Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید ادامه‌دهنده راه امیرالمؤمنین(ع) باشد، دنیای تشنه عدالت باید با سیره حضرت علی(ع) آشنا شود. - اخبار استانها -

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: هرگاه سخن از شخصیت امام علی(ع) به میان می‌آید یعنی سخن از انسانی کامل و تمام‌عیار که در همه ابعاد دارای فضیلت‌های بی‌نظیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: زهد، عبادت، پارسایی، توجه به حقوق جامعه و محرومین و همچنین صبوری و شمشیر زدن برای خدا و سکوت برای رضای الهی ازجمله ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) شخصیتی جامع در همه ابعاد است، بیان کرد: این امام همام روز در برابر دشمن مبارزه می‌کند و در شب از خوف خدا بر خود می‌پیچد و به عبادت می‌پردازد که باید الگوی زندگی‌مان باشد.

سبک زندگی بانویی که حضرت محمد (ص) و امام علی (ع) در دامنش بزرگ شدند/ زنی که سرپرست رسول و مادر امام بودسبک زندگی مؤمنانه پدر امام علی (ع)/ جایگاه و منزلت جناب ابوطالب در کلام اهل بیت(ع)شیراز متبرک به عطر پرچم حرم مطهر امام علی (ع) شد

 عهدنامه مالک اشتر بسیار آموزنده و پرمحتوا و راهی برای حکومت سالم است 

امام‌جمعه قم با تأکید بر لزوم کمک به محرومین جامعه با تاسی از امام علی(ع) عنوان کرد: افرادی که دنبال این هستند که مشی حکومتی سالم را انتخاب کنند عهدنامه مالک اشتر را موردتوجه قرار دهند چون بسیار آموزنده و پرمحتوا و راهی برای حکومت سالم است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: عهدنامه مالک اشتر به اجزای سالم حکومتی دینی  و توجه به مظلومین و محرومین جامعه اشاره‌کرده و اینکه افرادی که کمتر موردتوجه قرار می‌گیرند حاکم دینی باید آن‌ها را بیشتر مدنظر قرار دهد و ضمن جلوگیری از ظلم و ستم، مشاوران امین برای جامعه انتخاب کند.

 مسئولین در زمینهٔ حکومت‌داری ادامه‌دهنده سیره امیرالمؤمنین(ع) باشند 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مسئولین در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید ادامه‌دهنده راه امیرالمؤمنین(ع) باشد، هر مسئول هنگامی‌که مسئولیت به وی واگذار می‌شود عهدنامه مالک اشتر را مطالعه و بررسی قرار دهد و با همه ابعاد سیره امیرالمؤمنین(ع) آشنا شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: حضرت علی(ع) به یتیمان توجه ویژه‌ای داشت و آن‌ها را در آغوش می‌گرفت و همچنین به خانواده افرادی که در جنگ به شهادت می‌رسیدند توجه و عنایت ویژه‌ای داشت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: هرچه از خوبی و کمالات ملاحظه شود یکجا در زندگی امیرالمؤمنین(ع) مشاهده می‌شود و این امام بزرگ‌ترین شیوه حکومت‌داری وزندگی فردی و اجتماعی را داشت.

 دنیای تشنه عدالت باید با سیره حضرت علی(ع) آشنا شود

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز دنیای تشنه عدالت است، دنیایی که به خاطر دور بودن از فرهنگ غنی اسلام در شرایط خاصی به سر می‌برد باید بازندگی و اجرای عدالت امیرالمؤمنین(ع) آشنا شوند.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: جرج جرداغ مسیحی کتابی درباره امام علی(ع) نوشت و هنگامی‌که از وی سؤال می‌شود چطور شد که درباره امیرالمؤمنین(ع) اقدام به نوشتن کتاب کردی در پاسخ می‌گوید پس از حضرت علی(ع) کسی را شایسته نوشتن ندیدم و تصمیم گرفتم که جز در مورد امام علی(ع) ننویسم.

