Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شینهوا، ارتش چین روز پنجشنبه در بیانیه ای با انتقاد از این اقدام تحریک آمیز آمریکا اعلام کرد واشنگتن با چنین تحرکاتی در حال ضربه زدن به امنیت و ثبات منطقه است.

گزارش حاکی است نیروی دریایی آمریکا اگرچه اعلام کرده است که عبور ناو «نیو اس اس کورتیس ویلبر» این کشور از تنگه تایوان و دریای جنوبی چین یک عبور عادی است اما ارتش آزادیبخش خلق چین این ناو جنگی را رهگیری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب های مورد اختلاف دریای جنوبی به نقطه اشتعال دیگری در روابط بین پکن و واشنگتن تبدیل شده است ارتش آمریکا در سال های اخیر فعالیت خود را در این منطقه که محل اختلاف چین با کشورهایی دیگری مانند ویتنام، مالزی، فیلیپین، برونئی و تایوان است زیاد کرده است.

ایالات متحده همواره چین را به نظامی گری در دریای جنوبی و تلاش برای ترساندن همسایگانی مانند مالزی، فیلیپین و ویتنام که بر بخش هایی از این دریا ادعای مالکیت دارند، متهم می کند.

چین نیز از تردد کشتی های جنگی ایالات متحده از طریق تنگه تایوان عصبانی است و این اقدامات را غیرسازنده می داند.

تصور می شد با پایان دولت ترامپ و روی کار آمدن «جو بایدن» رییس جمهوری این کشور، تنش در دریای جنوبی بین دو کشور پایان یابد اما به نظر می رسد به دلیل ادامه جولان ناوهای آمریکایی در دریای جنوبی، این تنش همچنان ادامه داشته باشد.

311311

کد خبر 1490002

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا دریای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز برای سیستان و بلوچستان | موج شدید بارش‌ها در راه است

در حالی که هشدار قرمز هواشناسی در استان‌های جنوبی تا شب گذشته (۲۸ فروردین) به اوج خود رسید، امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین) هشدار قرمز با بارش‌های سیل‌آسا و آبگرفتگی معابر در استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به ما گفت: «استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بارش‌های شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. برای استان‌های یزد، فارس، نیمه جنوبی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد بارش تگرگ و رعد و برق اتفاق می‌افتد.»

فریبا گودرزی افزود: «پنجشنبه (۳۰ فروردین) بارش در استان‌های شرقی و جنوب شرقی کشور ادامه دارد. جمعه (۳۱ فروردین) سامانه بارشی بعدی وارد کشور می‌شود که در روز‌های آتی درباره وضعیت فعالیت سامانه توضیحاتی ارائه خواهد شد.»

کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره هشدار قرمز در استان سیستان و بلوچستان گفت: «نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان بارش شدید را تجربه می‌کند. احتمال سرریز سدها، انسداد راه‌ها، احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهری، خسارت به محصولات باغی و زراعی وجود دارد.»

توصیه به شهروندان در این شرایط عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌هاست.

آسمان پایتخت ابری تا نیمه ابری است و نوسانات دمایی بین ۱۵ و ۲۵ را تجربه می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان
  • هشدار قرمز برای سیستان و بلوچستان | موج شدید بارش‌ها در راه است
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • ۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند