Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بخش کمک های سازمان ملل متحد گفت: اگر سازمان ملل در کنفرانس اهداکنندگان مالی که روز دوشنبه از طریق وبینار برگزار می شود، پول مورد نیاز خود را بدست نیاورد ما شاهد بدترین قحطی در دهه های گذشته در جهان خواهیم بود.

به گزارش برنا، مارک لوکاک، رئیس بخش کمک های سازمان ملل متحد، گفت: از کشورهای حاشیه خلیج فارس می خواهم تا برای جلوگیری از قحطی گسترده در یمن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او‌ افزود: اگر سازمان ملل در کنفرانس اهداکنندگان مالی که روز دوشنبه از طریق وبینار برگزار می شود، پول مورد نیاز خود را بدست نیاورد ما شاهد بدترین قحطی در دهه های گذشته در جهان خواهیم بود.

سازمان ملل با کمک های مالی کشورهای منطقه مانند امارات و کویت در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از قحطی در یمن جلوگیری کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان ملل یمن سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کربی: نمی‌خواهیم شاهد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه باشیم

به گزارش جام جم آنلاین، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این که آیا دولت بایدن می‌توانست رویکرد سختگیرانه‌تری در قبال ایران داشته باشد، گفت: مشکل می‌توان به کارهایی که رییس جمهور بایدن انجام داده نگاهی انداخت و گفت که ما به نوعی به ایران آسان گرفته‌ایم.

کربی در گفت‌وگویی با شبکه فاکس نیوز به سوالی پاسخ داد که با توجه به برخی انتقادات داخلی نسبت به عملکرد دولت بایدن در قبال ایران و تاثیر آن بر وقوع حمله مستقیم ایران به اراضی اشغالی مطرح شد.

ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به نقاطی در اراضی اشغالی حمله کرده و آن را حق مشروع خود برای دفاع در برابر اقدامات متجاوزانه و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانست.

این مقام کاخ سفید همچنین با اشاره به حمله تلافی‌جویانه بی‌سابقه ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، به شبکه سی‌ان‌ان گفت دولت بایدن به دنبال کاهش تنش در منطقه است و نمی‌خواهد شاهد درگیری گسترده‌تر در منطقه باشد. 

کربی بیان کرد: این دولت پیشین بود که تصمیم گرفت از توافق هسته‌ای(برجام) خارج شود. حالا، ایران به طرز قابل‌توجهی و بیش از زمان انتخاب شدن آقای ترامپ به توانمندی هسته‌ای احتمالی نزدیک شده است.

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی پول‌ های بلوکه شده ایران نیز گفت: پول‌های بیشتری که در پی معافیت از تحریم‌ها در دسترس ایران قرار گرفت که دولت ترامپ اعمال کرده بود، تنها برای مصارف بشردوستانه قابل استفاده است.

در سال گذشته، طی توافقی تهران و واشنگتن برای تبادل زندانیان، پول‌ های بلوکه‌ شده ایران در بانک‌ های کره جنوبی به عنوان بخشی از این توافق با اعمال معافیت‌های تحریمی از سوی آمریکا آزاد شده و به حساب‌هایی محدودشده در قطر منتقل شد تا با نظارت قطر و آمریکا برای مصارف بشردوستانه مورد استفاده قرار بگیرد.

دولت آمریکا پیشتر در پاسخ به انتقادات داخلی از آزادسازی این پول‌ها که برخی آن را «سرازیر کردن پول نقد» به سوی ایران تلقی کرده بودند، توضیح داده بود که این پول‌ها بخشی از دارایی‌های ایران بوده است که به دلیل تحریم‌ها در بانک‌های خارجی مسدود شده بود و اکنون برای مصارف بشردوستانه آزاد شده است.

کربی همچنین گفت که این پول‌ها در اختیار ایران و حمایت ادعایی او از گروه‌های مقاومت منطقه قرار نمی‌گیرد.

دیگر خبرها

  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • آمریکا: نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • جهان در ۴۸ ساعت گذشته بر تنش‌ها در خاورمیانه متمرکز شده است
  • دبیرکل سازمان ملل: جهان در ۴۸ ساعت گذشته بر تنش‌ها در خاورمیانه متمرکز شده است
  • کربی: نمی‌خواهیم شاهد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه باشیم
  • رگبار، رعد و برق و بادهای شدید در راه هرمزگان است
  • ۴۹ امتیاز از ۳۲ هفته؛ بدترین عملکرد ناپولی در سری آ طی ۱۲ فصل اخیر
  • تمام ظرفیت‌های دانشگاهی را در اختیار جبهه مقاومت قرار خواهیم داد
  • خوابگاه متاهلی ۵۰۰ واحدی دانشگاه تهران بهمن ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود
  • صدور همزمان دو هشدار هواشناسی و دریایی در هرمزگان