Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@00:53:22 GMT

بر خلاف وعده بایدن کودکان مهاجر بازداشت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۳۳۳۹

بر خلاف وعده بایدن کودکان مهاجر بازداشت می‌شوند

برخلاف وعده‌های دولت «جو بایدن» برای تسهیل شرایط برای پناهجویان، سند داخلی اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا نشان می‌دهد بیش از ۷۰۰ کودک مهاجر بدون همراه در بازداشت گشت مرزی واشنگتن هستند.

به گزارش مشرق، طبق سند داخلی اداره گمرک و محافظت مرزی ایالات متحده (CBP)، بیش از ۷۰۰ کودک مهاجر بدون همراه در بازداشت گشت مرزی آمریکا قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اگر ایران ۵۴۵ کودک را از پدر و مادرشان جدا می‌کرد واشنگتن چه واکنشی داشت؟

بنا بر گزارش پایگاه خبری «هیل»، پایگاه خبری «اکسیوس» طبق یکسری اسناد داخلی اداره مهاجرت و محافظت مرزی ایالات متحده گزارش کر که بیش از ۲۰۰ تن از ۷۰۰ کودک مهاجر به مدت ۴۸ ساعت در بازداشتگاههای مرزی آمریکا محبوس بودند و پلیس مرزی آمریکا ۹ کودک مهاجر بدون همراه را به مدت ۷۲ ساعت در بازداشتگاههای مرزی محبوس کرده بود.

طبق این گزارش، تنها در یک روز سه‌شنبه هفته جاری، بیش از ۴۰۰ کودک پناهجو به وزارت بهداشت و پناهگاههای خدمات انسانی منتقل شده‌اند.

ببینید: فیلم/ فاجعه‌آفرینی حقوق‌ بشر آمریکایی!

این خبر در حالی منتشر شده است که دموکرات‌ها بشدت از سیاست‌های دولت ترامپ در بازداشت کودکان مهاجر و جدایی آنها از خانواده‌هایشان انتقاد داشتند اما با روی کار آمدن دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، آمار و ارقام نشان می‌دهد که هنوز تعداد کودکان مهاجر در بازداشت گشت مرزی آمریکا بسیار بالا است.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در توجیه افزایش تعداد کودکان مهاجر در بازداشت گشت مرزی آمریکا گفت: «ما چند گزینه داریم: می‌توانیم آنها را به خانه بازگردانیم... می‌توانیم به سرعت آنها را از داخلی اداره گمرک و محافظت مرزی ایالات متحده به این اقامت‌گاه‌های تحت نظر وزارت بهداشت و خدمات انسانی منتقل کنیم... ما می‌توانیم آنها را بدون هرگونه بررسی به خانواده‌ها و حامیانشان برگردانیم. ما گزینه وسط را انتخاب کرده‌ایم».

در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، سیاست‌های سختگیرانه برای پناهجویان بسیار شدت داشت و اخبار زیادی از بازداشت کودکان مهاجر و قراردادن آنها در شرایط نامناسب منتشر می‌شد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا، مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی چهار سال گذشته بود. وی ایده ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشورهای آمریکای لاتین شود. 

علیرغم آنکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا به محض ورود به کاخ سفید را با لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ آغاز کرد، اما هنوز اقدام ملموسی در این زمینه صورت نگرفته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مهاجر پناهجو آمریکا بازداشت واشنگتن ترامپ وزارت بهداشت جن ساکی رئیس جمهور آمریکا بازداشت گشت مرزی محافظت مرزی کودکان مهاجر ایالات متحده داخلی اداره مرزی آمریکا کودک مهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به تازگی یک آگهی تبلیغاتی متعلق به یک مجله مطبوعاتی ویژه خردسالان، همراه با یک رپرتاژ آگهی، به جدول پخش شبکه کودک سیما اضافه شده است.

هرروز در چند نوبت، برنامه‌ای با عنوان «قصه‌های نبات» روی آنتن شبکه پویا می‌رود که در آن، گیتی خامنه مجری پیشکسوت سیما طی مدت زمان حدود ۲ تا ۵ دقیقه، قصه‌ای کوتاه را برای بچه‌ها روایت می‌کند. همزمان متن آگهی خرید این مجله از طریق سامانه پیامکی، چند بار به صورت زیرنویس پخش می‌شود. در انتهای این برنامه کوتاه نیز تیزر تجاری ۴۵ ثانیه‌ای که همراه با ترانه، کودکان را به خریداری این مجله ترغیب می‌کند، به شکل ثابت روی آنتن می‌رود.

این در حالی است که در بیش از چهار سال گذشته، جز پخش تیزرهای برخی فیلم‌های کودک و پویانمایی مورد تأیید سازمان صداوسیما نظیر «پسر دلفینی»، «بچه‌زرنگ» و «مسافری از گانورا»، تیزرهای تبلیغات تجاری از شبکه کودک پخش نمی‌شود.

از آبان ماه ۹۸ و با دستور مستقیم سید مرتضی میرباقری (معاون وقت سیما)، پخش آگهی‌های تجاری از شبکه کودک (پویا و نهال) متوقف شد. کمپین #پویا_بدون_تبلیغات که در آن زمان به راه افتاده بود و توسط مدیران وقت شبکه حمایت می‌شد، از عوامل مؤثر در این تصمیم بود.

سازمان صداوسیما طی سال‌های اخیر برای تأمین هزینه‌های منابع انسانی و برنامه‌سازی ناشی از کمبود بودجه تخصیص‌یافته دولتی، به پخش تبلیغات تجاری درون‌برنامه و جذب حامی مالی برای بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی روی آورده و به نظر می‌رسد پخش برنامه «قصه‌های نبات» نیز بخشی از آن پروسه باشد.

در شبکه‌های تلویزیونی خارجی مخصوص کودکان، تبلیغات تجاری با ملاحظات بسیاری انجام می‌شود، چراکه کودکان توانایی تشخیص تبلیغات تجاری از محتوای فرهنگی را ندارند. اگرچه برخی کارشناسان پخش تبلیغات فرهنگی مرتبط با کودکان را در شبکه مخصوص کودکان، دارای اشکال نمی‌دانند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896429

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • فارن پالیسی: نتانیاهو از جنگ تغذیه می‌کند
  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید
  • روابط ما با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است
  • روابط با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است
  • بایدن: مصمم به جلوگیری از گسترش درگیری در خاورمیانه هستیم
  • دلیل پرخاشگری در کودکان چیست؟
  • درآمد ۶۰ میلیون تومانی کودکان کار!
  • واکنش وزیر امنیت داخلی آمریکا به عملیات «وعده صادق»