Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:43:22 GMT

پاشینیان: ارتش ارمنستان تابع نخست وزیر و مردم است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۲۰۳۸

پاشینیان: ارتش ارمنستان تابع نخست وزیر و مردم است

به گزارش پنجشنبه ایرنا، وی در این گردهمایی تصریح کرد:  خطر درگیری همیشه وجود دارد، اما طرفین باید توافق کنند که این اتفاق در ارمنستان رخ ندهد.

نخست وزیرارمنستان اظهار داشت: "مهمترین چیز این است که همه ما آرام هستیم. در داخل کشور هیچ دشمنی نداریم. این مهمترین واقعیت است. اما مواردی وجود دارد که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

این سیاستمدار خطر کودتا را "کنترل شده" توصیف کرد و اقدام ستاد کل را "واکنشی عاطفی" خواند و خواست "نسبت به" برادران "خود سخت گیری نکنند.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان پیشتر در پاسخ به تقاضای استعفای امروز ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان، گفت که این یک تلاش برای کودتای نظامی در این کشور است و از حامیانش خواست که برای اعتراض به این درخواست به میدان جمهوری ایروان بیایند.

به گزارش پنجشنبه ایرنا  نخست وزیر ارمنستان در بیانیه ای در حساب فیس بوک خود نوشت "من اظهارات ستاد کل را یک کودتای نظامی می دانم. من هم اکنون همه طرفداران را به میدان جمهوری دعوت می کنم. در آینده نزدیک برای عموم مردم سخنرانی خواهم کرد. "

نیکول پاشینیان،  نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد پس از درخواست کناره گیری وی از سمت نخست وزیری توسط ارتش، رئیس ستادکل ارتش این کشور را اخراج کرد.

وی در یک سخنرانی ویدویی در فیسبوک گفت: ما در شرایط سختی قرار داریم، دیروز و امروز تصمیم گرفتم که معاون اول رئیس ستاد کل و رئیس ستاد کل را برکنار کنم، این اسناد را به دنبال بیانیه ستاد کل، که در آن ارتش خواستار استعفای من شد، امضا کردم.

پیش از این رئیس ستاد کل ارتش ارمنستان خواستار استعفای پاشینیان شده و وی را از استفاده از زور علیه مردمش بر حذر داشته بود.

ارتش ارمنستان امروز با انتشار بیانیه ای خواستار استعفا و کنارگیری نیکول پاشینیان از سمت نخست وزیری این کشور شده است.

در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان آمده است: ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان اعتراض قاطعانه خود را نسبت به برکناری معاون اول رئیس ستاد کل به دلایل بی فکر و غیرمنطقی بیان می کند و اعلام می دارد که این تصمیم بدون در نظر گرفتن منافع ملی و دولتی ارمنستان و صرفا بر اساس احساسات شخصی است. برای این کشور، چنین تصمیمی یک گام ضد دولتی و غیرمسئولانه است.

در ادامه اشاره شده: بر اساس شرایط موجود، نیروهای مسلح ارمنستان خواستار استعفای نخست وزیر و دولت وی می باشد، همچنین به آنها نسبت به استفاده از زور علیه مردمی که فرزندانشان در دفاع از میهن و ارتش جان خود را از دست دادند، هشدار داده می شود.

پیش از این رئیس جمهور ارمنستان، به پیشنهاد نخست وزیر این کشور، تیران خاچاطوریان، معاون اول رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، را برکنار کرد.

در همین حال سخنگوی کرملین گفت: روسیه با نگرانی اوضاع ارمنستان را پیگیری می کند، البته وضعیت پیش آمده را جز امور داخلی این کشور می داند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز وضعیت پیش آمده در ارمنستان را موضوع داخلی این کشور عنوان کرد.  

منتقدان پاشینیان وی را به مدیریت فاجعه بار درگیری های شش هفته ای بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ متهم کرده و خواستار استعفای وی شده اند. این در حالی است که وی درخواست استعفا را رد کرده است.

اعتراض های ضد دولتی در ارمنستان از نوامبر ۲۰۲۰ (آبان) در جریان بوده است، زمانی که پاشینیان با آتش بسی موافقت کرد که بسیاری از مردم ارمنستان آن را شکستی در درگیری ناگورنو قره باغ تلقی می کنند.

احزاب مخالف یک صدا خواستار استعفای پاشینیان هستند و وازگن مانوکیان نخست وزیر سابق این کشور را نامزد هدایت دولت کرده اند.

پیشتر پاشینیان از احزاب سیاسی برای رایزنی درمورد برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در سال ۲۰۲۱ دعوت به عمل آورد، اما گروه مخالف دولت خواستار استعفای وی قبل از این انتخابات است.

برچسب‌ها روسیه فیس بوک ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه فیس بوک ارمنستان روسیه فیس بوک ارمنستان اخبار کنکور نیروهای مسلح ارمنستان ستاد کل نیروهای مسلح خواستار استعفای رئیس ستاد کل نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای انگلیس : تعدادی از پهپاد های ایران را سرنگون کردیم

نخست وزیر انگلیس امروز (یکشنبه) به همراهی کشور متبوعش با رژیم اسرائیل در مقابله با پاسخ تلافی‌جویان ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی اذعان کرد و مدعی شد: «جت‌های نظامی انگلیس تعدادی از پهپادهایی که ایران در حمله به اسرائیل پرتاب کرده بود را سرنگون کرد.»

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، ریشی سوناک در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: تایید می‌کنم که جنگنده‌های ما، تعدادی از پهپادهای ایران را سرنگون کردند.

وی ادامه داد: در کنار امنیت اسرائیل و منطقه ایستاده‌ایم که البته [این موضوع] برای امنیت ما در داخل کشور نیز مهم است.

بر اساس این گزارش، قرار است سوناک امروز به گفت‌وگوهای رهبران گروه هفت (G۷) بپیوندد.

نخست‌وزیر انگلیس در این باره گفت: «این موضوع مهم است که با متحدان هماهنگ شویم و در آن زمان، درباره گام‌های بعدی بحث خواهیم کرد.»

سوناک پیشتر نیز در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی، گفته بود: بریتانیا به دفاع از امنیت [رژیم] اسرائیل ادامه خواهد داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • امتناع پاشینیان از واژه نسل کشیدرباره ارامنه خبرساز شد
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید| تهران به اسرائیل پیام داد
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • نخست‌وزیر جدید کویت منصوب شد
  • نخست‌وزیر کویت منصوب شد
  • ارمنستان خواستار اجتناب از تشدید تنش‌ در منطقه شد
  • انگلیس تائید کرد: پهپادهای ایران را سرنگون کرده‌ایم
  • ادعای انگلیس : تعدادی از پهپاد های ایران را سرنگون کردیم