Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا محسن رضایی در نشست تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه های استان فارس در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) صدای فقیری را در حالت رکوع می شنود و انگشترش را به او می بخشد و با عمل خود به ما می گوید وظیفه زمامداران و دولتمردان، این است که حتی در رکوع نماز و حتی به بهانه یک راز و نیاز کوتاه با خدا هم نباید از مردم فاصله بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی گفت: میلاد امام علی (ع) و روز پدر و روز مرد را به همه پدران سختکوش کشورمان و همه آنها که با شرف و عشق پدرانه تلاش می کنند تا عزت را به خانواده و جامعه هدیه بدهند، تبریک‌ می گویم. این روز عزیز را علاوه بر پدران زحمتکش کشورمان، به زنان سرپرست خانوار، پسرهای نان آور خانواده و دختران کمک خرج خانواده که جای پدر را با سختکوشی و آبرو و عزت پر می کنند، تبریک‌ می گویم. مردم ایران شایسته رفاه و آسایش هستند تا هیچکس شرمنده خانواده اش نباشد.

وی افزود: حقیقتاً هر بار که هموطنی، با سند و مدرک، با اشک و آه، با اعتراض و انتقاد که حق اوست، با زبان کنایه و  طعنه، از بی کفایتی ها، از فشارها، از جدا شدن سفره مردم‌ و دولت، از ناتوانی در تامین معاش و خواسته های کودکان دانش آموزش، از نبودن کار برای جوان تحصیلکرده اش، از نداشتن مسکن و جان‌پناه حرف می زند، احساس میکنم ما چقدر بدهکار مردم و  شرمنده مردم هستیم. قرار ما با شهدا این نبود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قرار نبود که خدشه دار شدن عزت مردان و زنان سرپرست خانوار را تماشا کنیم. قرار نبود که مسئولی در جای گرم بنشیند و بگوید جوری قیمت ها را افزایش دادیم که هیچ کس متوجه نشد. این حرف یعنی آن مقام از مردم جدا شده و دردهای مردم را نمی داند. قرار  بود مرحمی به زخم مردم باشیم. ریشخند به زخم مردم چه معنی دارد؟ مردمی که در ظرف چهار سال، سرمایه شان به خاطر سقوط ارزش پول ملی کشورمان، هفت هشت برابر کمتر شده است.

رضایی افزود: متاسفانه در چند سال اخیر با افت ارزش پول ملی، وضعیت به گونه ای شده که کارگران ما پایین ترین دستمزد را در کشورهای منطقه دریافت می کنند و درآمدشان حتی نیمی از سبد هزینه را کفاف نمی دهد. کارگرانی که ماه ها، حقوق خود را به خاطر اجرای اشتباه قانون خصوصی سازی دریافت نکرده اند. کارگرانی که هر سال باید چشمشان به اخبار روزنامه ها باشد که حداقل دستمزد چقدر تعیین می شود. با این روش نمی شود اقتصاد را، فرهنگ را و جامعه را اداره کرد. با این روش نمی توانیم به عهدمان با شهدا وفا کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای رئیس جمهور به میان مردم بیا، آقای استاندار به حاشیه شهرهایی که در آن مسئولی بیا و ببین که مردم چگونه زندگی می کنند. بقول شهید باکری، نمی گویم برو، میگویم بیا. از حرفِ حق مردم نترسید، از اینکه اشکالات کار را به روی شما بیاورند نترسید. اگر کفایت داری، اگر برنامه داری، اگر توانایی داری، اگر می توانی سفره مردم را در این تنگنای کرونا به اندازه قبل برگردانی، از همین چهارماه فرصت باقیمانده استفاده کنید و خدمت کنید. اگر هم نمی توانید خدمتی کنید، لااقل به میان مردم بیایید و در غم آنها شریک شوید.

وی با اشاره به دستاوردهای ایران در ساخت موشک، پهپاد، ماهواره و استقرار نظام جمهوری اسلامی گفت: سربلندی ما فقط در مساله دفاع و امنیت و سیاست کافی نیست. باید هر چه زودتر کاری کرد. مردم از دولت، مجلس و قوه قضاییه انتظار تحول دارند، همانطور که رهبر فرزانه انقلاب از ما چنین تحولی را خواستار شده اند.
وی افزود: بیایید دست به دست هم دهیم، وحدت پیدا کنیم، اقتصاد ایران را قوی کنیم تا هیچ پدر زحمتکشی شرمنده خانواده اش نباشد.

رضایی در پایان تصریح کرد: مردم، خانواده مسئولان هستند. ما مسئولان باید از شرمندگی مردم، خجالت بکشیم. عده ای نگویند تورم نیست و یا عده ای نگویند هیچکس افزایش قیمت ها را نفهمید.مردم می فهمند و انتظار فهم و حرکت از مسئولان دارند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

ملکی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی از ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مربوط به سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی خبر داد و با بیان اینکه عمده درخواست‌ها در سفر‌های استانی، درخواست کمک مالی و تسهیلات بوده، گفت: در زمینه رسیدگی به این درخواست‌ها مبلغ ۳۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه (۱۵ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه) پس از بررسی و استحقاق سنجی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

او به تفکیک درخواست‌ها در سفر‌های رئیس جمهور پرداخت و افزود: در سفر اول رئیس جمهور (شهریور ۱۴۰۰) در مجموع ۴ هزار ۷۲۰ درخواست ثبت شده است.

ملکی با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در جهت پاسخگویی به این درخواست‌ها مبلغ ۵۴ میلیارد ریال به استان تخصیص یافت، اظهار کرد: در این سفر هزار و ۲۳۹ متقاضی به بانک‌های عامل و صندوق کار آفرینی امید استان معرفی شده و به تعداد ۶۳۵ نفر هم تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در جریان این سفر ۲ هزار و ۳۲۵ متقاضی مساعدت مالی نیز به نهاد‌های حمایتی معرفی شده اند که پس از بررسی و استحقاق سنجی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۴۳۶ نفر از آنها پرداخت شده است.

او درخصوص درخواست‌های واصله در سفر دور دوم رئیس جمهور (آذر ۱۴۰۱) هم گفت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۱۰۴ هزار و ۶۳۴ مورد بوده است.

ملکی عنوان کرد: برای تعداد ۱۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان (۹ هزار و ۶۰۰ نفر طی سه مرحله) تخصیص یافت. 

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک‌های عامل استان معرفی شدند و قریب به ۹ هزار نفر نیز تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

او با اشاره به اینکه در سفر دوم تعداد ۴۰ هزار و ۷۵۱ متقاضی دریافت مساعدت مالی به نهاد‌های حمایتی معرفی شدند، گفت: پس از بررسی و استحقاق سنجی لازم، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۲ نفر پرداخت شد.

ملکی به وضعیت درخواست‌های مردمی در سفر یک روزه و کاری رئیس جمهور (شهریور ۱۴۰۲) اشاره کرد و اظهار کرد: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۲۰ هزار و ۵۱۶ مورد بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای تعداد ۶ هزار و ۱۷۲ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، در مرحله نخست مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان (۳ هزار و ۵۰۰ نفر در ۵ اسفندماه ۱۴۰۲) تخصیص یافت که پس از بررسی، متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک ملی استان معرفی شده و در حال دریافت تسهیلات می‌باشند.
او بیان کرد: تعداد ۶ هزار و ۸۰۳ درخواست مساعدت مالی هم در این سفر ثبت شده که جهت بررسی به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تاکید بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • تأکید رئیسی بر رسمی شدن تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان
  • تاکید بر رسمی شدن هر گونه تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • ثبت حدود ۱۳۰ هزار درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی