Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@21:22:41 GMT

تغییرات در سهمیه بنزین

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۲۳۴۴

آخرین تغییرات سهمیه بنزین وانت‌بارها طی اطلاعیه‌ای از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام شد. ناطقان: پیرو آخرین مصوبات کارگروه مدیریت مصرف سوخت آخرین تغییرات انجام شده در سهمیه بنزین وانت‌بارهای بنزین سوز (کم‌مصرف و پرمصرف) بدین شرح است که سهمیه تخصیصی به وانت‌بارها به دو صورت سهمیه لیتراژی (شارژ بر روی کارت هوشمند سوخت) و سهمیه اعتباری (تخصیص اعتبار ریالی بر روی کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب) انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مجموع سهمیه تخصیص‌یافته بر اساس این دو سهمیه اشاره‌ شده در بند یک به وانت‌بارهایی که توسط متولیان امر (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و وزارت صمت که مورد تائید وزارت کشور است) ساماندهی شده‌اند و خدمات عمومی ارائه می‌کنند، به تفکیک وانت‌بار تک سوز کم‌ مصرف از ۱۲۰ تا ۴۰۰ لیتر و وانت‌بار تک سوز پرمصرف از ۲۰۰ تا۶۰۰ لیتر متناسب با عملکرد خودرو است.

سهمیه تخصیص‌یافته به‌صورت لیتراژی جهت تمامی وانت‌بارها اعم از وانت‌بارهایی که خدمات عمومی ارائه می‌نمایند و یا به ‌صورت شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌صورت یکسان و یکپارچه در ابتدای هر ماه بر روی کارت هوشمند سوخت شارژ می‌شود؛ بدیهی است وانت‌بارهایی که در بخش عمومی فعالیت دارند، سهمیه متناسب با عملکردشان را در قالب سهمیه اعتباری توسط کارت بانکی دریافت خواهند کرد.

با عنایت به رویکرد کارگروه مدیریت مصرف سوخت جهت توزیع عادلانه سوخت یارانه‌ای در حوزه خدمات عمومی علی‌الخصوص وانت‌بارها و همچنین به منظور حمایت از کسب‌وکارهای ارائه‌کننده خدمات عمومی، از ابتدای اسفندماه سال جاری سهمیه لیتراژی تمامی ناوگان وانت‌بار تک سوز کم‌مصرف از ۱۵۰ به ۱۲۰ لیتر و پرمصرف از ۲۵۰ به ۲۰۰ لیتر تغییر یافته است و معادل ریالی این تغییرات تا سقف پرداختی فعلی جهت ناوگان ساماندهی شده در قالب سهمیه اعتباری (در کارت‌بانکی مالک یا نماینده قانونی وی) جبران خواهد شد و هیچ‌گونه کاهشی در سهمیه سوخت وانت‌بارهایی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند، اعمال نخواهد شد. منبع: عصر ایران برچسب ها: تغییرات ، سهمیه ، بنزین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تغییرات سهمیه بنزین وانت بارهایی خدمات عمومی وانت بارها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟

کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک دو مورد از کمک‌هایی که لازم است دولت در برقی‌سازی حمل و نقل عمومی انجام دهد را تبیین کرد. - اخبار اجتماعی -

محمود صفارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ورود تاکسی‌ و اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اظهار کرد: تغییر رویه دادن در مصرف سوخت‌های فسیلی و برقی‌سازی وسایل حمل و نقل هیچ شکی نیست و در همین راستا برخی شهرهای دنیا ممنوعیت‌هایی در تولید خودروهای احتراقی طی دو سال آینده وضع کرده‌اند. 

وی ادامه داد: به طور کلی جامعه جهانی در حال حرکت به سمت برقی‌سازی خودروهاست و ما نیز چاره‌ای جز حرکت در این مسیر نداریم البته نیروگاه‌های تولید برق هم باید از سوخت پاک استفاده کنند زیرا در صورت استفاده از مازوت یا گازوئیل باز هم با آلودگی هوا مواجه خواهیم شد.

این کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: روند بهره‌مندی از تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی باید یک برنامه ادامه‌دار باشد و آن را به صورت مقطعی رها نکرد در این زمینه لازم است دولت در کنار کمک به تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز، در تأمین برق نیز کمک کند و با تعیین امتیازات ویژه‌،‌زمینه توسعه خودروهای برقی را فراهم کند چراکه این امر در نهایت منجر به حفظ سلامت مردم، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت می‌شود. 

وی افزود: دولت می‌تواند برای تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی و بادی ایجاد کند تا نیاز به نیروگاه‌های سوخت فسیلی نیز کمتر شود. 

صفارزاده با اشاره به ضرورت حمایت دولت در کمک به تأمین منابع مالی مورد نیاز برای واردات اتوبوس‌ و تاکسی‌های برقی تصریح کرد: در عین حال، تا زمانی که بتوانیم خودروهای برقی مورد نیاز را به میزان لازم، با سرعت و کیفیت بالا و قیمت مناسب را در کشور تولید کنیم، باید واردات اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی را اجرا کنیم تا مسیر تغییر و توسعه در این زمینه سریع‌تر فراهم شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