Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: رئیس  کنگره ملی افغانستان با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان فضای کنونی افغانستان را با توجه به تحولات داخلی و مداخلات خارجی و بویژه دخالت های آمریکا حساس و  در خور توجه دانست.

وی با اشاره به پیوند عمیق دو کشور و دیرینگی همبستگی تاریخی، فرهنگ و زبان مشترک، توسعه روابط دو کشور را، ناشی از عوامل و اشتراکات متنوع و از جمله درک مردم دو کشور در پیوندهای تاریخی و فرهنگی بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل، امنیت افغانستان را امنیت ایران دانست و با تأکید بر ضرورت تمرکز بر وحدت ملی در افغانستان گفت:  امنیت پایدار و صلح در افغانستان با وحدت ملی و همراهی همه گروه ها و احزاب افغانستان حاصل خواهد شد.  

امیرعبداللهیان تصریح کرد: کاخ سفید برای افغانستان خیر نمی خواهد از این رو باید بر قانون اساسی ، دولت و وحدت گروه‌های افغانی تکیه کرد. ناامنی و اقدامات تروریستی در این کشور با اتحاد همه گروه ها و اقوام افغانی از این کشور رخت خواهد بست.

وی اظهار داشت:مذاکرات با گروه های افغانی  با محوریت دولت مرکزی، کمک به ایجاد صلح واقعی در این کشور و تقویت افغانستان قدرتمند و قانونمدار خواهد بود». ایشان در ادامه افزود: « رفتار غیرمسئولانه آمریکا در جهان بر مبنای بی دولت کردن کشورها، سیاست نخ نمایی است که از جمله در لیبی اجرا شده است و تبعات نامطلوبی دارد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با اشاره به مهمانوازی جمهوری اسلامی ایران از برادران و خواهران افغانی ، آنرا نمونه ای از دوستی، برادری و وحدت دو ملت خواند.

در ادامه این دیدار، عبدالطیف پدارم رئیس حزب کنگره ملی افغانستان نیز روابط دو کشور ایران و افغانستان را برادرانه و در سطح عالی همسایگی بیان کرد و گفت: جمهوری اسلام ایران علاوه بر همسایگی با افغانستان دارای دین، زبان و فرهنگ مشترک است  و ملت افغانستان هرگز همدلی و مساعدت ایران طی سالهای متمادی به مردم افغانستان را از یاد نخواهد برد.

رئیس حزب کنگره ملی افغانستان  دخالت‌های بیگانگان در کشورش را عامل بی ثباتی دولت وقت افغانستان دانست و اظهار داشت: دخالت‌های نابجای آمریکا و بعضی از کشورهای منطقه مسیر صلح و ثبات افغانستان را به خطر انداخته است.

وی تصریح کرد: اراده محکم در افغانستان و همدلی گروه های مختلف این کشور، ثبات و آرامش را به افغانستان باز خواهد گرداند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کاخ سفید امیرعبداللهیان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان گفت: دفاع مشروع ایران، هیمنه و ابهت( پوشالی ) رژیم صهیونیستی را فرو ریخت.

آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای سراسری علمای شیعه افغانستان در جمع علما و طلاب شورای علمای شیعه گفت: دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اُبهت و هیمنه ( پوشالی ) اسرائیل شرارت‌ پیشه و کودک‌کش را شکست.

وی تصریح کرد: امروز مشخص شد خطر رژیم صهیونیستی نه تنها علیه فلسطین بلکه خطری برای همه‌ کشورهای اسلامی است.

وی تصریح افزود: رژیم صهیونیستی در بیش از هفتاد سال با گسترش تجاوزات خود از هیچ جنایتی دریغ نکرده است و مسلمانان باید با اتحاد همواره در حمایت از فلسطینیان و مقابله با صهیونیست‌ها راهکارهای عملی را مدنظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان دوست من نیست اما ما باید بتوانیم تلفن را برداریم و با گفت‌وگو کنیم | نمی توانیم سپاه را تحریم کنیم
  • دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • ندای مواضع ضدونقیض از درون کاخ‌سفید؛ اسرائیل می‌تواند آمریکا را وسط تنش با ایران بیاندازد؟
  • گزارش زنده: ایران 0 - افغانستان 0
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ امروز: ایران - افغانستان در گام نخست
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - افغانستان در جام ملت‌ها
  • شروع شاگردان شمسایی با یک دوئل/ کار سخت تیم ملی فوتسال ایران
  • ایران با پیراهن سفید در اولین بازی جام ملت‌ها
  • فوتسال ایران برابر افغانستان سفید پوش شد
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است