Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت و گویی با اشاره به لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران، درباره پیامدهای به نتیجه نرسیدن قدرت های جهانی با ایران بر سر فعالیت هسته ای آن هشدار داد.

به گزارش ایمنا، شبکه ان. اچ. کی اعلام کرد: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت و گویی اختصاصی با این شبکه هشدار داد که اگر ایران و قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا درباره فعالیت هسته‌ای ایران به توافقی نرسند، جامعه بین‌المللی به خاطر پیشرفت هسته‌ای ایران با «شرایطی کاملاً جدید» مواجه خواهد شد

گروسی با اشاره به هشدار ایران در زمینه کاهش جدی دسترسی آژانس برای انجام دادن بازرسی‌هایش در ایران در پی لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی، گفت که این موضوع را «از همان ابتدا بستر جدی دانسته بود» و همین امر باعث تعجیل او برای سفر به تهران برای مذاکرات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران را «شکستی جدی» برای جامعه بین‌المللی تلقی کرد.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که این نهاد بین‌المللی برای مدتی تا سه ماه، سامانه‌ای برای تداوم گردآوری اطلاعات با دوربین‌ها و دیگر تجهیزات نظارتی نصب شده در تأسیسات ایران ایجاد کرده است.

گروسی ادامه داد که اگر ایران و کشورهایی که در این باره نگرانی‌هایی دارند، به توافقی سیاسی برسند، آژانس قادر خواهد بود به این داده‌ها دسترسی داشته باشد و به خاطر متوقف شدن اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران، «راه دیگری» برای گردآوری چنین اطلاعاتی وجود ندارد.

وی با اشاره به روزنه‌ای که تا سه ماه باز است، اظهار کرد که «فضایی برای تمامی بازیگران از جمله ایران برای ادامه دادن به مذاکراتشان وجود دارد.

مدیرکل آژانس افزود که فکر می‌کند اگر هیچ توافق سیاسی‌ای وجود نداشته باشد، نه تنها آژانس بین‌المللی انرژی، بلکه جامعه جهانی با «شرایطی کاملاً جدید» مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اظهارات گروسی در پی این مطرح می‌شود که مجلس شورای اسلامی ایران با گذشت نزدیک به دو سال از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، متحمل شدن تحریم‌های بازگردانی شده و تحریم‌های جدید از سوی این کشور و بدعهدی کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان در زمینه پیدا کردن راهکاری عمل‌گرایانه برای کاهش تأثیر تحریم‌ها و عادی سازی روابط اقتصادی با ایران، تصویب کرد که ایران اجرای پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 477448

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رافائل گروسی پروتکل الحاقی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خروج از پروتکل الحاقی برجام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آژانس بین المللی انرژی پروتکل الحاقی لغو اجرای هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر رژیم اشغالگر علیه ایران بیانیه داد

به گزارش جماران؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی «اکس» خواستار یکپارچگی جامعه بین‌الملل علیه ایران شد. 

 وی بدون اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که ناقض قوانین بین‌الملل است، طی یاوه‌سرایی‌هایی مدعی شد: «جامعه بین‌الملل در برابر این تجاوز ایران که صلح جهانی را تهدید می‌کند، یکپارچه بایستد».

 نتانیاهو در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود: «ایران به طور مستقیم و از طریق نیروهای نیابتی خود، حماس و دیگران، در حال انجام یک کارزار تجاوزکارانه تمام‌عیار است که نه تنها اسرائیل، بلکه کل خاورمیانه را تهدید می‌کند».

دیگر خبرها

  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران |
  • مدیرکل آژانس اتمی راهی تهران می‌شود
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستم
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته
  • نخست وزیر رژیم اشغالگر علیه ایران بیانیه داد