Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@14:02:35 GMT

رحیم‌پور ازغدی: حکومت دینی جای پول درآوردن نیست

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۳۷۸۱

رحیم‌پور ازغدی: حکومت دینی جای پول درآوردن نیست

 خبرگزاری فارس: حسن رحیم‌پور ازغدی عصر امروز در نشست تشکیلاتی که به همت دفاتر شرق کشور جامعه اسلامی دانشجویان و موسسه جوانان آستان قدس رضوی در مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: امام علی(ع) خطاب به مدیران حکومتی تعبیری دارند که عبارت گویایی است، ایشان می‌فرمایند «باید با همه ظرفیت‌تان به مردم خدمت کنید»، این شاخص مهمی در هر حوزه و انتصابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: هرچه حوزه و سطح کار بالاتر و تاثیرش در حقوق مادی و معنوی مردم بیشتر باشد، فرمان حضرت امیر(ع) مؤکدتر است؛ یک مدیر باید جهادی کار کند و با تمام توان به مردم خدمت کند.

وی با بیان اینکه جهد و جهاد با مفهوم سعی، تلاش و عمل، فعل متفاوت است، گفت: امیرالمومنین(ع) فرمودند، مدیر حکومت اسلامی باید جهادی عمل کند و در راه خدمت به مردم از خودش بگذرد و به قدری کار کند که نفس کم بیاورد، نمونه‌ این مدیرها را در دهه ۶۰ داشتیم که برخی از آن‌ها گاهی ۴۸ ساعت استراحت نمی‌کردند.

ضرورت تفکیک انقلابی واقعی و انقلابی نمایی

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: برای هر انتخاباتی باید ببینم چه کسانی می‌خواهند مسؤول شوند و چه کسانی می‌خواهند برای مردم نوکری و خدمت کنند، تفکیک انقلابی واقعی از انقلابی‌نما بسیار مهم است.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: حضرت امیر(ع) تعبیری درباره خودشان دارند که می‌فرمایند«من زمانی قیام کردم و در صحنه وسط معرکه محکم ایستادم که همه اصحاب عقب‌نشینی کرده و می‌ترسیدند»؛ یعنی لحظه‌ای که دیگران دچار فروپاشی می‌شوند و در شرایط سختی که باید از جان و آبرو گذشت، اصلح واقعی وارد میدان شده و ایستادگی می‌کنند، این نیز یک معیار مهم است.

وی با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین(ع)می‌فرمایند«زمانی که اصحاب شعور، بصیرت سیاسی و دینی نداشتند و ساکت بودند با نور الهی مسیر را می‌دیدم و راه درست را انتخاب می‌کردم»،عنوان کرد: باید ببینیم چه کسانی بصیرت دارند، به عنوان مثال در زمان فتنه چه کسانی راه درست را انتخاب می‌کنند.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: صدای حضرت امیرالمومنین(ع) از مابقی افراد کمتر بود، یعنی ایشان اهل هوچی‌گری، جنجال و تبلیغات پر و سروصدا نبودند، اما در عمل صدایشان از همه بلندتر بود، ما نیز باید ببینیم چه کسانی اهل سلبریتی‌بازی در سیاست هستند، اما در مقام عمل فاقد شجاعت و درایت هستند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مسؤولانی داریم که متخصص سخنرانی هستند و هر روز در تلویزیون صحبت کرده و با افکار عمومی بازی می‌کنند، اما عملی در کار نیست و وعده‌های پوشالی می‌دهند.

وی اظهار کرد: حضرت علی(ع) خطاب به اصحاب می‌فرمایند«من تغییرات واضح محسوسی در جامعه ایجاد کردم، زیرا مصالح مردم و جامعه را به خودم ترجیح دادم به همین علت اوج گرفتم و در هیچ صحنه‌ای از من جلوتر نبودید، من صخره‌ای بودم که هیچ طوفانی نمی‌توانست آن را جابه‌جا کند».

تعابیر حضرت امیرالمومنین(ع) تبیین حق است

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: هنر این است که مانند امام علی(ع) در صحنه باشی و یک نقطه سیاه در زندگیت نباشد، تعابیر حضرت امیرالمومنین(ع) تعریف از خود نیست بلکه تبیین حق است، زیرا یاد علی(ع) عبادت است، ایشان بنده صالح خدا و بنده‌ترین بنده خداوند است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: شیعه علی(ع) در حوزه سیاست و انتخابات باید تمامی این شاخص‌ها را در نظر بگیرید، باید ببینیم چه کسانی با تمام ظرفیت در حال حل مشکلات مردم هستند و تعابیری که حضرت امیر(ع) گفتند را دارند.

وی گفت:کسانی که سازش‌کاری می‌کنند یعنی روی حق ایستادگی نمی‌کنند، به تدریج خودشان را با شرایط موجود وقف می‌دهند و به مرور شبیه بقیه و هم رنگ جماعت می‌شوند و کسانی که دنبال منافع شخصی خودشان و اطرافیان هستند یعنی دنبال کاسبی‌اند، سه گروهی هستند که به تعبیر امام علی(ع) توان حکومت داری دینی را ندارند.

حکومت دینی جای پول درآوردن نیست

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه کسانی که در حکومت اسلامی روی کار می‌آیند باید سطح زندگی‌شان مانند متوسط جامعه مردم باشد، توضیح داد: حکومت دینی جای پول درآوردن نیست، مسؤول انقلابی دنبال طمع کردن و سواستفاده از بیت المال نیست، دلالی نمی‌کند و خانواده‌اش را با پول بیت‌المال به سفرهای خارجی نمی‌فرستد.

