Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@05:49:32 GMT

طرح جامع سیما و منظر شهر در حال تدوین است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۱۹۵۸

طرح جامع سیما و منظر شهر در حال تدوین است

شهردار رشت گفت: طرح جامع سیما و منظر شهر طبق برنامه زمانبندی در حال تدوین است و پس از اخذ مجوزهای لازم از شورای شهر اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد احمدی در یک برنامه تلویزیونی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت امام علی (ع) به اقدامات شهرداری رشت در آستانه روز درختکاری و سال نو اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت برنامه‌هایی را هر ساله در روز درختکاری و همچنین در آستانه سال نو برای توزیع نهال رایگان، گل کاری، رنگ آمیزی جداول، نور پردازی سطح شهر و نصب المان‌های مرتبط با نوروز اجرایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تدوین برنامه‌های فرهنگی به مناسبت نوروز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم در تلاش هستیم تا با یک برنامه منسجم و مدون به پیشواز سال ۱۴۰۰ برویم و زمینه شادی و نشاط همشهریان را فراهم کنیم.

شهردار رشت با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های عمرانی تا پایان سال در دستور کار است، گفت: معابر سطح شهر از نظر آسفالت دارای مشکل بوده و مستلزم ساماندهی هستند. دوست نداریم باعث تکدر خاطر همشهریان شویم بنابراین خودمان را موظف می‌دانیم تا مشکلات را رفع کنیم.

احمدی با اشاره به اقدامات شهرداری برای تهیه قیر مورد نیاز پروژه‌های عمرانی گفت: در این راستا رایزنی‌هایی لازم انجام شده و برنامه‌ریزی‌های اولیه صورت پذیرفته است، اما به دلیل شرایط جوی تا ۱۵ اسفند قادر به اجرای آسفالت نیستیم.

وی ضمن عذرخواهی از مردم بابت کاستی‌های موجود گفت: قول می‌دهیم که با مناسب شدن وضعیت آب و هوایی کاستی‌ها را جبران کنیم. طبق پیش بینی هواشناسی از ۱۵ اسفند شرایط برای اجرای آسفالت مهیا خواهد شد و معابری که نیاز اضطراری به آسفالت دارند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شهردار رشت به مشکلات پل‌های مکانیزه عابر پیاده اشاره کرد و افزود: پنج پل مکانیزه در سطح شهر داریم که متأسفانه تجهیزات این پل‌ها مکرراً مورد سرقت قرار می‌گیرند.

احمدی به خرابی پل مکانیزه تقاطع جانبازان اشاره کرد و افزود: با پیمانکار وارد مذاکره شده‌ایم و تا عید نوروز مشکلات این پل رفع خواهد شد؛ درصدد هستیم تا قراردادی برای حفظ و نگهداری پل‌های مکانیزه منعقد کنیم تا مشکل این پل‌ها را برای همیشه حل کنیم.

وی همچنین به وضعیت زیباسازی شهر اشاره کرد و گفت: طرح جامع سیما، منظر شهر رشت با برنامه زمانبندی در حال تدوین است و پس از اخذ مجوزهای لازم از شورای اسلامی شهر رشت اجرایی می‌شود.

شهردار رشت در ادامه به اقدامات ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی برای بارش برف از سه شنبه، هزار و ۲۰۰ نفر از پرسنل شهرداری رشت در آماده‌باش کامل قرار گرفتند و ۸۵ دستگاه از ماشین آلات سنگین با مدیریت مناطق پنجگانه شهرداری در سطح شهر استقرار یافتند.

احمدی به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین شهرداری برای ممانعت از نشستن برف در محورهای اصلی اشاره کرد و گفت: ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین از جمله ۵۰ دستگاه اتوبوس، ۳۰ خودروی آتش نشانی و ۲۰ کامیون در خیابان‌های شهر مستقر شدند تا در صورت آغاز بارش برف مانع از نشستن برف و یخ زدگی خیابان‌ها شوند.

کد خبر 477483

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار رشت سيما و منظر درختکاری شهرداري رشت شهر رشت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری رشت شهردار رشت سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

موحد نیا در مراسم تودیع و معارفه شهرداران آذرشهر از اهتمام جدی دولت در حمایت از شهرداری استان خبر داد و  گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب شهرداری‌ها به مردم بیش از ۲۹۱۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی در قالب کمک نقدی، اهدای رایگان خودرو سنگین و نیمه سنگین و همچنین تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌های استان در سال گذشته از طرف دولت تخصیص یافته است. 

 

وی بر ضرورت ایجاد درامد پایدار توسط شهرداری‌ها افزود: برای دستیابی به توسعه متوازن شهری و برون از بحران مالی در شهرداری‌ها باید با تغییر نگرش‌ها و تدوین برنامه‌های اصولی، و تعریف منابع درامدی پایدار وضعتی اقتصادی و مالی شهرداری‌ها را تقویت نمایند. 

در پایان این مراسم عبدالله سیف زاده بعنوان شهردار جدید آذرشهر معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه