Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، همزمان با میلاد امام علی (ع) در حرم‌های مقدس عراق که هر ساله در این ایام مملو از جمعیت بود، غربتی حاکم بود؛ تا جایی که تعداد زائران حاضر در حرم‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها کاهش چشمگیری داشت.

 

حرم امیرالمؤمنین (ع) همزمان با میلاد حضرت علی (ع) تزئین و گل‌آرایی شد و شب گذشته با وجود اینکه ایام اعیاد رجبیه بود، زائران حرم علوی محدود و ایوان نجف نیز خلوت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایوان نجف در این ایام گل‌آرایی و با پارچه‌های مزین به نام و القاب امام علی (ع) تزئین شده است.

 

در کربلا نیز همزمان با ولادت امام علی (ع)، حرم‌های مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) تزئین و گل‌آرایی شدند، اما در این حرم‌های مقدس نیز به دلیل محدودیت‌های کرونایی در عراق، در ساعاتی از شب حرم بسیار خلوت و خالی از زائر شد. با این وجود، هنگام اذان مغرب جمعی از عاشقان حسینی به حرم‌ها مشرف شدند اما به دلیل ممنوع بودن تجمع، جشنی نیز در حرم‌ها برگزار نشد.

 

در سامرا و‌ کاظمین نیز وضعیت ممنوعیت تردد و محدودیت‌ها به دلیل شیوع کرونا، بر حضور زوار در حرم امامین عسکریین (ع) و امامین جوادین اثرگذار بود و تعداد کمی از زائران توفیق تشرف به حرم‌ها را داشتند و جای زوار ایرانی در اعتاب مقدسه عراق خالی بود.

 

در سوریه اما وضعیت به گونه‌ای دیگر بود و با وجود اینکه رسماً اعزام زائران به عتبات ممنوع است و هیچ اعزامی صورت نمی‌گیرد، هیأتی از زنجان به سوریه و حرم حضرت رقیه (س) مشرف شدند و شب میلاد امیرالمومنین (ع) را جشن گرفتند. در این مراسم مهدی رسولی، مداح کشورمان در مدح امیرالمومنین (ع) به اجرای برنامه پرداخت.

 

به گزارش فارس، امسال با توجه به شیوع کرونا، همچنین محدودیت‌ها برای اعزام زوار به عتبات وجود دارد و با شرایط کنونی به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری هیچ زائری به اعتاب مقدسه مشرف نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حرم علوی حرم حسینی کربلا کاظمین سامرا میلاد امام علی ع نجف حرم حضرت رقیه محدودیت ها حرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری دیدنی از وضعیت امروز برج میلاد

تصاویری دیدنی از وضعیت امروز برج میلاد

دیگر خبرها

  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • تصاویری دیدنی از وضعیت امروز برج میلاد
  • اعزام ۸۷ هزار زائر خانه خدا در حج امسال