Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز پنجشنبه به مناسبت سالروز میلاد مولود کعبه نخستین امام شعیان (ع) در جمع تعدادی از مسوولان شهرستان افزود: حضرت علی (ع) به عنوان نمادی از انسان کامل الگوی مناسب برای انسان های آزاده در تمامی امور زندگی محسوب می شود و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ علوی در جامعه از جمله ضرورت هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهر ابرکوه با اشاره به اینکه پیامبرگرامی اسلام (ص) در ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری، حضرت علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خدا در منطقه غدیر معرفی کردند، تصریح کرد: ایام ماه رجب فرصت مناسبی برای آشنایی با شخصیت با عظمت آن حضرت است.

حسینی با بیان اینکه جهان بشریت شخصیت جامع و کاملی مانند امیرالمومنین (ع) به خود نمی بیند، اظهارکرد:  حضرت علی (ع) تا جایی پیش رفت که همه اعمالشان عبادت شد و ضربه شمشیرش در روز جنگ خندق از عبادت جن و انس ارزشمندتر شد.

وی تاکید کرد:  صداقت، عصمت و حق محوری علی (ع) به‌جایی رسید که رسول خدا (ص) درباره‌ ایشان فرمود، علی مع الحق و الحق مع علی و صدها صفت به فعلیت رسیده که دیگر به تربیت پیامبر اکرم از او انسان برجسته و بی‌نظیری در عالم وجود ساخت. و این دردانه هستی را پدر امت قرار داد.

حسینی با تاکید بر اینکه شناخت سیره حضرت علی (ع) چراغ راه زندگی است، گفت: با وسیله قرار دادن حضرتش به درگاه الهی و بردن نام مبارکش که عبادت است، رفع هم‌ و غم را در این روزها که کشور اسلامی ایران مبتلابه سختی‌هایی شده ، از خدای منان طلب می کنیم.

وی با اشاره به اینکه هرانسانی به اندازه فهم و درک خودش شناخت از حضرت علی (ع) پیدا کند، ادامه داد: شیعیان باید با کسب تقوا و پرهیزکاری و تلاش در راه معنویت در سمت و جبهه حضرت علی (ع) قرار بگیرند و آنچنان که شایسته آن حضرت است، پیرو ایشان باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا  مردم شهرستان ابرکوه در سالروز میلاد با سعادت مولود کعبه حضرت علی (ع) و روز پدر  چهارشنبه شب و امروز در برخی از محافل مذهبی و با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی این روز خجسته را گرامی داشتند.

حضرت علی(ع) نخستین پیشوای شیعیان در سیزده رجب سال سی‌ام عام الفیل و ۲۳ سال پیش از هجرت پیامبر(ص) در خانه خدا و از مادری به نام فاطمه بنت اسد دیده به جهان گشود.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها اعیاد مذهبی ابرکوه ولادت حضرت علی روز پدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعیاد مذهبی ابرکوه ولادت حضرت علی اعیاد مذهبی ابرکوه ولادت حضرت علی روز پدر اخبار کنکور حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۰۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر

دمی همدم و همراه شدن با حضرت حافظ پیشینه‌ای چند قرنی در میان ایرانیان و فرهنگ ایرانی دارد. بدون شک همه ایرانیان از خردسالی با حافظ و فال این شاعر و عارف نامی آشنایی دارند. 

به گزارش «زی‌سان»، حافظ‌خوانی در مراسم‌های مختلف همانند لحظه سال تحویل و شب یلدا، بخشی از فرهنگ و سنت دیرینه جامعه ایرانی است. در کنار خواندن غزلیات، گرفتن فال حافظ نیز یک رسم همیشگی برای ایرانیان است. 

این باور قدیمی در میان ایرانیان وجود دارد که حضرت حافظ داننده عالم نهان و غیب است و در لحظات مختلف با رجوع فال حافظ می‌توان تصمیم درست را گرفت. فال چهارشنبه ۵ اردیبهشت به تفال حافظ بدین گونه است:‌

صَلاح از ما چه می‌جویی؟ که مستان را صَلا گفتیم

به دورِ نرگسِ مستت سلامت را دعا گفتیم

درِ میخانه‌ام بُگشا که هیچ از خانقه نَگشود

گَرَت باور بُوَد ور نه سخن این بود و ما گفتیم

من از چشمِ تو‌ای ساقی خراب افتاده‌ام لیکن

بلایی کز حبیب آید هِزارش مَرحَبا گفتیم

اگر بر من نَبَخشایی پشیمانی خوری آخر

به خاطر دار این معنی که در خدمت کجا گفتیم

قَدَت گفتم که شمشاد است؛ بس خِجلَت به بار آورد

که این نسبت چرا کردیم و این بُهتان چرا گفتیم

جگر، چون نافه‌ام خون گشت کم زینم نمی‌باید

جزای آن که با زلفت سخن از چین خطا گفتیم

تو آتش گشتی‌ای حافظ ولی با یار درنگرفت

ز بدعهدیِّ گُل گویی حکایت با صبا گفتیم

تعبیر و تفسیر غزل

همفکری و مشورت با دیگران می‌تواند آینده‌ای درخشان را برایت رقم بزند. دعای سلامتی همیشه با توست و از بلایا ایمن هستی. در همه حال انفاق و کرم کن که این کار روشن کننده راهت می‌باشد و از این کار پشیمان نخواهی شد. به خاطر حرف‌هایی که زده‌ای، در میان اطرافیان احساس شرمندگی می‌کنی، مواظب صحبت کردنت باش که از آن به ضرر خودت استفاده می‌کنند. از لحظه لحظه زندگی‌ات استفاده کن که وقت طلاست. اگر حرف حق تو در شخصی اثر نمی‌کند، نگران و غمگین مباش، تو تلاشت را کرده‌ای، تقصیر از کلام تو نیست، او دل‌سخت است.

tags # فال حافظ ، فال سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • تو را است معجزه در کف ز دشمنان نهراس
  • هیچ فناوری بدون مبنای هستی‌شناسانه نیست
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • دیوارنگاره‌ها به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شدند
  • سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است