Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار نفر از سالمندان و معلولان پرخطر از فردا واکسینه می‌شوند از واکسیناسیون گروه‌های هدف تا پایان شهریور ۱۴۰۰ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر سعید نمکی در حاشیه آغاز واکسیناسیون سالمندان مقیم آسایشگاه‌ها، اظهار داشت: امروز خوشبختانه فاز دوم واکسیناسیون عمومی در کشور آغاز شد در این فاز علاوه بر همکاران ما در نظام سلامت در بخش‌های ICU و گروه های پرخطر بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی، واکسیناسیون گروه سالمندان به عنوان گروه آسیب پذیر، شروع شد؛ امروز به شکل نمادین، واکسیناسیون این گروه‌ها را از آسایشگاه کهریزک آغاز کردیم و فردا در اکثر آسایشگاه‌های معلولان و سرای سالمندان کشور این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این فاز حدود 20 هزار نفر از سالمندان و معلولان پرخطر واکسینه می‌شوند؛ همچنین بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید19 که در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شده، واکسیناسیون سایر گروه‌ها بر حسب گروه بندی و با اولویت کادر بهداشتی و درمانی، گروه‌های آسیب پذیر مانند سالمندان، بیماران خاص، جانبازان شیمیایی و گروه‌های پرخطری که در معرض آلودگی هستند انجام می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: پس از واکسیناسیون گروه‌های هدف، جمعیت عادی واکسینه می‌شوند. برآورد ما این است که تا پایان شهریورماه سال 1400، بتوانیم اکثر گروه‌های هدف را واکسینه کنیم.

نمکی در خصوص جهش‌های کرونا، گفت: هنوز جهش قابل توجه داخلی که به عنوان جهش ملی از ویروس بخواهیم اعلام کنیم، نداشته‌ایم اما هر لحظه ممکن است در گوشه‌ای از کشور شاهد جهش ویروس باشیم؛ امروز خوشبختانه همکاران ما در کمال تسلط بر وضعیت بیماری هستند و تعداد تست ها را افزایش داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امروز فقط در استان خوزستان حدود 12 هزار و 500 تست انجام شد در حالی که کل تست‌ها در کشور قبلاً 25 هزار تست در روز بود و امروز از مرز 100 هزار تست در روز می‌گذریم و خانه به خانه دنبال موارد ابتلا به بیماری می‌گردیم و اگر مردم کمک و رعایت کنند، کنترل اوضاع در دست ما است و نگرانی عمده‌ای تا این لحظه نداریم.

وزیر بهداشت: کرونای انگلیسی طی 3 روز باعث افزایش موارد بستری می‌شودانتقاد تند وزیر بهداشت از عدم رعایت پروتکل‌ها: تا کجا باید تاوان ندانم کاری بقیه را بپردازیم؟کاهش 14 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور/ گردش کرونای انگلیسی در خوزستان

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت واکسیناسیون گروه گروه های هدف وزیر بهداشت گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: با هدف فرهنگ‌سازی و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تأمین سلامت و نگهداری آ‌نها در سرا‌های سالمندی، بازدید و ویزیت رایگان توسط متخصص قلب و عروق و ارائۀ میان وعدۀ سالم و مقوی توسط گروه جوانی جمعیت و سلامت خانوادۀ واحد سلامت سالمندان انجام شد.

دکتر محمد قربانی با اشاره به این‌که رسیدگی، مراقبت، حمایت و توان‌بخشی سلامت از جمله فعالیت‌ها در بستۀ خدمتی مراقبت‌های پیش‌کسوتان سنی ۶۰ سال و بالاتر به‌شمار می‌رود، افزود: از آنجا که سالمندان مقیم در مراکز شبانه‌روزی، واجد شرایط مراقبت ویژه هستند نیاز به مراقبت‌های بهداشتی درمانی تکمیلی دارند.

او گفت:همراهی بخش سلامت بر اساس مصوبۀ شورای عالی سلامت، امنیت غذایی و کارگروه تخصصی سالمندان همراه با شورای رفاه سالمندی با نظارت ادارۀ بهزیستی شهرستان برای ارتقاء سلامت آنها بسیار تأثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست