Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@18:55:36 GMT

چند پیشنهاد برای نیمکت استقلال در کوتاه مدت

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۴۳۹۶

روزهای سخت استقلال همچنان ادامه دارد. اضافه بر این محمود فکری در تیررس انتقادات گروهی از هواداران قراردارد و فشار زیادی را تجربه می کند. برای فکری که احتمالا خودش هم بهتر می داند حکم ابقا نصف و نیمه او شاید بیشتر از سه تا چهار هفته فرصت برای او ایجاد نکند و همچنین برای هر جایگزین احتمالی مدنظر چند نکته اساسی قابل توجه هست، حداقل در کوتاه مدت و برای بدست آوردن نتایج مناسب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تقویت کادر فنی

فکری اگر بتواند نیمکت و کادر فنی خود را سروسامان ببخشد قطعا هم یک قدم به مت هواداران برداشته و خواسته آنها را پوشش داده هم اینکه وزن نیمکت خود را در نیم فصل دوم که دروازه ها قاعدتا کوچکتر می شوند از لحاظ فنی بالا برده. کادرفنی که مکمل یکدیگر باشند و متشکل از تئوریسین و تمرین دهنده و ابعاد فنی برای هر تیمی از نان شب هم واجبتر هست.

 

ارتباط با بازیکنان

یکی از اصول مربی گری بحث روانشناسی و روانشناختی و ارتباط گرفتن با بازیکنان هست و هر رنج از سنین شرایط خودش را دارد.برای پیاده سازی خواسته های سرمربی نیاز اساسی به ارتباط تنگاتنگ و دلی بخصوص در فوتبال ما بین بازیکنان و نیمکت تیم هست. دو هفته آخر نیم فصل اول و مصاحبه ها و رفتار بازیکنان استقلال به نوعی در تقابل با کادر فنی و در راس ان محمو فکری بود، نکته ای که فکری باید با ان هم عاقلانه و هم قاطعانه برخورد کند، فرقی نمی کند از کاپیتان باشد تا بی نام ترین بازیکن حال حاضر استقلال. همین یک دستی کار می تواند فکری را به مراتب در شرایط نیم فصل اول جلو بیندازد وگرنه سنگ روی سنگ در این تیم بند نمی شود. فکری خود بهتر از هرکسی می داند در فوتبال اتحاد و همدلی برای رسیدن به مقصود یک اصل ثابت شده هشت.

 

مشاور رسانه ای

یکی از باگ های اساسی فکری در نیم فصل اول حضورش در استقلال نحوه مصاحبه و کنفرانس خبری ها و دیالوگ و شکل آنها بود و حتی محتوای مطرح شده در این جلسات. وجود یک مشاور رسانه ای در کنار یک سرمربی آن هم در تیم این چنین پرهوادار از الزامات هست، چرا که دادن خوراک رسانه ای مناسب چه در زمان برد، چه شکست و چه حتی موارد دیگر که قطعا بازتاب بالایی در افکار عمومی دارد برای فرار از حواشی و داشتن امنیت در افکار عمومی تاثیر بسزایی در نتیجه گیری و آینده مربیگری شخص دارد.

 

تک بازی ها

بردن بعضی از بازی ها شاید برای هواداران استقلال نقش مسکن را داشته باشد و اجازه نفس کشیدن به کادر فنی در این فضای سنگین، به شرطی که صرفا پشت نتایج آن بردها پناه نگیرند. در همین سه هفته ابتدای نیم فصل دوم بازی با فولاد می تواند یکی از آن سبک بازی ها باشد که نقش پررنگی در آرام شدن اتمسفر موجود را داشته باشد، بردن امثال تراکتور،فولاد،سپاهان و بخصوص دربی می تواند در کوتاه مدت رسیدن به ساحل آرامش را در استقلال ببینیم.

 

ترکیب ثابت

برای تیمی که دنبال قهرمانی در لیگ هست آن هم با شرایط فرسایشی بعد از کرونا، اصولا رسیدن به ترکیب ثابت با سه الی چهار بازیکن تعویضی تاثیرگذار یک اصل هست. تغییرات دائم و تواما با جابجایی پست ها بیشتر سردرگمی بازیکنان و جا نیفتادن تاکتیک و ایجاد گپ های بسیار در ساختار تیمی در هر بازی را دنبال داشته باشد. پس رسیدن به ترکیب ثابت و البته نتیجه گرا می تواند در این سبک تورنمنت ها راهگشای هر تیمی باشد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: استقلال فوتبال جام نیوز کادر فنی نیم فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ تمام ویسی برای ساسان: او وزیر تیم من است

به گزارش "ورزش سه"، ساسان انصاری کاپیتان فولادی‌ها از نظر آمار و ارقام تاثیرگذارترین بازیکنان قرمزپوشان اهوازی بوده است. او سه گل سه امتیازی برای فولاد زده و 4 پاس گل را به نام خود ثبت کرده است. با این حال از زمان حضور عبدالله ویسی در راس کادرفنی فولاد انصاری در یکی دو بازی نیمکت نشین بوده و به عنوان یار تعویضی به زمین رفته است.

با توجه به برخی حاشیه‌هایی که چندی قبل میان برخی طرفداران فولاد با انصاری پیش آمد، بعضی افراد ماجرای نیمکت نشینی انصاری را به آن اتفاقات ربط دادند و همین مساله مورد پرسش از عبدالله ویسی قرار گرفت.

سرمربی باتجربه فولاد خوزستان در خصوص نیمکت نشینی انصاری در یکی دو بازی اخیر تیمش گفت: «ساسان انصاری کاپیتان تیم ما و بسیار قابل احترام و دوست‌داشتنی است. هر بازیکنی در هر تیمی کاپیتان است، این شرایط را دارد و در کشورهای اروپایی هم اینگونه است. انصاری در تیم ما هم بازوبند سمت چپ من است.»

او ادامه داد: «من شخصا با ساسان انصاری صحبت کردم؛ برخی افراد در فضای مجازی به او حرف‌هایی زده بودند. من خودم آدم احساساتی هستم و در بازی با هوادار احساس کردم شاید اگر در ترکیب اصلی باشد، از طرف برخی هواداران چیزهایی را بشنود. از سوی ساسان کاپیتان و وزیر تیم ما است و اگر بد و بیراه‌هایی را در زمین می‌شنید، روی روحیه بازیکنان دیگر که او را بسیار دوست دارند، تاثیر می‌گذاشت. با این حال آن بازی را به عنوان تعویضی به زمین رفت، بازی بعد جلوی شمس‌آذر فیکس بود و در بازی آخر هم کمی سرماخوردگی داشت و دیر اضافه شده بود به همین خاطر از او در ترکیب اصلی استفاده نکردیم. این را هم بگویم که اگر به ساسان اعتقاد نداشتم، حتی به عنوان تعویضی هم از او استفاده نمی‌کردم.»

سرمربی فولاد همچنین گفت: «از قضا در بازی‌هایی که ساسان بازی نکرد هم ما نتیجه مطلوبی نگرفتیم و دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید نتایج ضعیف تیم به خاطر بودن ساسان است. یکسری افراد می‌خواهند تمرکز ما را برهم بزنند و دشمنی می‌کنند. هرچند که هرگز موفق نمی‌شود. رفاقت در مجموعه ما آنقدر فشرده شده که هیچ‌ کس نمی‌تواند یک مو میان آن بیندازد و شکافی ایجاد کند.»

ویسی در پایان در  خصوص کاپیتان فولاد افزود: «در روزهای گذشته ساسان انصاری آمادگی بدنی اش را به خوبی به رخ ما کشانده و قطعا در آینده از او بسیار بیشتر استفاده خواهیم کرد.»

دیگر خبرها

  • گل‌محمدی برای بازی مقابل استقلال روی نیمکت تراکتور می‌نشیند؟
  • فتح‌الله‌زاده نمی‌خواست ساپینتو روی نیمکت بنشیند
  • سنگ تمام ویسی برای ساسان: او وزیر تیم من است
  • کجایی آقای تنومند؟ | غیبت تاثیرگذار ستاره استقلال
  • حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم
  • بمب بزرگ مالکان جدید استقلال؛ سرمربی پرافتخار در یک‌قدمی نیمکت آبی‌ها
  • رافت: نیمکت پرسپولیس از استقلال قویتر است
  • آمار خوب «کنت» در فولاد/ چشم پوشی ویسی از دروازه بان اتریشی
  • شکست مطلق؛ در خصوص ستاره خاموش،‌حق با نکونام بود!
  • فرصت کوتاه برای قبول پیشنهاد پرسپولیس و آمدن به ایران | هیچ وقت منتظر این پیشنهاد نبودم