وی افزود: باید ببینید چه کسانی در سه قوه به شاخص‌های مورد نظر امام علی(ع) نزدیک هستند و می‌توانند حکومت علوی را مدیریت کنند.

رحیم‌پور ازغدی افرادی که تقوا و تعهد ندارند را فاقد صلاحیت برای مسؤولیت در حکومت اسلامی دانست و تشریح کرد: به تعبیر حضرت علی(ع) کسانی که شعار می‌دهند، سروصدا می‌کنند و گوش‌ها را کر و چشم‌ها را پر می‌کنند خطرناک هستند، زیرا ما اول ضربه می‌زنیم بعدش صدایش در‌می‌آید.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در معاهده برجام نیز سروصدا زیاد بود اما همه چیز را دادیم و هیچی به دست نیاوردیم، خاطرنشان کرد: لزوم افراد متخصص در حوزه‌های مربوطه نیز موضوع مهمی است.

وی افزود: هرکسی که داخل حکومت می‌رود باید با تقواتر، صالح‌تر و فداکارتر باشد و سهمش از بیت‌المال بیشتر از مردم نباشد، همچنین استبداد شروع نابودی است و هیچ مسؤولی در حکومت اسلامی نباید خودش را عقل کل بداند، زیرا شکست می‌خورد.

منبع: فردا

کلیدواژه: رحیم پور ازغدی حکومت دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد؛ با اشاره به عملیات ترکیبی و راهبردی «وعده صادق» توسط نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، افزود: عملیات غرورآفرین و عزت بخش «وعده صادق» حقیقتا عملیاتی بی‌نظیر و مایه عزت و افتخار کشور ایران بود.
وی افزود: البته این عملیات را مقدمه‎ و تلنگری به رژیم صهیونیستی، حامیانش و مرعوبین منطقه‌ای او برای تحقق «وعده صادق» می‎دانیم که همان اضمحلال و از بین رفتن این رژیم غاصب، جنایتکار و آدم کش است.
تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: امروز رژیم صهیونیستی یکی از مظاهر جریان باطل بر روی زمین است و عملیات «وعده صادق» نشان داد که وعده الهی که همان نفی جریان باطل از روی زمین بوده، کاملا تحقق یافتنی است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: همانگونه که رهبر معظم فرمودند عملیات طوفان الاقصی خسارت و ضربه‌ای جبران ناپذیر به رژیم صهیونیستی زد و عملیات «وعده صادق» ضربه دوم و کاری‌تر با ابعادی گسترده تر به این رژیم جعلی بود و ان‌شاءالله با ایمان به وعده های الهی اضمحلال این رژیم غاصب را ناظر و شاهد خواهیم بود.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود دهه کرامت را فرصتی بسیار مغتنم برای تعمیق پیوند مردم با امامت و ولایت خواند و اظهار کرد: استحکام و تعمیق پیوند مردم با امامت و ولایت هدف جشن‌های دهه کرامت است، زیرا آگاهی، هدایت و نجات انسان‌ها در پیوند عمیق با امامت و ولایت است؛ تضعیف پیوند میان مردم و امامت موجب می‌شود حتی اعمال عبادی نیز خشک و بی‌ثمر شوند؛ از این روست که دشمنان انسانیت از هیچ تلاشی برای تضعیف و گسستن پیوند مردم با امامت فروگذار نیستند.
وی با اشاره به روش‏های مختلف استکبار برای هجمه به مقدسات از ساخت فیلم گرفته تا شبهه افکنی، عنوان کرد: هجمه های دشمنان به این اماکن ملکوتی خود اثباتی برای اثرگذاری، پویایی و زنده بودن این فضا‌های قدسی است؛ از این رو همه در قبال این اعتاب مقدسه به ویژه نعمت حضور حضرت رضا (ع) در ایران اسلامی مسئولیت داریم.
وی با تأکید بر اینکه در جشن‎های باشکوه دهه کرامت باید سبک زندگی ائمه اطهار (ع) و پیام‎های تربیتی و اخلاقی به جامعه منتقل شود؛ گفت: جشن‎های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود، مردم رکن اصلی برگزاری این جشن‏ها هستند و مسئولان باید تنها تسهیل‏گر باشند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی کاروان‎های زیر سایه خورشید را حرکتی اثرگذار و از نشانه‎ های حیات ائمه اطهار (ع) دانست و با بیان اینکه زیارت برکات تربیتی و امنیتی بسیار قابل توجهی دارد، اذعان کرد: یکی از سنت‏های ارزشمند کمک به تشرف زیارت اولی‎ها یا افرادی که سال‎های طولانی از تشرف آن‎ها گذشته، به بارگاه مقدس حضرت رضا (ع) است، شهرداری‌ها می‎توانند پشتیبان تقویت اعزام کاروان‎های زیارت اولی از سراسر کشور باشند.
وی وجود مقدس حضرت رضا (ع) در ایران را از نعمات اثرگذار و ب‎ی بدیل الهی دانست و اظهار کرد: وجود مقدس حضرت رضا (ع) در کشور ما سرمایه‌ای بی‌نظیر و بسیار گران‌بها و پر اثر است که یک جنبه آن توسل و پاسخ و حاجت گرفتن از حضرت رضا (ع) بوده؛ این وجود مقدس ظرفیت بسیار بالایی در هدایت انسان‎ها و آگاهی بخشی دارد.

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت
  • دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس
  • علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن در تهران
  • نایب رئیس مجلس: برخورد تند در لایحه حجاب با افرادی است که تعمدا هنجارشکنی کنند/ کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند