Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@11:01:27 GMT

3100 کیلومتر آزادراه تا سال 1400 در کشور داریم

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۲۱۱۶

3100 کیلومتر آزادراه تا سال 1400 در کشور داریم

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محمد اسلامی امروز در مراسم افتتاح پروژه آزادراه غدیر اظهار داشت: رویکرد ما در این آزادراه استفاده از ظرفیت پیمانکاری به سمت سرمایه‌گذاری و شراکت در زیرساخت‌ها هدایت شده است که قرارگاه خاتم یکی از الگوهایی است که در قالب سرمایه‌گذاری 70 درصدی در این پروژه مشارکت داشت.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده است آزادراهی دیگر از سمت شریف آباد حدفاصل رودخانه جاجرود تا پاسگاه پلیس راه شریف‌آباد و پردیس احداث شود که این مسیر آزادراهی گره‌های ترافیکی منطقه را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد اسلامی ادامه داد: تا سال 92 میزان 2100 کیلومتر آزادراه در کشور داشتیم و تا پایان این دولت میزان آزادراه‌های کشور به 3100 کیلومتر خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: 20 هزار کیلومتر بزرگراه تا پایان دولت خواهیم داشت.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آزادراه غدیر آزادراه بزرگراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات ترافیکی و ایمن سازی جاده کندوان تا پایان دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سید محمود حسینی پور در حاشیه بازدید معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از محور کندوان، افزود: راه‌های ارتباطی هراز، سواد کوه و کندوان منتهی به پایتخت کشور به علت حجم سنگین ترافیک و بروز محدودیت ها، مشکلاتی را برای مردم و مسافران ایجاد کرده و به همین خاطر از این مسوولان ملی دعوت به عمل آمد تا از نزدیک چالش‌ها و مشکلات این محور‌ها به ویژه محور چالوس - کرج محدوده کندوان استان مازندران را بازدید کنند.

وی اظهار کرد: اگرچه اقدامات خوبی در این دولت در بهبود وضعیت این راه‌ها انجام گرفته، اما درصد اندکی از نقاط حادثه خیز و محدودیت‌ها ترافیکی باقی مانده که در زمان اوج مسافرت‌ها به ویژه تعطیلات نوروزی دردسر‌های فراوانی را برای مردم این استان ایجاد کرده که باید این موارد ناامنی برطرف شود.

استاندار مازندران گفت: به طور حتم بازدید میدانی از این محور‌ها می‌تواند در تصیمم گیری و تصمیم سازی این مسوولان در تامین و اختصاص بودجه اثر گذار باشد.

حسینی پور افزود: در بازدیدی که امروز معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای طرح چهار خطه کردن محور کندوان داشتند دستور ویژه داده شد تا با تامین منابع مالی از محل اجرای طرح مولد سازی این پروژه تا پایان سال به سرانجام برسد و پرونده آن بسته شود.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: در زمان حاضر اهالی حدود ۷۰ روستا پس از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده کندوان دچار مشکل می‌شوند به گونه‌ای که ترافیک پرحجم و طولانی مدت ترافیک؛ مزاحمت‌های فراوانی برای روستاییان بخش مرزن آباد ایجاد کرده و این وضعیت نابسامان سبب شده تا آنان در برخی از روز‌های پایان هفته و تعطیلات نوروزی که زمان اوج سفرهاست در خانه هایشان حبس شوند.

عملیات اجرایی این طرح به طول حدود ۲۰ کیلومتر از سال ۱۳۸۹ شروع شد و بر اساس برنامه اعلامی قرار بود از حدود پنج کیلومتر درست در امتداد قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال پیش از شهر مرزن آباد شروع و تا منطقه دزدبن در مسیر جاده کندوان ادامه یابد منتهی بنا به گفته برخی از کارشناسان و مسوولان روند اجرای این طرح به علت وجود موانع و بروکراسی‌های اداری با مشکلات و موانع فراوانی برخورد کرد به طوری که این وضعیت حتی به وقفه چندین ساله روند اجرای این طرح منجر شد.

رفع گره‌های کور ترافیکی در راستای بهره برداری از قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال در محدوده شهری مرزن آباد، جلوگیری از یکطرفه شدن جاده کندوان در زمان اوج سفر‌ها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد و در نهایت رفع نگرانی و دغدغه چندین ساله ساکنان نقاط شهری و روستایی پیرامون بخش مرزن آباد ناشی از این معضل ادامه دار از مهم‌ترین اهدافی بوده که برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه‌های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه‌های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می‌کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می‌رسد.

سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محور‌های مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این تردد‌ها در محور‌های اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

دیگر خبرها

  • ۱۱ مسافر نوروزی در جاده‌های قم جان باختند
  • آزادراه شیراز - اصفهان؛ حلقه ای از زنجیره کریدور شمال - جنوب
  • ۴۶ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی توسط ناوگان عمومی قم جابه‌جا شدند
  • بازدید وزیر کشور از خدمت رسانی به مسافران نوروزی در عوارضی قم_تهران
  • روند جمع‌آوری گازهای مشعل در ۱۴۰۳ شتاب می‌گیرد/ بهره‌برداری از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در آینده‌ای نزدیک
  • پایداری شرایط جوی تا پایان هفته
  • رفع مشکلات ترافیکی و ایمن سازی جاده کندوان تا پایان دولت سیزدهم
  • ۱۹ مصدوم در تصادفات رانندگی آزادراه قزوین-رشت
  • سرعت باد در شهربابک به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید
  • ۲۰ دوربین ثابت عکس‌برداری در راه‌های استان قم نصب می‌شود