Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-29@00:45:01 GMT

حقوق اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۱۷۸۴

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: بودجه وزارت علوم در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال جاری ۴۳ درصد افزایش داشته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  علی اسلامی پناه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت بودجه آموزش عالی در بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: وزارت علوم جز دستگاه‌هایی است که نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد بودجه آن افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در بودجه آموزش عالی، افزایش حقوق کارکنان غیر هیأت علمی دانشگاه‌ها مد نظر است که باید تا پایان سال جاری و سال دیگر افزایش‌هایی را داشته باشیم که بتوانند امرار معاش کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: همچنین افزایش حقوق اعضای هیأت علمی مد نظر است. باید به اندازه‌ای به هیأت علمی دانشگاه‌ها حقوق داده شود که برای فعالیت انگیزه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: ما فکر می‌کنیم هر چه برای پژوهش و آموزش هزینه شود مستهلک نشده بلکه سرمایه گذاری می‌شود.

تبعیض غیرمنطقی و ناخوشایند

محمد میثاقی‌نیا کارشناس ارشد اقتصادی نیز در این باره با تاکید بر لزوم پرداخت حقوق، در سطح بین المللی به دانشگاهیان برتر و اعضای هیئت علمی و پژوهشگران کشور گفت: متاسفانه در قانون، فقط اعضای هیئت علمی استثنا شده اند و بقیه فارغ التحصیلان دکتری نادیده گرفته شده اند، که لازم است این استثنا به همه فارغ التحصیلات دکتری و دانشگاهیان برتر تعمیم داده شود تا تبعیض‌های ناخوشایند و غیر منطقی بر طرف شود.

این کارشناس پرداخت حقوق کافی و حمایت مالی مناسب از دانشمندان کشور را سرمایه گذاری معقول و مدبرانه دانست و گفت: افرادی که با خون دل و زحمت شبانه روزی و صرف جوانی، مفتخر به دریافت مدرک دکتری تخصصی از دانشگاه‌های معتبر می‌شوند، فقط یک کاغذ پاره نمی‌گیرند، بلکه سند شایستگی علمی و اندیشگی- که معتبرترین در سطح بین المللی است- دریافت می‌کنند و موظف می‌شوند برای ترقی کشور تولید علم و اندیشه کنند، از این جهت این گروه، چه در دانشگاهی هیئت علمی باشند، چه در دستگاهی دیگر شاغل، مرتبه اجتماعی و علمی آنها، در کنار اقتضائات اولیه‌ای که برای تولید دانش و علم و پیشرفت کشور ضرورت دارد، باید و لازم است که به لحاظ معیشت هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند و متفاوت دیده شوند.

میثاقی‌نیا با اشاره به کاهش ارزش ریال و خط فقر نسبی در کشور گفت: خط فقر برای دانش آموختگان دکتری و اعضای هیئت علمی، در این شرایط حداقل  ۲۰ میلیون تومان است. برچسب ها: اعضای هیئت علمی ، حقوق ، دستمزد ، وزارت علوم ، معاون حقوقی ، افزایش حقوق ، خط فقر ، حقوق هیات علمی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اعضای هیئت علمی حقوق دستمزد وزارت علوم معاون حقوقی افزایش حقوق خط فقر حقوق هیات علمی اعضای هیئت علمی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز آیین نامه مهم بودجه ۱۴۰۳ که در ارتباط با حقوق و دستمزدها بود در هیئت دولت تصویب شد، گفت: بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه اولین نشست هفتگی هیئت دولت در سال 1403 در جمع خبرنگاران گفت: امسال همه دولت تکلیف سنگینی دارند و رشد همزمان تولید و مشارکت مردمی در اقتصاد نیازمند برنامه‌ریزی و اسنجام همه دولت دارد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه با توجه به نقش محوری که دارد جلسات را بلافاصله پس از سخنرانی رهبر انقلاب آغاز کرده و در حال نگارش برنامه‌ اجرایی است تا  سهم تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله زیربنایی، خدماتی و سایر دستگاه‌های اجرایی در تحقق این حکم برای سال جدید مشخص شود. 

منظور در ادامه درباره بار مالی بودجه و خلق نقدینگی و اختلاف بین مجلس و دولت گفت: ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظرهایی داشتیم ولی نهایتاً آنچه ابلاغ شد متن مورد توافق دولت و مجلس است و آنچه که هم‌اکنون به صورت قانون بودجه 1403 ابلاغ شد نظرات دولت را به شکل حداکثری تامین کرده است. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: امروز آیین نامه مهم بودجه 1403 یعنی حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد. بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه 1403 وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد. 

وی درباره نظر سازمان برنامه بودجه برای واردات خودرو گفت: موضوعات هر کدام دو بعد دارد یکی بعد اجرای قانون و بعد دیگر نظرات کارشناسی. بعضاً ممکن است بنده یا هر کدام از اعضای دولت در یک همایش نظرات شخصی خود را بیان کنیم اما همه دولت خود را ملزم به اجرای قانون می‌دانند. بر همین اساس در مورد واردات خودرو دولت بر اساس قانون عمل کرده و هم در حوزه ثبت سفارش خودرو و هم تامین ارز برای واردات خودرو بر اساس مصوبه دولت کارها در حال انجام است که گزارش خودروهای وارد شده و خودروهایی که هم‌اکنون در مرحله واردات هستند طبیعتا توسط  همکاران ما در وزارت صمت به رسانه‌ها اعلام می‌شود. 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید در تمام مناطق شهر گسترش یابد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین‌نامه دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • اعضای هیئت دولت در جمع خبرنگاران
  • ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید
  • منظور: آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد