Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@05:20:10 GMT

زندگی با کرونا را یاد بگیریم

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۱۴۳۰

زندگی با کرونا را یاد بگیریم

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه ویروس وقتی حس می‌کند در حال از بین رفتن است جهش می‌یابد و این یک خبر خوب هم محسوب می‌شود، گفت: وقتی یک بیماری به زندگی انسان وارد می‌شود، هیچ‌گاه صحنه را ترک نمی‌کند و جزئی از زندگی انسان‌ها می‌شود.

‌به گزارش ایمنا، حسین کرمانپور، در یک برنامه زنده اینستاگرامی، با اشاره به یک‌سالگی ورود این ویروس به کشور، اظهار کرد: از سال گذشته تا امروز بسیاری از اعضای کادر درمان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با دادن اطلاعات گوناگون در موارد بیماری و اصول پیشگیری سعی کردند از بار استرس و نگرانی مردم بکاهند و اطلاعات ذی‌قیمتی را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته نهم اسفندماه بود که من به بیماری مبتلا شدم، پس از بهبودی برعکس بسیاری از دوستان که به بیماری پرداختند، من به بیماران، نحوه بهبودی و بازگشت آن‌ها به زندگی پرداختم.

وی افزود: پس از گذشت یک سال اتفاقات جدیدی رخ داده و این سوال را به ذهن می‌آورد که این بیماری چه ذهنیتی را در بین ما به پدید آورده است. وقتی یک بیماری به زندگی انسان وارد می‌شود برای همیشه باقی می‌ماند و هیچ‌گاه صحنه را ترک نمی‌کند. این بیماری‌ها دیگر جزئی از زندگی انسان‌ها می‌شوند و باید آن‌ها را پذیرفت. وقتی این گونه نگاه کنیم یاد می‌گیریم که با این بیماری زندگی و آن را کنترل و درمان کنیم. مانند سرماخوردگی که قرن‌هاست به زندگی بشر وارد شده و هیچ‌گاه از بین نرفته است، اما انسان‌ها زندگی با آن را یاد گرفته و از آن نمی‌ترسند.

کرونا جزئی از زندگی انسان

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، ادامه داد: کرونا به زندگی بشر وارد و جز لاینفک زندگی شده است، مانند کسی که کلیه سنگ‌ساز دارد و از آن نمی‌ترسد و زندگی کردن با این شرایط را یاد گرفته است. کارهایی می‌کند که سنگ‌سازی کلیه را به حداقل برساند و در واقع سبک زندگی خود را تغییر می‌دهد. در مورد کرونا هم باید چنین کاری انجام داد، کرونا را نمی‌توان از بین برد و آن را کشت؛ لذا باید آن را پذیرفت. اینکه بنشینیم تا اتفاقی رخ دهد به ما لطمه خواهد زد، اما اگر آن پذیرش کرده و نحوه زندگی با آن را یاد بگیریم در مقابله با آن ایمن می‌شویم.

وی بیان کرد: در مرحله بعد از پذیرش بیماری در زندگی، اولین اقدام انجام برخی کارها و پذیرش برخی محدودیت‌هاست. مانند اینکه همچنان دست‌ها را بشوییم و هنگام عطسه یا سرفه جلوی دهان خود را بگیریم. این کارها را نیز باید جزئی از زندگی تلقی کرد. فرض کنیم اعلام شد که پاندمی کرونا تمام شد، آیا باید دست شستن و دیگر مراعات‌ها را کنار گذاشت؟ این اشتباه است. کرونا همچنان در کمین است و باید شستن صحیح دست را به عنوان نمونه جزئی از سبک زندگی تلقی کرد تا کرونا نگیریم و اگر مبتلا شدیم آن را در حد یک سرماخوردگی ساده بگذرانیم.

