Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بانک استاندارد چارترد گزارش عملکرد جدید خود را منتشر کرد که نشان می‌داد سود این بانک در سال ۲۰۲۰ میلادی با سقوط سنگینی روبرو شده است.

طبق این گزارش جدید سود پیش از کسر مالیات بانک استاندارد چارترد در سال ۲۰۲۰ به ۱.۶۱ میلیارد دلار رسیده است که این نشان‌دهنده یک سقوط ۵۷ درصدی نسبت به سود سال گذشته این بانک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که سود امسال بانک، به ۱.۸۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

پس از انتشار این خبر سهام بانک استاندارد چارترد در معاملات پنجشنبه بورس هنگ‌کنگ ۲ درصد سقوط کرد.

بیل وینترز، رئیس بانک استاندارد چارترد، عامل اصلی این سقوط را بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا دانست و گفت: آینده روشن است. اقتصاد جهان در حال ریکاوری است و ما در جایگاه خوبی قرار گرفته‌ایم تا از این روند سود کنیم.

کد خبر 5155963

منبع: مهر

کلیدواژه: بانك استاندارد چارترد بازار سهام سود بازرگانی بانک مرکزی ایران ویروس کرونا قیمت نفت شاخص کل بورس قیمت دلار قیمت طلا بورس تهران وزارت نیرو صادرات غیرنفتی وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد آمریکا قیمت سکه بهار آزادی قیمت خودرو بازار سهام بانک استاندارد چارترد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری ۸۳ درصد از جوانان هند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حدود ۸۳ درصد از کل جمعیت بیکار هند را جوانان تشکیل می‌دهند.
مطالعه مشترک سازمان بین المللی کار (ILO) و موسسه توسعه انسانی (IHD) که دیروز منتشر شد نشان می‌دهد نرخ بیکاری و دیگر داده‌های کلیدی نیروی کار در هند وخیم‌تر شدن طولانی مدت را بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ نشان می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


در حالی که جمعیت زیاد نیروی کار جوان هند یک مزیت جمعیتی است، اما طبق نتایج این گزارش به نظر نمی‌رسد آنها مهارت لازم برای موفقیت را داشته باشند.
طبق گزارش اشتغال هند که در سال ۲۰۲۴منتشر شد، جوانان هند تقریباً ۸۳درصد از نیروی کار بیکار را تشکیل می‌دهند و سهم جوانان دارای تحصیلات متوسطه و عالی در کل جوانان بیکار تقریباً دو برابر شده است؛ و از ۳۵ درصد در سال ۲۰۰۰ به حدود ۶۶ درصد در سال ۲۰۲۲ رسیده است.
بر اساس این مطالعه، همچنین تعداد زنان (۷۶.۷ درصد) بیشتر از مردان (۶۲.۲ درصد) در بین افراد تحصیل کرده، اما بیکار است.
این نشان می‌دهد که مشکل بیکاری در هند به طور فزاینده‌ای در میان جوانان به ویژه تحصیلکردگان مناطق شهری بیشتر است.
در سال ۲۰۰۰، نیمی از کل جمعیت جوان شاغل، خوداشتغال بودند، ۱۳درصد دارای مشاغل عادی و ۳۷ درصد باقی مانده دارای مشاغل معمولی بودند.
این مطالعه همچنین نشان داد هند هفت تا هشت میلیون جوان را در دهه آینده به نیروی کار خود اضافه خواهد کرد.
پس از انتشار این گزارش، احزاب مخالف از دولت مرکزی انتقاد کردند.
چند تن از رهبران مخالف، از جمله رئیس حزب ملی کنگره، مالیاکرجون خارگه، به دولت نارندرا مودی به دلیل یافته‌های این گزارش حمله کردند.
رییس حزب ملی کنگره گفت: جوانان ما بار بی‌تفاوتی رقت‌انگیز دولت مودی را متحمل می‌شوند، زیرا بیکاری روزافزون آینده آنها را نابود کرده است. مشکل بیکاری در هند وخیم است.
----------
باصدا‌ها:
راوی شیری واتسا - کارشناس اقتصادی
آنانتا ناگیس واران - مشاور ارشد اقتصادی دولت

دیگر خبرها

  • سقوط مرگبار یک خانم از کوه در شهرستان بویراحمد
  • سقوط مرگبار خانم ۳۵ساله در گردنه«ماه پرویز» بویراحمد
  • بیکاری ۸۳ درصد از جوانان هند
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • نرخ حق‌الوکاله سپرده‌های مدت دار بانک کشاورزی در سال 1403 اعلام شد
  • فیلم | سقوط مرد ۵۵ ساله در آبشار کوهرنگ | فوران وحشتناک آب را ببینید
  • ماجرای سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی
  • طوفان توییتری استقلالی ها با هشتگ واگذاری عادلانه