انتهای پیام/452/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عهدنامه مالک اشتر امیرالمؤمنین ع حوزه علمیه امام علی ع حضرت علی ع آشنا شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرمایه عظیم جذب زائر در قم استفاده شود

آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه باید از فرصت جذب سرمایه استفاده بهتری شود، عنوان کرد: حوزه هم در این موضوع می‌تواند همکاری‌هایی با مجموعه مدیریت شهری داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور  در ادامه گفت: مردم، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حوزه محور هستند و اقدام‌ها باید با این محوریت شکل بگیرد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه شورا می‌تواند یک جمع تخصصی، شورایی و حوزوی را تشکیل داده و تصمیم بگیرد، بیان کرد: نباید فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که مردم احساس پس رفت داشته باشند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه و حرم مطهر روح قم هستند، افزود: اگر به این روح توجهی نشود، هویت شهر قم از بین خواهد رفت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور  با اشاره به اینکه باید کادرسازی شکل بگیرد، عنوان کرد: کادرسازی به این معنا است که به تدریج نیرو‌های جوان وارد مجموعه شده و کسب تجربه کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور  همچنین با بیان اینکه باید به معماری توجه بیش‌تری شود، بیان کرد: باید در ساخت و ساز‌ها به روح معماری اسلامی و ایرانی توجه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همچنین در دیدار عباس ذاکریان فرماندار قم گفت: قم سرمایه ارزشمندی در دنیا دارد و می‌تواند در عرصه زیارت گردشگری موفق‌تر عمل کند.

آیت الله اعرافی، قم را یک جهانشهر ویژه و کانون معارف دانست و با اشاره به اینکه بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی و نگاه به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران باشد، تصریح کرد: این نگاه باید گسترش پیدا کند و وضعیت فعلی قابل قبول نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور  با اشاره به اینکه باید یک الگوی برآمده از یک ذهن علمی، فنی و الهی داشته باشیم، بیان کرد: باید به صورت عمیق‌تر و جامعه‌تر اقدام کنیم و در این راستا می‌توانیم در معرفی شخصیت‌های برجسته و فنی حوزوی همکاری داشته باشیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید یک حرکت علمی آغاز شود، عنوان کرد: در زمان صفویه یک نابغه علمی در اصفهان حضور داشت که محصول آن معماری‌های شهرسازی اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در بافت حرم و اطراف حرم نگاه به تسهیل رفت و آمد زائران و طلاب نیست، تصریح کرد: قم سرمایه ارزشمندی در دنیا دارد و می‌تواند در عرصه زیارت گردشگری موفق‌تر عمل کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه تقریبا هیچ نقطه‌ای از دنیا وجود ندارد که تحصیل کرده‌ای از قم در آن وجود نداشته باشد، یادآور شد: متاسفانه در خود قم نسبت به این جایگاه و قدرت توجهی وجود ندارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور  با بیان اینکه اگر این موضوع‌ها برای مردم نیز تبیین شود موجب افتخار آنها خواهد بود، تصریح کرد: این موضوع‌ها هویت قم است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توصیه امام جمعه قزوین به مسئولان برای مشارکت مردم در تولید
  • مردم قم قدردان نعمت حرم و جمکران باشند
  • دهم فروردین سالگرد رحلت آیت الله بروجردی
  • دهم فروردین سالگرد رحلت آیت الله بروجردی (ره)
  • رونمایی از تمبر یادبود مسجد مقدس جمکران
  • ۲ مأموریت دانشکده دین و رسانه از نگاه آیت‌الله اعرافی
  • از سرمایه عظیم جذب زائر در قم استفاده شود
  • ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است
  • ارتباط نزدیک مردم و مسئولان راهگشای تحقق شعار سال
  • تحقق شعار سال نیازمند تقویت ارتباط مردم و مسئولان