Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@15:58:43 GMT

تعویق محاکمه عاملان ترور شهید«صالح الصماد» در یمن

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۲۲۵۰

تعویق محاکمه عاملان ترور شهید«صالح الصماد» در یمن

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دادگاه استیناف استان الحدیده یمن، نهمین جلسه محاکمه عاملان ترور شهید «صالح الصماد» رئیس پیشین شورای عالی سیاسی یمن و همراهانش را برگزار کرد.
 
خبرگزاری «سبأ» یمن گزارش داد، این جلسه به ریاست قاضی «عبد الحفیظ المحبشی»  برگزار شد و دادگاه، یادداشتی را ارائه کرد که شامل پاسخ به درخواست بازنگری وکلای افراد بازداشتی در این ترور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وکلای اولیاء دم نیز با ارائه پاسخی، به درخواست بازنگری این وکلا پاسخ دادند.
 
این دادگاه، جلسه آینده را بنا به درخواست وکلای متهمان به تعویق انداخت. آنان قصد دارند بتوانند به یادداشتهای دادگاه و اولیاء دم پاسخ دهند و شهود و ادله خود را ارائه کنند.
 
دادگاه جزایی الحدیده در ۲۴ آگوست سال گذشته حکم اعدام ۱۶ متهم را در قصاص ترور شهید الصماد صادر کرد.
 
دادگاه تخصصی کیفری  الحدیده شهریور ماه گذشته، حکم پرونده ترور شهید الصماد را اعلام و تأکید کرد، شانزده نفر به مشارکت در ترور شهید صالح الصماد و همراهانش متهم شدند.
 
افراد متهم شده در جنایت ترور شهید الصماد: «محمد بن سلمان آل سعود» ولی‌عهد سعودی، «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد امارات، «عبدربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن، «علی محسن صالح الاحمر»، «احمد عبید بن دغر»، «محمد علی المقدشی»، «طارق محمد عبد الله صالح»، «علی علی ابراهیم القوزی»، «عبدالملک احمد محمد حمید»، «محمد خالد علی هیج»، «محمد ابراهیم علی القوزی»، «محمد یحیی محمد نوح»، «ابراهیم محمد عبدالله عاقل»، «محمد محمد علی المشخری»، «عبدالعزیز علی محمد الاسود» و «معاذ عبدالرحمن عبدالله عباس».
 
شورای عالی سیاسی یمن در حال حاضر عالی‌ترین نهاد این کشور مستقر در صنعاء است که در هفتم مرداد سال ۹۵ تشکیل شد.  این شورا ۱۱ عضو دارد و ریاست آن را تا ۳۰ فروردین سال ۹۷ الصماد بر عهده داشت و از آن زمان تا کنون «مهدی المشاط» مسئولیت آن را بر عهده دارد.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: ترور شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| صحبت‌های پدر سردار شهید حاج حسین خرازی درباره سرلشکر شهید حاج محمد رضا زاهدی

در این ویدئو صحبت‌های پدر سردار شهید حاج حسین خرازی درباره سرلشکر شهید حاج محمد رضا زاهدی را ببینید.

کد خبر 747330

دیگر خبرها

  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • فیلم| صحبت‌های پدر سردار شهید حاج حسین خرازی درباره سرلشکر شهید حاج محمد رضا زاهدی
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • امروز همه چشم‌ها به یاد خاطره‌ای سرخ، بارانی شدند
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری محمد خاتمی
  • اقتدار امروز کشورمان مرهون رشادت شهیدان است