Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@19:26:22 GMT

گفت‌وگوی تلفنی مسرور بارزانی با وزیر خارجه فرانسه

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۴۵۶۹

گفت‌وگوی تلفنی مسرور بارزانی با وزیر خارجه فرانسه

به گزارش تابناک به نقل از فارس، دفتر اطلاع‌رسانی «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه تلفنی گفتگو کردند.

دو طرف در این تماس تلفنی حمله اخیر به فرودگاه اربیل را بررسی و بارزانی از اینکه لودریان این حمله را محکوم کرد، از او قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گزارش وبگاه «السومریه نیوز»، بارزانی همچنین بر دستیابی به اطلاعات جدید در نتیجه اجرای تحقیقات مشترک بین دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق تأکید کرد.

اخیرا در حمله راکتی به یک پایگاه آمریکایی در فرودگاه اربیل، یک پیمانکار غیرآمریکایی در این حمله کشته و پنج نفر دیگر از جمله یک نظامی آمریکایی زخمی شدند.

یک گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم»، با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله به اربیل را برعهده گرفت.

بارزانی و لودریان در این تماس تلفنی تأکید کردند که داعش همچنان یک تهدید واقعی برای امنیت منطقه است.

آن‌ها بر ضرورت همکاری تنگاتنگ بین اقلیم کردستان عراق، دولت فدرال عراق و ائتلاف بین‌المللی تأکید کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض نخست وزیر کردستان اقلیم کردستان عراق وزیر خارجه فرانسه حمله به فرودگاه اربیل پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی

وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتای ایرانی، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور بعنوان سرمایه ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

اعلام جزئیاتی از سفر 3 روزه رئیسی به پاکستانرئیسی به پاکستان و سریلانکا می‌رود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • امیرعبداللهیان: اروپایی‌ها فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی