Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:59:39 GMT

چگونه می‌توان رنگ خدایی پیدا کرد؟ +صوت

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۴۴۳۵

چگونه می‌توان رنگ خدایی پیدا کرد؟ +صوت

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، قرآن کریم مشتمل بر معانی دقیق، تعالیم و حکمت‌هایی والا درباره حقیقت خلقت و اسرار هستی است که عمده مردم در عصر رسالت از درک آن ناتوان بودند. از این رو پیامبر اکرم (ص) و پس از ایشان مفسران به تبیین و شرح جزئیات آیات قرآن کریم پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نیز با هدف آشنایی بیشتر با آیات الهی، هر روز به چند آیه از کلام الله با استناد به تفاسیر معتبر مفسران قرآن کریم می‌پردازیم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً ۖ وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ

رنگ خداست (که به ما رنگ ایمان و سیرت توحید بخشیده) و چه رنگی بهتر از رنگ (ایمان به) خدا؟ و ما او را پرستش می‌کنیم.

فایل صوتی تلاوت آیه ۱۳۸ سوره بقره

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تفسیر آیه ۱۳۸ سوره بقره

انسان در زندگی خویش باید رنگی را بپذیرد، امّا در میان همه رنگ ها، رنگ خدایی بهتر است. ناگفته پیداست که تا رنگ نژاد وقبیله وهوس‌ها را کنار نگذاریم، رنگ وحدت و برادری و تسلیم امر خدا بودن را نخواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید

چرا برخی دعا‌های ما مستجاب نمی‌شود؟ +صوت

همه رنگ‌ها به مرور زمان کم رنگ وبی رنگ می‌شود. امّا رنگ خدایی همیشگی و پایدار است. «کُلُّ شَیْءٍ هالِکٌ إِلاّ وَجْهَهُ» و چه رنگی بهتر از رنگ خدا که او را عبادت و بندگی می‌کنیم. بگذریم که یهود، کودکان خود را با آبی مخصوص شستشو داده و بدینوسیله به او رنگ مذهبی می‌دهند.

بهترین رنگ آن است که صفا و بقا داشته و چشم اولیای خدا را به خود جلب کند. همرنگ با فطرت و منطق بوده، مشتری آن خدا و بهای آن بهشت باشد. همه رنگ‌ها پاک می‌شوند، قبیله، نژاد و نسب، دیر یا زود از بین می‌روند، ولی آنچه ابدی و باقی است همان رنگ و صبغه الهی یعنی اخلاص وایمان است.

در حدیث آمده است:شخصی در دیوار خانه خود سوراخی ایجاد می‌کرد، امام صادق (ع) پرسیدند:چرا اینکار را انجام می‌دهی؟! جواب داد:تا دود اجاق منزل بیرون رود. امام فرمودند:‌ می‌توانی این منظور را داشته باشی که روزنه ورود روشنایی قرار دهی تا اوقات نماز را بشناسی. یعنی اگر بناست در دیوار روزنه‌ای ایجاد شود، چرا تنها برای بیرون کردن دود باشد؟ چرا برای ورود نور نباشد؟، بله می‌توان به هر کاری، رنگ خدایی داد.

راه خدا، یکی است؛ اگر رنگ خدایی نباشد، رنگ‌های دیگر، انسان را گیج و متحیّر می‌کند و همرنگ شدن با جماعتی که اکثر آن‌ها دچار انحرافند، خود مایه رسوایی و خواری در قیامت است.

پیام آیه ۱۳۸ سوره بقره

ایمان به خدا، پیامبران، کتاب‌های آسمانی و تسلیم خدا بودن، صبغه و رنگ خدایی است. «صِبْغَهَ اللّهِ»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تفسیر قرآن قرآن رنگ خدایی رنگ خدا رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه یابی نمایندگان کشورمان به مرحله پایانی اسکواش قطر جونیور


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم تا ششم اردیبهشت برگزار می‌شود.

نمایندگان کشور‌های جمهوری اسلامی ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سری‌لانکا و کشور میزبان در دوحه با هم رقابت می‌کنند.

در روز دوم این رقابت‌ها، امیررضا الوانساز، نماینده رده سنی کم‌تر از ۱۳ سال کشورمان موفق شد به جمع ۴ نفر برتر راه یابد که مسابقه او در این مرحله نیز بعد از ظهر امروز برگزار خواهد شد.

در رده سنی کم‌تر از ۱۵ سال نیز رایان گلابیان، علی رحیمی کاری و یوسف قرشی به جمع ۸ نفر راه پیدا کردند که مسابقات این مرحله در حال برگزاری است.

در رده سنی کم‌تر از ۱۷ سال هم باربد چاوشی و محمدصالح آخانی به جمع ۸ نفر برتر راه یافتند که مسابقات این مرحله نیز در حال برگزاری است.

محمد چنگانیان و سیدمبین سیدان به جمع ۴ نفر برتر رده سنی کم‌تر از ۱۹ سال راه پیدا کردند که باید با یکدیگر مسابقه بدهند و نفر برتر به فینال این رده سنی راه پیدا خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • شاهکار اسکواش‌ بازان ایران در قطر
  • بخش اندکی از حق آبه هیرمند آزاد شده است
  • راه یابی نمایندگان کشورمان به مرحله پایانی اسکواش قطر جونیور
  • پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز
  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس
  • نجات گردشگران ناپدید شده در جنگل‌های سوادکوه
  • ببینید | با چالش ٢١ روزه حذف قند، می‌توان لاغر شد؟
  • فیلم/وداع مادر با فرزندی که در گور دسته جمعی پیدا شد
  • یک سال است که رستوران‌های مشهد افزایش نرخ نداشته‌اند
  • سردار بلندپایه سپاه: در عملیات‌های بعدی از موشک‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنیم