Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس-طیبه جواهری؛ علی کوچولو آرام تر از بقیه همکلاسی‌هایش روی صندلی نشسته، شاید اگر معلم کمی در چهره ش دقیق‌تر می‌شد شغل پدرش را نمی‌پرسید.

علی هفت بهار و زمستان را در کنار دیگر دوستانش در بهزیستی تجربه کرده، شاید مفهوم پدر و مادر را متفاوت تر از دیگران درک کرده باشد اما بدون شک روزهایی که قرار است در مدرسه و اجتماع در کنار هم کلاسی هایش بگذراند، به کوله بار تجربه او اضافه می‌شود تا در زندگی آینده ش تأثیر زیادی بگذارد، شاید هم درک او از نام پدر و مادر متفاوت‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چه از بهار زندگی علی‌ها بگذرد سوال‌های بیشتری در ذهن آن‌ها نقش میبندد، شاید هم جای خالی خیلی از چیزها را درک کنند و نسبت به هم سال‌های خود روزهای متفاوتی را تجربه کنند.

اما همه می‌دانند، پدر پشتوانه محکمی است که هرکسی می‌تواند در زندگی تجربه کند، از اولین لحظه ای که چشممان به جهان باز می‌شود تا لحظه ای که مرگ به سراغمان می‌آید هر لحظه و هرکجا پدر و یا نصیحت‌های او می‌تواند ما را از گرفتاری‌های روزمره نجات دهد.

امروز داستان زندگی پدری را از نظر می‌گذرانیم که کمک به دیگران چراغ راه زندگی اش کرده، سنی ندارد اما خیلی وقت است برای کمک به نیازمندان و ایتام پیش قدم شده است.

حاج مجید رشید نسب میبدی، متولد سال 1363 است که به رسم مادرش از 5 سال گذشته به صورت جدی و هدفدار برای کودکان بی سرپرست و بد سرپرست پدری می‌کند.

 

 

بابا مجید در رابطه با انگیزه و دلیل خود برای نگهداری و حمایت از کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست، می‌گوید: بچه‌تر که بودم مادرم ایتام را به خانواده دعوت می‌کرد و برایشان غذا درست می‌کرد. از همان روزها یاد گرفته بودم که باید به ایتام کمک کنیم و باید برای تأمین خواسته‌ها و نیاز آن‌ها در حد توان قدم برداریم.

این طلبه جوان به وصیت مادرش که حالا 14 سال است از دنیا رفته است اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: کار خیر مادر را هدف دار پیش بردم، از ابتدا با تأمین جهیزیه و کمک به خیریه‌های متعدد در این مسیر حرکت می‌کردم اما سرانجام سال 95 مسیر زندگی ام تغییر کرد.

حاج مجید رشیدی نسب می‌گوید: تصمیم گرفتم تنهایی کار سرپرستی کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست را با یک شعبه آغاز کنم و امروز با حمایت و اقبال مردم توانستیم این تعداد را در حال به 5 شعبه برسانیم که ظرفیت هریک از شعبات خصوصی نگهداری از کودکان حدود 20 نفر است.

او از خدماتی که برای کودکان بد سرپرست و ایتام مرکز مادر مهربان فراهم شده است می‌گوید و ادامه می‌دهد: با شرایط فعلی و ظرفیت مجموعه مادر مهربان آمادگی نگهداری شیرخوارگاه امام علی (ع) استان البرز را داریم، در این میان نیز با توجه به سری اقدامات و ظرفیت‌هایی که این مرکز برای کودکان تحت سرپرستی داشته است از طرف بهزیستی تهران نیز پیشنهاد شده تا دو مرکز نگهداری نیز در تهران راه اندازی شود.

بابا مجید دست‌بوسی فرشته‌هایی که در آسمان آبی حتی یک ستاره هم ندارند را توفیق الهی می‌داند و ادامه می‌دهد: سعی تمامی پرسنل مرکز مادر مهربان بر این بوده تا بچه‌های تحت سرپرست، بر حاکمیت اخلاق و دین رشد کنند و تربیت شوند. در این راستا بد نیست اشاره کنم که اسم مجموعه مادر مهربان از کرامات حضرت فاطمه (س) به عنوان مهربان ترین مادر دنیا، برگفته شده است و فعالیت‌های مرکز بر پایه فرامین و احادیث حضرت علی (ع) است. که البته اقداماتی که تا کنون برای بچه‌ها انجام شده است زیر سایه ائمه بوده است.

بچه‌های بابامجید تحصیل کرده، هنرمند و ورزشکار بار می‌آیند

او ادامه می‌دهد: در این سال‌ها بچه ها را بر سه پایه علم، هنر و ورزش رشد کرده اند، تمامی کودکان تحت سرپرست از ابتدای فعالیت تا به امروز در مدارس خصوص تحصیل می‌کنند و معلم خصوصی دارند، همچنین برای هر یک از بچه‌ها در شرایط کرونا تب لت تهیه شد تا از درس و مدرسه عقب نمانند البته فشار اقتصادی در روزهای کرونا متوجه مرکز خیریه ما شد اما اجازه ندادیم بچه‌ها از درس عقب بمانند.

بابا مجید می‌گوید: هر یک از بچه‌های این مرکز بنا به استعدادیابی که صورت می‌گیرد و علاقه شخصی اش یک کار هنری را حرفه‌ای دنبال خواهد کرد، که ساز موسیقی، سفالکاری، نقاشی، کاشی‌کاری، نقاشی و طراحی و... از جمله این‌ها خواهد بود؛ همچنین این کودکان در بحث ورزشی نیز حتما باید یک ورزش انتخاب کنند که تا کنون یک باشگاه حرفه ای بسکتبال و اسب سواری ویژه کودکان مرکز داشته ایم و طی صحبت‌هایی که اخیرا با باشگاه حرفه ای فوتبال و تکواندو انجام شده است این دو باشگاه نیز به صورت ویژه به کودکان مرکز مادر مهربان خدمات ارائه خواهند کرد.

 

او در ادامه به آموزش تخصصی زبان فرانسه و آلمان برای پسران مرکز مادر مهربان و زبان انگلیسی برای دختران اشاره می‌کند و می‌گوید: دختران از دو سالگی به مرکز مادر مهربان آمده‌اند و بزرگترین آن‌ها الان حدود 9 سال دارد؛ البته فرزندانی که جدید به ما اضافه شدند حدود 12 الی 17 سال دارند که خداروشکر همه این عزیزان معتقد به اصول دینی هستند و البته شیطنت‌هایی هم دارند که متناسب سن آن‌ها است.

به گفته بابا مجید فرزندان 12 تا 17 سال مرکز مادر مهربان طی تفاهم نامه ای با فنی حرفه ایی کلاس‌های مهارت آموزی را می‌گذرانند تا بتوانند در عرصه اقتصادی فعالیت مفید داشته باشند؛ البته حوزه ورزشی و تحصیلی این کودکان نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

حاج مجید رشیدی نسب میبدی ادامه می‌دهد: انجام فعالیت‌های اقتصادی برای این رده سنی از فرزندان تحت سرپرستی مرکز در دستورکار ما قرار دارد تا با ایجاد تعاونی‌هایی از جمله مرغداری، گلخانه، گوسفند پروری و ... داشته ایم تا هر یک در حوزه اقتصادی نیز بارور باشد و در آینده ای نزدیک برای کشور نقش ایفا کنند. ما در نظر داریم جوری تربیت را پیش ببریم تا کودکان در چند جنبه بالا بیایند تا با بهره گیری یکی از طرق‌ها در جامعه بدرخشند.

موسس مرکز مادر مهربان در کنار قدم‌های خیری که برای کودکان بدسرپرست و بی سرپرست برداشته است که البته با توجه به شرایط فعلی کشور در نوع خود کم نظیر است، برای 62 پرسنل در 5 شعبه مرکز مادر مهربان اشتغال زایی داشته است.

 

ایجاد شغل برای 62 نفر به همت موسسه خیریه مادر مهربان

او در این خصوص می‌گوید: تمامی پرسنل که جذب شده اند متخصص هستند و تنها تیم خدماتی و راننده مرکز تحصیلات عالیه ندارند؛ اما با توجه به حساسیت که در تربیت کودکان وجود دارد پرسنل کارشناسی، ارشد و دکتری دارند و تمرکز ما بر این بود تا مربیان بچه‌ها از میان فارغ التحصیلان مقطع دکتری روانشناسی انتخاب شوند.

