Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها ــ جشن گلریزان آزادی زندانیان استان قم همزمان با سالروز میلاد امام علی(ع) برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم، جشن گلریزان آزادی زندانیان استان همزمان با سالروز میلاد امیرالمؤمنین(ع) با حضور رئیس‌کل دادگستری قم، فرماندار، شهردار، دادستان، مدیرکل امور زندان‌های استان قم، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل کمیته امداد استان و خیرین استانی در سالن جلسات مرکز آموزشی فرهنگیان قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور زندان‌های استان قم در این مراسم با اشاره به وجود مشکلات در زندان‌های استان اظهار داشت: بسیاری از این مشکلات با همراهی و همدلی مسئولان و خیران استانی برطرف شده است.

سید عبدالله مرتضوی با بیان اینکه در حال حاضر یک نفر هم در قم به علت مهریه در زندان نیست، ابراز کرد: محکومان مالی در چند سال گذشته در زندان‌های استان با کمک خیرین به حداقل رسیده است و در این مدت خیران کمک‌های بسیاری به خانواده زندانیان برای رفع مشکلاتشان داشته‌اند.

همه با هم در  جشن گلریزان مهربانی شرکت می‌کنیم52 جشن گلریزان در ماه رمضان 1400 برگزار می‌شودمراسم گلریزان آزادی زندانیان ورزشکار استان زنجان 16 اسفند برگزار می‌شود

حسن آقاجانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان و یکی از خیران با سابقه نیز در این مراسم با اشاره به امکان ایجاد اشتغال برای زندانیان از بند آزادشده در قم تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از فارغ‌التحصیلان به دنبال کار پشت میزی هستند و ما هم‌اکنون بیش از 1500 شغل کارخانه‌ای داریم که تقاضایی برای آن وجود ندارد.

گفتنی است در این آیین بیش از 700 میلیون تومان نقد و تعدادی لوازم‌خانگی توسط مسئولان استانی و خیرین برای آزادی زندانیان جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/450/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گلریزان آزادی زندانیان زندان های استان جشن گلریزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد


مهدی چراغ کارشناس حقوقی قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تصویری که از زندان ها در فلیم های سینمایی ارائه می شود گفت: متاسفانه بینندگان فیلم های سینمایی تصویر درستی از مسائل حقوقی در آثار نمی بینند و معمولا در پایان فیلم معمایی و جنایی با یک حس بد و ناامید کننده نسبت به دستگاه قضایی مواجه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه می توان از رسانه به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد، افزود: روایت درست در سینما می تواند موجب کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی شود. سینما می تواند همانند یک مدرسه امور حقوقی را به مردم آموزش دهد.

چراغ اظهار داشت: بیشتر فیلم های سینمایی که در دهه نود تولید شده اند روی جرائم عمد تاکید داشتند و یا در این فیلم ها، زندان محل قاچاق مواد مخدر و حتی محل جرائم سازمان یافته دیگری بوده است. متاسفانه هیچ یک از آثار جنبه آموزشی زندان ها را نشان نداده اند. در صورتی که سینما می تواند تصویر واقعی از بازپروری زندانیان را نشان دهد.

وی افزود: ستاد دیه و یا سازمان زندان ها در اکثر مناسبت ها برای زندانیان مالی قدم های بزرگ برمی دارند اما خیلی کم دیده شده که داستان این کمک ها در فیلم های سینمایی روایت شود. در حالی که این روایت ها می تواند دیدگاه مردم را به زندانیان تغییر دهد و آنها را به مشارکت در آزادسازی زندانی های غیرعمد تشویق کند.

این کارشناس حقوقی، آشنایی نویسنده و کارگردان با مسائل حقوقی را یکی از شرایط اصلی ساخت فیلم درباره پرونده های حقوقی دانست و گفت: عدم آگاهی فیلمسازان از مسائل حقوقی باعث می شود که هیچ کدام از آثار، پرداخت درستی به کانون اصلاح و تربیت نوجوانان و همچنین کارگاه های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان ها نداشته باشند. باید کارشناسان حقوقی و فیلمسازان با مشارکت یکدیگر برای ساخت فیلم های واقعی از پرونده های حقوقی قدم بردارند. 

دیگر خبرها

  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان