Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:56:34 GMT

سیره علوی سرچشمه حیات و بالندگی بشریت است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۴۴۱۶

سیره علوی سرچشمه حیات و بالندگی بشریت است

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک میلاد امام علی (ع) اظهارکرد: سیره علوی، سرچشمه حیات و بالندگی بشریت است.

وی نعمت امامت و رسالت را نعمت بی بدیل و بزرگ الهی دانست و خاطرنشان کرد: بحران ادراکی امروز بشریت، ریشه در تمدن پوسیده مادی گرایانه جهان غرب و فاصله گرفتن با گفتمان وحیانی، سیره نبوی و ولایت پذیری و معنویت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این مطلب که شهدای ما متعهد، مومن، ولایتمدار و ولایت پذیر بودند و همین رمز جاودانگی آنها است، بیان کرد: ایران اسلامی ۲۱۳ هزار شهید و استان گلستان چهار هزار شهید برای حراست از اسلام ناب و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی، تقدیم کرده است و این راه امروز باید با قدرت و صلابت ادامه یابد.

دیلمی در ادامه با اشاره به اینکه باید برای تحقق ظهور منجی و مقابله با نظام سلطه تلاش کرد، تاکید کرد: خودسازی، جامعه سازی، بالندگی، پویایی و اراده پولادین در قامت انتظار سازنده و شناخت صحیح معارف مهدوی همراه با استکبار ستیزی از مباحث کلیدی در راستای تحقق تمدن عظمای حضرت مهدی (عج) است.

وی افزود: هر چقدر معرفت انسان نسبت به امام زمان (عج) و درک وظایف، بیشتر باشد رسیدن به کمال و تعالی، هموارتر خواهد بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، یکی از مهمترین مولفه ها و الزامات، نقش تبلیغ اثرگذار و تحول آفرین توسط هدایتگران دینی و انقلابی است.

کد خبر 5156299

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا شیراز بوشهر زلزله کرونای انگلیسی مشهد بارش برف اردبیل شهرستان کرج سی سخت شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگان ادب فارسی سرچشمه‌های حکمت هستند

یاسر احمدوند شامگاه جمعه در آیین بزرگداشت سعدی شیرازی اظهار کرد: سعدی غزلی دارد که جنس این غزل کمی متفاوت با سایر غزل‌های این شاعر است، این غزل کمی شورانگیز است و جنس آن بیشتر خراسانی است، یکی از ابیات این غزل این است که «مقدار یار هم نَفَس، چون من نداند هیچ کس ماهی که بر خشک اوفتد، قیمت بداند آب را»

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد ادامه داد: جای سوال است که ما امروز چه نیازی به سعدی و خواندن آثار شاعران بزرگی مانند او داریم؟ آیا بزرگداشت و گرامیداشت این آثار و این افراد توجه به یک تاریخ و یا یک شی موزه‌ای است؟ بدون شک در نگاه مردم ایران چنین نیست، در نگاه ما بزرگان ادب فارسی سرچشمه‌های حکمت هستند، این سرچشمه‌های حکمت جاری است و ما آنها را یار هم‌نفس می‌دانیم به همین دلیل است که کماکان و همواره به ارتباط با آنها و خواندن آثار آنها نیاز داریم.

او ادامه داد: حالا این پرسش مطرح است که چرا ما به خواندن این آثار نیاز داریم؟ دلیل این نیاز دلیلی ماهیتی است، ماهیت یعنی ماهی و سوال از چیستی اشیا می‌شود ماهیت.

احمدوند اضافه کرد: اگر کسی دچار خشکی در ماهیت شود و ماهیت او در معرض نابودی قرار بگیرد، آن زمان است که قیمت آب را می‌داند، آبی که حکمت است و آثار سعدی و حافظ هم همین آب و حکمت هستند که ماهیت از آنها زنده است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد عنوان کرد: آبی که حکمت را زنده می‌کند و آبی که باعث زنده بودن ماهیت ما می‌شود همین حکمتی است که در بیان، زبان، شعر و نثر بزرگان این سرزمین جاری و ساری است؛ آب همین غزلیات، بوستان و گلستان است.

او آب، نور و رنگ را سه عنصر ویژه در حکمت اسلامی و حکمت ایرانی دانست و گفت: در حکمت اشراق حکمای ایران باستان منشأ ماهیت و وجود را نور می‌دانند، اما به اعتقاد من در ادب فارسی ماهیت را باید آب بدانیم.

احمدوند یادآور شد: ما در برخی از چیز‌ها ریشه در آب نداریم. راه، اتصال به سنت و حکمتی است که جاری در آثار، اشعار و بیان بزرگان ادب این سرزمین است، محور آنها هم خدا باوری و توحید است که نقطه اصلی افتراق تمدن اسلامی و تمدن غرب است.

معاون وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسداشت شاعران و بزرگان ادب فارسی برنامه‌های کلان و مفصلی است که امیدواریم به نحو احسن برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بزرگان ادب فارسی سرچشمه‌های حکمت هستند
  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • بشریت به حقانیت موضع ایران در دفاع از فلسطین پی برده است
  • قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور
  • دنیا مات و مبهوت حمله ایران اسلامی به اسرائیل مانده‌است
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می شود؟
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