Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در نامه‌ای به علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نوشت: مردم و کارشناسان داخلی را هم مثل آژانس، اروپا و آمریکا محرم بدانید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در نامه ای به علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نوشت: مردم و کارشناسان داخلی را هم مثل آژانس، اروپا و آمریکا محرم بدانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای علی اکبر صالحی
ریاست محترم سازمان انرژی اتمی

در روز‌های گذشته شاهد آن بودیم که رئیس آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در تهران حضور پیدا کرد و پس از دیدار با حضرتعالی، بیانیه‌ای از طرف آژانس و سازمان متبوع شما منتشر شد که برخی ابهامات اساسی برای ما بوجود آورد.

در بند دوم این بیانیه اشاره شده است که: "یک تفاهم فنی دوجانبه موقت، سازگار با قانون، که به موجب آن آژانس به فعالیت‌های ضروری راستی آزمایی و نظارت خود (طبق فهرست فنی پیوست) برای مدت تا سه ماه ادامه خواهد داد. "

سوال ما از حضرتعالی این است که چرا فهرست فنی پیوست، انتشار عمومی داده نشده است؟ واضح است که هم ایران و هم آژانس و هم به تبع آمریکا و اروپا از لیست تاسیسات مورد اشاره آگاه هستند و صرفا این مردم و کارشناس‌های ایرانی هستند که نمی‌دانند کدام تاسیسات همچنان مورد بازرسی آژانس قرار دارد.

مسئله دیگر این است که آقای گروسی در مصاحبه خودشان اشاره کردند که بازرسان آژانس همچنان در ایران باقی خواهند ماند و به فعالیت خودشان در قالب‌های دیگر ادامه می‌دهند. سوال ما از شما این است که چرا با وجود تعلیق نظارت‌های فرا پادمانی همچنان می‌بایست بازرسان آژانس در ایران بمانند؟ درحالی که طبق ماده ۶ قانون مجلس نظارت‌ها باید در سطح پادمان انجام بشود؛ و در پادمان میزان حضور بازرسان در تاسیسات با توجه به قواعدی مشخص تعیین می‌گردد که متغیر اصلی در این قواعد، ظرفیت تولید و ذخیره سازی مواد هسته‌ای است. با توجه به اینکه میزان ذخایر اورانیوم غنی سازی شده در حال حاضر بسیار کمتر نسبت به میزان قبل از سال ۱۳۹۲ است؛ به همین دلیل اکثر بازرسان حاضر در ایران بایستی اخراج شوند.

در نهایت باید اعتراض صریح خود را به گوش شما برسانیم که چرا بعد از بدعهدی‌های چندین ساله آمریکا و اروپا همچنان شما مایل هستید که سه ماه دیگر تعلیق کامل اجرای پروتکل الحاقی را به تاخیر بیاندازید. چه ابهامی در رابطه با کنش آمریکا و غرب در ذهن شما باقیمانده است که همچنان مایلید به آن‌ها امید ببندید هرچند بوی برخی شیطنت‌های انتخاباتی نیز از این مهلت سه ماهه شنیده می‌شود تا با اعطا این مهلت سه ماهه به آمریکا فضای انتخابات خرداد ۱۴۰۰ را مثل ۹۲ درگیر دوقطبی‌های سیاست خارجی کنید و حیات و ممات مملکت را به ارتباط با آمریکا پیوند دهید.

نهایتا امیدوار هستیم که به این سوالات اساسی پاسخ دهید و مردم و کارشناسان داخلی را هم مثل آژانس، اروپا و آمریکا محرم بدانید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنبش عدالت خواه دانشجویی صالحی آژانس سازمان انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) امروز جمعه تایید کرد که در نتیجه حادثه روی داده، هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است.   به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.   در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.   بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.   به گزارش اسپوتنیک، در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.   آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد