Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: امید است به زودی با بهره برداری از منطقه ۲ آزادراه تهران شمال و تکمیل کمربند شمالی کرج، مردم این استان تا حدود زیادی از بار ترافیک ملی در استان رها شوند.

عزیزاله شهبازی در حاشیه بهره برداری از آزادراه غدیر (آزادراه جنوبی تهران و البرز) که روز پنجشنبه هفتم اسفند  با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: سرانجام روز موعود فرا رسید و ابر پروژه آزادراه جنوبی تهران و البرز زیر بار ترافیک رفت تا گره بزرگ ترافیک ملی در این استان و پایتخت باز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: علیرغم شرایط نامساعد اقتصادی و شیوع بیماری عالمگیر کرونا که می‌توانست سد راه بسیاری از امور شود، این پروژه با مجاهدت های خاموش روند پیشرفتش را با سرعت طی کرد.

شهبازی با اشاره به اینکه این پروژه ۱۵۸ کیلومتری یک شاهراه مواصلاتی عظیم محسوب می‌شود، گفت: امروز به دستور ریاست محترم جمهوری و با حضور استانداران تهران، البرز، قزوین و مرکزی در محل پروژه، این ابر پروژه زیربار ترافیک رفت.

وی با اشاره به ماموریت محوله از سوی رییس جمهور برای تسریع در تکمیل پروژه های راهسازی البرز، افزود: آنچه موجب خرسندی مردم و مسئولان استان می‌شود، کاهش جدی آلودگی هوا است چرا که ۷۰ درصد آلودگی هوا ناشی از احتراق سوخت خودروها به ویژه در ترافیک است و مردم البرز از این آلاینده ها رنج می‌برند.

استاندار البرز گفت: بهره برداری از منطقه یک آزادراه تهران شمال، ادامه آزادراه شهید همت در البرز و آزادراه غدیر که ۴۳ کیلومتر آن در حوزه البرز است، می‌توانند بیش از ۴۰ درصد منابع آلاینده که به واسطه ترافیک وارد البرز می‌شد را کاهش دهند.

وی افزود: امید است به زودی با بهره برداری از منطقه ۲ آزادراه تهران شمال و تکمیل کمربند شمالی کرج، مردم این استان تا حدود زیادی از بار ترافیک ملی در استان رها شوند.

شهبازی گفت: این بار ترافیکی از البرز خارج می‌شود و احتمال می‌دهیم که این گره‌ها در قزوین تکرار شود بنابراین امید است طبق دستور رییس جمهور محترم اهتمامی صورت گیرد تا مردم استان قزوین نیز از این ترافیک خلاص شوند.

وی افزود: پروژه‌های آزادراهی البرز به ثمر رسیده اند، مسافربری شدن فرودگاه پیام نیز محقق شده و جاده هشتگرد طالقان نیز پس از ۲۲ سال انتظار مردم در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار البرز گفت: طی مکاتبه درخواست ایجاد دسترسی فرودگاه کارگو پیام به آزادراه غدیر را از رییس جمهور محترم مطرح خواهم کرد تا تبادلات ترانزیتی این امکان مهم کشور تقویت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی عزیزاله شهبازی استانداری البرز آزادراه غدیر آزادراه شهید همت بهره برداری بار ترافیک ترافیک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد در محور‌های چالوس و آزادراه تهران شمال اعمال شد

تین نیوز

 مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: با توجه به افزایش بار ترافیکی ممنوعیت تردد در محور های چالوس اعمال شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: تردد از محور چالوس و آزادراه تهران-شمال مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است و در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا مجلار و محدوده های انارک، هزارچم، تونل کندوان و گرماب، محور هراز مسیر (رفت و برگشت) محدوده سه راهی چلاو، شنگلده و آب اسک هستیم.

وی ادامه داد:  ترافیک نیمه سنگین در آزادراه رشت-قزوین محدوده های پارک جنگلی سراوان و ورودی شهر رودبار و تردد روان در محور فیروزکوه (رفت و برگشت) گزارش شده است.

محرابی نیا در خصوص  آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محور ها هم گفت: ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-کرج حدفاصل گلشهر تا مهرشهر و حدفاصل ساسانی تا پل کلاک و آزادراه کرج-قزوین حدفاصل مهرویلا تا گلشهر را شاهد هستیم.

او درباره  آخرین وضعیت جوی هم گفت:  بارش باران در برخی از محور های استان های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی گزارش شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از پروژه ادامه آزادراه همت
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - تهران
  • ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین در برخی از محورهای مواصلاتی
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۲۷ فروردین ماه
  • ترافیک سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • آخرین وضعیت راه‌ها؛ ترافیک سنگین در محورهای برون شهری کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۲۶ فروردین ماه
  • ترافیک سنگین در جاده چالوس و آزادراه های البرز
  • آخرین وضعیت راه‌ها؛ محور چالوس آزادراه تهران _ شمال قفل شد
  • ممنوعیت تردد در محور‌های چالوس و آزادراه تهران شمال اعمال شد