال که موجب عزّت در دین میگردد 

روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام موسی کاظم علیه السلام امام رضا علیه السلام امام جواد علیه السلام و امام هادی علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

 منبع: تقویم همسران نوشته‌ی حبیب الله تقیان

tags # تقویم نجومی ، تقویم همسران سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت روز ارتش
  • نشان فداکاری در ایستگاه مترو دانشگاه امام علی (ع) رونمایی شد
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • رونمایی از یادمان «نشان فداکاری مقام معظم رهبری به شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع)»
  • جلسات تدبر در سوره رعد برگزار می‌شود
  • عملیاتی نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی باعث شادابی مردم شد
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • بیانیه جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد در حمایت از حملات موشکی سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • حُسن خلق و آثار و برکات آن در زندگی انسان ها