ماسک هم جزئی از زندگی شده است

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، افزود: کار دوم این است، زمانی که پاندمی تمام شد و دیگر زدن ماسک اجباری نبود، ماسک بزنیم، چراکه قطعاً درصد ابتلای ما به بیماری پایین بیاید. کسانی که بیماری را به صورت سخت گرفته‌اند کسانی بودند که حجم زیادی از ویروس را وارد بدن خود کرده‌اند، کسانی که در زیر یک سقف با تعدادی افراد دیگر و در فاصله نزدیک‌تری از یکدیگر و متأسفانه از ماسک هم استفاده نکرده بوده‌اند. ماسک هم اگر جزئی از زندگی ما شود.

کرمانپور در ادامه با بیان اینکه جهش جز لاینفک حیات ویروس است، گفت: جهش در واقع یک خبر خوب است، چراکه کرونا به صورت هوشمند احساس می‌کند که محصور شده و در حال از بین رفتن است و به همین جهش پیدا می‌کند.

وی در پایان با اشاره به هشدارهای وزارت بهداشت برای موج چهارم کرونا، گفت: این هشدارها درباره رعایت پروتکل‌ها در شرایط کنونی کشور بسیار حیاتی است و غفلت از آنها تبعات جدی دارد.

منبع: ایکنا

کد خبر 477460

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا زندگی با کرونا سازمان نظام پزشکی جهش ويروس کرونا موج چهارم کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جزئی از زندگی زندگی انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۷ مورد تب کریمه کنگو در کشور شناسایی شده است، گفت: در سال جاری نیز تاکنون ۶ مورد بیمار در استان سیستان و بلوچستان داشته‌ایم که متاسفانه یک نفر از این مبتلایان فوت شده است.

«محمدرضا شیرزادی» رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایلنا درباره شیوع بیماری تب کریمه کنگو گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک عفونت ویروسی است که از طریق گزش کنه بین دام‌ها گسترش می‌یابد، اما در دام‌ها علائم خاصی را ایجاد نمی‌کند تا دامدار متوجه شود که دام مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

وی ادامه داد: ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به مدت یک هفته در بدن دام می‌ماند و اگر در این مدت دام ذبح شده و قطعه قطعه شود، خطر انتقال این ویروس به کسی که این دام را ذبح کرده و یا گوشت تازه آن را قطعه قطعه کرده است وجود دارد. از سوی دیگر گزش کنه آلوده هم می‌تواند باعث انتقال بیماری به انسان شود.

رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: یک یا دو هفته بعد از انتقال ویروس علائم بیماری پدیدار می‌شود که معمولا هم با تب شدید همراه است. یک معضل بزرگ در بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو این است که اگر این بیماری در افراد به موقع تشخیص داده نشود و درمان نشوند به دنبال تب، بدن درد و سردرد علائم دیگری مانند خونریزی در فرد نیز ظاهر می‌شود و ممکن است دچار خونریزی از بینی، خونریزی زیر پوستی، استفراغ خونی، اسهال خونی و… شود و این خون آلوده ممکن است باعث انتقال بیماری به سایر افراد در تماس با او شود. بنابراین یکی دیگر از راه‌های مهم انتقال این بیماری انتقال از فرد مبتلا به افراد سالم است.اگر در بیمارستان احتیاطات خاص در مورد بیمار انجام نشود، خطر انتقال بیماری به کارکنان بیمارستان، پرستاران و پزشکان منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نیز ۷۷ مورد مبتلا تشخیص داده شد و شش مورد منجر به فوت گردید. تاکنون نیز ۵ مورد مبتلا به تب خون‌ریزی‌دهنده کریمه کنگو را در استان سیستان و بلوچستان داشته‌ایم که یک مورد هم فوت شده است. این موارد به دنبال ذبح دام و قطعه قطعه کردن گوشت آن‌ها آلوده شده اند.

رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر تاکید کرد: ذبح دام در کشتارگاه مانع از گسترش بیماری در جامعه می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898539

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آیا گربه‌ها واقعا ۹ جان دارند؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت