Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@04:15:19 GMT

چطوری تا ته ماه دوام بیاریم؟! / کاریکاتور

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۴۵۲۸

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخوردهای بی‌قاعده

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بهار تحقق وعده‌ها» به در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان پرداخت و نوشت: سفر پنجشنبه گذشته رئیس جمهور به استان سمنان بار دیگر نشان داد قطار پیشرفت کشور بدون توقف به حرکت خود ادامه می‌دهد، آن هم در شرایطی که دشمنان همه ابزارهای خود را برای توقف این حرکت به میدان آورده‌اند. گواه این ادعا، مجموعه متنوع و راهبردی طرح‌ها و پروژه‌هایی است که در این سفر افتتاح شد؛ طرح‌هایی که هم مشکلات استان را حل می‌کند و هم برخی گره‌های ملی را باز می‌کند. به عنوان مثال فاز دوم نیروگاه برق سمنان به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات که با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید، مشکلات انرژی این استان را حل می‌کند و گامی برای رفع ناترازی‌های تأمین انرژی در کشور محسوب می‌شود. از این قرار، مشخصاً سفر استانی پنجشنبه گذشته رئیس جمهور به استان سمنان، که به عنوان چهاردهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی انجام شد، باطل‌کننده ایده «یا مذاکره یا پیشرفت» است. این ایده که اکنون به گذشته تعلق دارد، حل مشکلات و حرکت در مسیر پیشرفت را در گرو لبخند دشمنان می‌دید، دشمنانی که ممکن بود از یک تمرین نظامی و موشکی ما هم برآشفته شوند. اما امروز نه تنها ناکارآمدی آن ایده اثبات شده، بلکه به تعبیر آیت‌الله رئیسی در اجتماع مردم سمنان، «همانطور که عملیات «وعده صادق» با تلاش رزمندگان و مجاهدان ما در سنگر مبارزه با دشمن تحقق یافت، در سنگر تولید نیز با دنیایی از امید و ایمان حرکت کرده و با باور ما می‌توانیم، همه مشکلات را حل خواهیم کرد.»

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز با تیتر «نمایش درماندگی رژیم صهیونیستی / وزیر امنیت اسرائیل: مسخره و بی‌خاصیت بود» نوشت: بامداد روز جمعه ۳۱ فروردین‌ماه خبرهایی مبنی بر فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی شهر اصفهان علیه چند ریز پرنده در نزدیکی منطقه هوایی شهید بابایی (پایگاه هشتم شکاری) نیروی هوایی ارتش در رسانه‌ها مخابره شد. این خبر به سرعت در صدر مهم‌ترین اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفت و تحلیل‌ها بر سر ابعاد و تأثیرات این حمله منتشر گشت.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی درباره صدای انفجار در اصفهان، گفت: انفجار صبح جمعه در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

وی افزود: کارشناسان مربوطه در حال بررسی ابعاد موضوع می‌باشند که پس از دریافت نتیجه، مراتب را اطلاع‌رسانی خواهند کرد. در پی شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان، امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: این صدا مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به اشیای مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

حوالی ساعت ۴ بامداد دیروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان به گوش رسید. از همان ابتدا، بررسی‌های میدانی نشانگر این بود که کلان‌شهر اصفهان در وضعیت عادی قرار دارد. گرچه در همان دقایق آغازین این عملیات حقارت‌بار، با مقابله یگان‌های منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور مستقر در اصفهان، شکست این پروژه صهیونیستی معلوم و مبرز گشته بود ولی پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل و به‌خصوص عمله‌های رسانه‌ای آنان در رسانه‌های فارسی‌زبان ضد انقلاب سعی در بزرگ‌سازی این عملیات حماقت‌بار صهیونیست‌ها داشتند.

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «حباب «ریزپرنده- غول‌رسانه» ترکید!» نوشت: صبح جمعه چند کواد کوپتر (به قول کارشناس شبکه صهیونیستی اینترنشنال: ریز پرنده پیتزابر!) در فلوات شرق اصفهان رهگیری شد. اگر این یک برنامه از طرف صهیونیست‌ها نبود چرا بلافاصله تمامی شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل و برخی امریکایی‌ها از حمله گسترده موشکی به ایران خبر دادند؟! و چرا بی‌بی‌سی‌فارسی که این روزها مفلوک‌ترین و منفورترین لحظات تاریخ خود را می‌سازد و تا ساعت‌ها پس از حمله ایران به اسرائیل ساکت بود، این بار پوشش خبری پیتزابرها را طوری در دست گرفت که انگار درهای جهنم به روی ایران باز شده است؟! از طرف دیگر اگر این غول رسانه‌ای از چراغ جادو خارج شد، چرا سخنگویان دولت و ارتش صهیونیست‌ها ساکت ماندند و گردن نگرفتند و حتی به وزیر امنیت داخلی که به این حرکت واکنش نشان داد و نوشت: «مسخره بود!» حمله کردند که «آبروی ما را بردی!» این فقط یک معنی می‌دهد: یک ریز پرنده باید حبابی می‌ساخت و رسانه‌ها باید بادش می‌کردند.

سرنوشت حباب، اما معلوم است. حالا آن ترازویی که میان ایران و کل استکبار جهانی در منطقه غرب آسیا برقرار شده، طرف سنگینش بیشتر به چشم می‌آید. آمریکا صد سال است و اسرائیل هفت دهه که هرگز مقابل یک نیروی واقعی نظامی قرار نگرفته بودند و بیشتر کارشان حمله به مردم و کودکان و کشورهای بدون ارتش یا با ارتش مضمحل بوده است. در جنگ‌های نیابتی مثل اوکراین هم اوضاعشان وخیم است. آن‌ها برای جنگ ساخته نشده‌اند، برای کشتار مظلومان آموزش دیده‌اند. واکنش مردم اصفهان به حمله اسرائیل، اما مأیوس‌کننده بود! آن‌ها دوباره توی صف رفتند، اما نه در صف بنزین که در صف حلیم‌فروشی‌ها تا حلیم و عدسی را با کره و نان داغ کنار زاینده‌رود بزنند توی رگ!

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود تیتر «مسخره‌ها» را برگزید و نوشت: «مسخره و مضحک»! بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بعد از اتفاقات بامداد جمعه در اصفهان پیامی یک کلمه‌ای را در فضای مجازی منتشر کرد که در زبان عبری به معنای اشتباه یا شلیک ضعیف است. او در این توئیت غیرمستقیم عملیات اسرائیل را تأیید و آن را مسخره کرد. توئیت او همزمان با عملیات تل‌آویو در پاسخ به حمله موشکی ایران علیه ۲ پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی، نوعی از شرمساری را برای اسرائیلی‌ها در پی داشته است. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در رابطه با توئیت بن گویر گزارش داد: توئیت‌های ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل و تالی گوتلیب، عضو کنست (پارلمان اسرائیل) که به مسؤولیت اسرائیل اشاره کرده‌اند موجب نگرانی دستگاه‌های امنیتی شده است.

این کانال همچنین گزارش داد: پیش‌بینی‌های ارتش و دستگاه‌های امنیتی این است که «حمله» به پایان رسیده است اما اسرائیل همچنان آماده‌باش خود را حفظ می‌کند. این کانال گزارش داد: به رغم اینکه اسرائیل از قبل به واشنگتن گفته بود حمله‌ای را به ایران انجام خواهد داد اما آمریکا موضع مشخصی اتخاذ نکرد. ایتمار بن گویر در توئیتی به حادثه دیروز رژیم صهیونیستی اشاره کرده و نوشته بود این حمله «مسخره و ضعیف» بود. در همین حال میکی لوی، رئیس سابق و عضو فعلی پارلمان رژیم صهیونیستی خطاب به بن‌گویر نوشت: تبریک می‌گویم! شما توانستید تمام دوران حضور خود در مسؤولیت «وزارت شکست» و «عضویت در کابینه» را در یک کلمه توصیف کنید! تالی گوتلیب نیز که از حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو است، به این رویداد اشاره کرده بود و این در حالی است که تل‌آویو رسماً مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است. گوتلیب که عضو کمیته خارجه و امنیت کنست است دیروز در توئیتی نوشت: صبح بخیر مردم عزیز اسرائیل. صبحی سربلند با افتخار! امیدواریم قدرت بازدارندگی را بازیابیم!

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود با تیتر «برخوردهای بی قاعده» نوشت: نحوه برخورد نیروی‌های مشغول به خدمت در طرح جدید گشت ارشاد با انتقادات جدی رو به رو شده و ممکن است در روزهای پیش رو شاهد اصلاح رفتار برخی مسئولان و مأموران مرتبط با گشت ارشاد باشیم؛ البته اگر تذکرات جدی گرفته شود. از ۲۵ فروردین که بار دیگر ون‌های گشت ارشاد به خیابان‌ها بازگشتند، شاهد انتشار تصاویری از برخوردهای خشن با دخترانی بودیم که از دید مأموران «حجاب قانونی» را رعایت نکرده بودند. البته با توجه به تصاویر، اولین نکته مشخص نبودن تعریف نوع و حدود و ثغور حجاب بود که از یک قاعده مشخص پیروی نمی‌کرد و در یک تصویر حتی دختری که شال بر سر داشت هم با برخورد مأموران آمر به معروف مواجه شده بود. بماند که مجوز برخورد خشن با زنان ایرانی هم با اشکالات قانونی و فقهی رو به رو شده و منتقدان، این شدت برخورد را نه عقلانی و نه شرعی می‌دانند و حتی رئیس قوه قضائیه نیز منتقد مجازات زنان در کف خیابان‌ها شده و اصل را جلوگیری از رفتار خلاف شرع دانسته است.

بنابراین هم سردرگمی در تعریف حجاب مورد قبول گشت ارشاد و هم نحوه رفتار مأموران پلیس در یک هفته گذشته، حتی هم زمانی پاسخ ایران به اسرائیل و همچنین عدم تصویب لایحه حجاب و عفاف و اجرای یک لایحه‌ای که هنوز به قانون تبدیل نشده، عملکرد آمران به معروف در طرح جدید را با عدم استقبال حتی از سوی برخی اصولگرایان رو به رو کرده است. تا جایی که دیروز فضایلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب از برخورد گشت ارشاد با اصطلاح «رفتار بی قاعده» یاد کرده و در شبکه ایکس نوشته است: «برخی مسئولان به دلیل کارهای بی قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند». این جمله به عدم تأیید رفتارهای اخیر گشت ارشاد توسط مقام رهبری تعبیر شده است. همچنین رئیس قوه قضائیه هم روز گذشته صراحتاً گفت: «در قضیه عفاف و حجاب و برخورد با هنجارشکنان نیز باید با تدبیر و هماهنگی و همکاری ِ عمل شود؛ قطعاً ما نمی‌خواهیم هر فرد کم توجه به قوانین در کف خیابان را کیفر کنیم. در این زمینه ستاد عفاف و حجاب در وزارت کشور مسئولیت‌هایی دارد. همچنین خطاب به دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای شناسایی عناصری که به صورت سازمان یافته مبادرت به هنجارشکنی می‌کنند، تاکیداتی داشته‌ایم. قطعاً باید به گونه‌ای اتخاذ تدبیر کرد که در قضیه مزبور، از خلاف شرع جلوگیری شود و زمینه سو استفاده دشمنان نیز فراهم نشود».

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «شروع طلایی بازارها» نوشت: بازارها در نخستین ماه سال جاری رفتار متفاوتی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته از خود به نمایش گذاشتند. بازارهای طلایی در فروردین‌ماه خوش درخشیدند و رتبه نخست بازدهی این ماه نیز در اختیار گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۷.۷ درصد سود بود. به عقیده کارشناسان، دو عامل سبب شارژ بازار فلز زرد شده است. نخستین عامل ریسک‌های ژئوپلیتیک است که در نیمه فروردین‌ماه شدت بیشتری به خود گرفت. عامل دوم نیز تغییرات قیمت طلای جهانی که هم به‌دلیل ریسک‌های منطقه‌ای و هم به‌واسطه تصمیمات سیاست‌گذاران پولی به‌وجود آمده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بدترین عملکرد بازارها در فروردین را بورس با بازدهی کمتر از یک درصد داشته است. اما نکته قابل توجه اینکه، احتمال می‌رود با کاهش سطح ریسک‌های منطقه‌ای و خروج سرمایه‌گذاران از بازارهای امن، روند بازدهی شاخص‌های ذکرشده در ماه دوم سال متفاوت با فروردین‌ماه باشد.

کد خبر 745921

دیگر خبرها