گفتنی است اقدامات مرکز خیریه مادر مهربان موجب شده تا به عنوان الگویی در سطح کشور مطرح شود، در این راستا بهزیستی تهران طی دعوت از موسس مرکز خیریه مادر مهربان درخواست داشته تا قرنطینه فرزندان تهران با توجه به شرایط و ریتم خاصی که برقرار است و تحت حمایت بخش دولتی قرار دارد به بخش خصوصی واگذار شود.

با این تفاسیر مقرر شد این کودکان به مجموعه مرکز مادر مهربان اضافه شوند تا در نهایت با فراگیری یک رشته ورزشی و پیش روی در علم و تحصیلات ساماندهی شوند تا در این راستا یا به موسسات دیگر سوق داده شده و یا به خانواده‌هایی که درخواست فرزند دارند تحویل دهیم.

با در نظر گرفتن این آمار 60 درصد از فرزندان تحت سرپرست مرکز مادر مهربان پسران و 40 درصد دیگر دختران هستند که ماهانه حدود 350 الی 450 میلیون هزینه صرف تربیت و نگهداری از آن‌ها می‌شود؛ در این میان ماهانه حداقل 50 و حداکثر 100 میلیون تومان توسط خیرین جذب می‌شود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: بابا مجید روز پدر کودکان بد سرپرست و بی سرپرست مرکز خیریه مادر مهربان ادامه می دهد برای کودکان تحت سرپرست کودکان بد بد سرپرست بی سرپرست بابا مجید خیریه ما حرفه ای بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران

شهردار تهران گفت: در ماه‌های اولیه سال جاری برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است که پدیده زباله‌گردی و کودکان کار ساماندهی شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران در مورد جمع‌آوری غیرمجاز پسماند توسط سودجویان با اشاره به همکاری بسیار جدی بین دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضا درباره برخورد با مافیای زباله، گفت: توقیف مجموعه ماشین‌هایی که خارج از ضوابط در حال انجام این کار هستند، از قبل از عید شروع شده است و مجموعه‌های مختلف این امر را به صورت ویژه دنبال می‌کنند؛ البته شبکه‌هایی وجود دارند که کودکان کار و زباله‌گرد را به کار می‌گیرند که این شبکه‌ها نیز توسط دستگاه‌های انتظامی دنبال می‌شوند.

وی افزود: در ماه‌های اولیه سال جاری برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است که این پدیده ساماندهی شود.

شهردار تهران در ادامه با تأکید بر اینکه ساخت تمام خطوط مترو در سال جدید فعال می‌شود، گفت: چهار خط جدید به خطوط هفت‌گانه مترو اضافه خواهد شد که ساخت دو خط از سال گذشته آغاز شده است و ساخت دو خط دیگر نیز در سال جدید شروع خواهد شد.

علیرضا زاکانی درخصوص محفل امام‌حسنی ها نیز تصریح کرد: این مراسم از نمادهای بزرگ و عظیمی بود که به آن توجه شد و عملا نشان داد که تعلق شهروندان به کتاب الهی و برنامه‌هایی که به بهترین نحو بتوانند در قالب هنر این پیام را به جامعه منتقل کنند، چه مقدار زیاد است.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی افزود: این از افتخاراتی است که از همه خالقان آن به ویژه از صدا و سیما، سازمان تبلیغات و همه مجموعه‌هایی که کمک کردند و با همت این کار عظیم را انجام دادند و البته کسانی که متصدی انتقال این پیام به جامعه با عمل هنرمندانه‌شان بودند و یا کسانی که این باب را دنبال کردند، باید تشکر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قتل مادر ۸۳ ساله در هرسین به دست پسر ۳۵ ساله
  • سو استفاده از کودک ۱۳ ساله برای فروش و جابه‌جایی مواد مخدر
  • قتل مادر ۸۳ ساله در هرسین به دست پسر ۳۵ ساله/ دستگیری قاتل در کمتر از ۲ ساعت
  • وجود ۵۱۲ هزار فرزند یتیم در کشور/۸ هزار مرکز نیکوکاری در کمیته امداد فعال است
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • مدیرکل بهزیستی به عید دیدنی بچه های ما رفت
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • آبراهه‌های ۲۵۰۰ ساله جاذبه جدید در تخت جمشید شد
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • بدرقه مادر برای وصال دو فرزند شهیدش