Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@13:14:19 GMT

مازندران دوباره عطر شهادت گرفت

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۴۳۸۳

مازندران دوباره عطر شهادت گرفت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از میزبانی مازندران از ۱۰ شهید دفاع مقدس در ایام وفات حضرت زینب (س) در روز یکشنبه ۱۰ اسفند ماه خبر داد و گفت: از این تعداد، ۸ شهید گمنام و ۲ شهید با هویت هستند.

او افزود: پیکر‌های شهدا عصر روز جمعه، ۸ اسفندماه وارد مازندران می‌شوند و مورد استقبال مردم شهیدپرور استان قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار ملکی گفت: پیکر‌های شهدا پس از مراسم استقبال، به صورت خودرویی و موتورسواران تا ساری تشییع می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: پیکر‌های هشت شهید گمنام پس از مراسم وداع، صبح روز شنبه ۹ اسفند همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) تحویل نمایندگان شهر‌های رامسر، چالوس، آمل و بهشهر می‌شوند و پیکر دو شهید با هویت نیز در اختیار مسئولین شهر‌های قائم شهر و محمودآباد قرار خواهند گرفت.

سردار ملکی گفت: پیکر شهدا در روز وفات حضرت زینب (س) برای انجام برنامه‌های شهرستانی در اختیار مسئولین شهر‌های مربوطه خواهد بود و مراسم تشییع نیز روز یکشنبه دهم اسفند ساعت ۱۰صبح در شهر‌های مورد نظر برگزار می‌شود‎.

او افزود: شهرستان بهشهر میزبان دو شهید، که یک شهید ۲۱ساله از تک دشمن در سال۶۷ در منطقه فاو و ۱۸ساله از عملیات کربلای۵ شلمچه خواهد بود که در دانشگاه آزاد بهشهر خاکسپاری می‌شوند.

ملکی دو شهید دانشگاه آزاد چالوس را ۲۰و۱۷ ساله به ترتیب از عملیات کربلای۵ شلمچه و عملیات والفجر یک در فکه اعلام کرد و گفت: همچنین دو شهید آمل، ۲۴ساله از عملیات کربلای۸ در شلمچه و ۱۸ساله از عملیات محرم شرهانی هستند که در دانشگاه آیت‌الله آملی تدفین می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران سن دو شهید رامسر را ۱۸و۲۷ ساله به ترتیب از عملیات محرم منطقه شرهانی و عملیات والفجر یک منطقه فکه اعلام کرد که در پارک شهرداری (شهدا) خاکسپاری خواهند شد.

او با اشاره به شناسایی پیکر دو تن از شهدای دفاع مقدس، افزود: پیکر سرباز وظیفه ارتشی شهید «علی اکبر محمدی» فرزند «جان محمد» که در یازدهم دی ماه ۵۹ در درگیری میمک به شهادت رسید، پس از ۴۰سال به زادگاهش قائم شهر باز می‌گردد که خبر بازگشت این شهید توسط مسئولین استانی و شهرستانی به خانواده این شهید اطلاع‌رسانی شده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران گفت: پیکر شهید جاویدالاثر منوچهر تقدّسی پس از ۳۸سال به زادگاهش، شهرستان محمودآباد بازمی گردد.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفظ آثار مازندران دفاع مقدس شهید گمنام دفاع مقدس مازندران مدیرکل حفظ آثار س مازندران دو شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی عصر دوشنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی استان از هدف‌گذاری بازدید ۳۰ هزار دانش آموز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و اظهار داشت: مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی یک دستگاه فرهنگی حاضر در صحنه است که در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت فعال است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه پیشکسوتان جهاد و مقاومت تأکید کرد و افزود: باید در این راستا به دنبال عوامل انگیزشی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران یادمان‌های شهدای گمنام و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را یک ظرفیت برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و بر ضرورت ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در این دو مکان تأکید کرد.

این مسئول ایجاد بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ضروری دانست و با اشاره به مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت، کتابخانه‌های عمومی را بهترین ظرفیت برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ایجاد کارگروه مشترک بین دو اداره کل در تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

سرهنگ سلامی بر لزوم توجه به حوزه کودک و مهدهای کودک تأکید کرد و ادامه داد: تدوین کتاب‌هایی با محوریت کودکان و دفاع مقدس باید از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی باشد و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان باید در مناسبت‌های دفاع مقدس به فضای ارزشی و معنوی تبدیل شود، تصریح کرد: ایجاد غرفه‌های کتاب دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان کار ارزشمندی است که باید هدف‌گذاری شود.

این مسئول بر همکاری و مشارکت در اجرای جشنواره‌های دفاع مقدس و مقاومت و تجلیل از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت تأکید و خاطرنشان کرد: همچنین تقویت تعامل دو مجموعه مورد تأکید است.

کد خبر 6085846

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس