Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- به مناسبت اعیاد ماه رجب و ولادت امام علی علیه‌السلام و در آستانه هفته درختکاری،  ۳۱۳ نهال مثمر در مسیر کوهنوردی ارتفاعات طاقبستان توسط گروه‌های جهادی کاشته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، درخت از نعمت‌های الهی که در قرآن کریم بسیار به آن تأکید شده است زیرا از گرانبهاترین آفریده‌های خداوند دانا برای انسان بوده و به دلیل نقش حیاتی در زندگی تمامی موجودات زنده، به‌خصوص انسان‌ها، در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همه ساله رهبر معظم انقلاب و مسئولین کشور به کاشت نهادی در ایام اسفندماه می‌پردازند و این یک حرکت نمادین است تا درختکاری در جامعه فرهنگسازی شود زیرا در  اسلام به موضوع درختکاری عنایت و توجه شده و امروز لازم است برای ایجاد نشاط و فضای شاداب در جامعه مسئله درختکاری را مورد توجه قرار دهیم.

به گفته بزرگان دین کسی که درختی را می‌کارد و غرس می‌کند مادامی که مردم از سایه، میوه و یا فضای نشاط انگیز آن درخت استفاده می کنند برای فرد صدقه جاریه و باقیات الصالحات منظور می‌شود. 

لذا لازم است مردم این فرهنگ را برای کاشت درختان مورد توجه قرار دهند و هر کسی در کنار منزل خود یک یا دو اصله نهال بکارد چرا که باعث می‌شود شهری سرسبز، بانشاط و پر درخت داشته باشیم که تاثیر بر آب و هوای شهر و نشاط مردم دارد.

به همین منظور در مسیر کوهنوردی ارتفاعات طاقبستان و به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، گروه های جهادی بسیج سازندگی،  مشارکت سازمان های مردم نهاد، دفتر امور اجتماعی استانداری، بنیاد شهید و صدا و سیما با کاشت نهال، نهضت سبز شدن این کوه آغاز می‌شود.

گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در دوران کرونا مشارکت پررنگی داشتندجهادی‌ها راه مولا علی (ع) را ادامه می‌دهند/ از کمک به محرومان تا سرپرستی ایتام در روز پدرجهاد ادامه‌دار گروه‌های جهادی شیراز در «سی‌سخت»؛ توزیع غذای گرم میان زلزله‌زدگان

هزار خانی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از کاشت 313 نهال مثمر در مسیر کوهنوردی ارتفاعات طاقبستان کرمانشاه توسط گروه‌های جهادی خبر داد و گفت: در گام اول این طرح و در ایام میلاد علی علیه السلام و به یاد پدران در صبح جمعه هشتم اسفند ماه تعداد 313 نهال در ارتفاعات طاقبستان زیبا کاشته می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از پنج هزار کوهنورد در طول هفته از مسیر طاقبستان تردد می‌کنند  بیان کرد: از این ظرفیت در ایجاد نهضت سبز کردن ارتفاعات طاقبستان با هدف ارتقا زیبایی بصری و افزایش سرانه فضای سبز بهره گرفته شده که می‌تواند پشتوانه مناسبی در زمینه نگهداری نهال‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سه مرحله در تاریخ هشتم اسفندماه به مناسبت میلاد امام علی علیه‌السلام، پانزدهم اسفند‌ماه به یاد بزرگان و جوانمردان کرمانشاه و 22 اسفندماه بیاد شهیدان سرافراز کرمانشاهی از ساعت 6:30 صبح تا 10 صبح در مکان پارک کوهستان، شهدای گمنام کرمانشاه انجام می‌شود عنوان کرد: این ایام بنا به مناسبت‌های فرخنده ماه رجب میلاد مولی‌الموحدین حضرت علی (علیه‌السلام)، عید مبعث، روز درختکاری و روز شهید انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/833/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روز درختکاری گروه های جهادی روز درختکاری گروه های جهادی گروه های جهادی بسیج سازندگی علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم

جهادگران بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور در روستای بزنوید واقع در شهرستان الیگودرز استان لرستان اردوی جهادی خود را برگزار کردند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مستند ستاره دنباله‌دار روایتی از حضور گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان در روستای بزنوید شهرستان الیگودرز استان اصفهان است.

این گروه جهادی به مدت ۱۰ روز فعالیت‌های فرهنگی، تدریس، رفع اشکال در پایه‌های مختلف، ورزش، مشاوره کشاورزی و باغبانی، مشاوره خانواده، آموزش نقاشی و عکاسی را در این روستا انجام داده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • جاده بقمچ در چناران پاکسازی شد
  • جسد پیرمرد ۷۰ ساله در ارتفاعات روستای دالاهو پیدا شد
  • آغاز طرح جهادی خدمات رسانی در مناطق هشت گانه شهرداری
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • اردو عهد خدمت و گروه های جهادی شهرستان سروآباد