Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، مهم‌ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:
نقش ژنتیک در واکنش ایمنی بدن به کووید ۱۹
مطالعات محاسباتی نشان می‌دهد مجموعه‌ای از ژن‌ها که واکنش ایمنی را تنظیم می‌کنند به تعیین قدرت و دوام آنتی بادی‌های خنثی کننده کروناویروس کمک می‌کنند.
بروز آسیب قلبی در بیش از نیمی از بهبودیافتگان کووید ۱۹
بر اساس یافته‌های جدید، حداقل یک ماه پس از ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان، آسیب قلبی در نیمی از آنها مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارتباط استعمال سیگار و مواد مخدر با بیماری قلبی زودهنگام در جوانان
به گفته محققان، نوشیدن تفریحی مشروبات الکلی، سیگار کشیدن و مصرف مواد مخدر با بروز بیماری زودرس قلب در جوانان، به ویژه زنان جوان، ارتباط دارد.
بیماری آسم ریسک ابتلاء به آنفلوانزا را افزایش می‌دهد
مطالعات نشان می‌دهد یک نوع زیرگروه آسم در بزرگسالان ممکن است باعث خطر ابتلاء به به آنفلوانزا را افزایش دهد و منجر به جهش‌های خطرناک آنفلوانزا شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: یافته های علمی آسم کووید 19 ژنتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینه زایران حج آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در خصوص معاینات پزشکی پیش از اعزام به حج گفت: پس از هماهنگی‌های لازم با مدیران عامل هلال احمر در استان‌ها و مسئولین مربوطه، معاینات زائران در استان‌ها آغاز و آخرین توصیه‌ها نیز در خصوص بررسی سلامت زائران ابلاغ شد.

وی افزود: در این روند سلامت زائران بررسی و آن دسته از متقاضیانی که مشکل حادی نداشته باشند، رویه تأیید سلامت آن‌ها تکمیل و ثبت نام آن‌ها در کاروان‌ها کامل می‌شود.

مرعشی ادامه داد: آن دسته از زائرانی که بیماری صعب العلاج و یا توانایی لازم برای انجام مناسک حج را ندارند، ضرورت دارد از ثبت نام خودداری و شخص دیگری به نیابت از آن‌ها، مناسک حج را به جا آورد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خاطرنشان کرد: زائرانی که تأیید سلامت شده اما بیماری‌هایی نه چندان دشوار از قبیل بیماری خفیف قلبی، ریوی، دیابت و فشار خون دارند، داروهای خود را به میزان کافی به همراه آورده و به توصیه‌های پزشکی کادر درمان توجه داشته باشند. در طول سفر حج نیاز است تا زائران با پزشک کاروان همکاری و مشورت لازم را داشته باشند.

وی افزود: مجموعاً ۳۸۵ پزشک وظیفه تأمین سلامت زائران را در حج برعهده دارند که برخی از آن‌ها متخصصین مستقر در بیمارستان هستند. طبق برآورده انجام شده، هر پزشک، ۶۰۰ زائر را معاینه و در طول ایام حج تحت پوشش درمانی قرار می‌دهد و بر همین اساس تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در حوزه دارو و درمان مشکلی در ایام حج به وجود نیاید.

کد خبر 6057307

دیگر خبرها

  • فواید باورنکردنی یک فنجان قهوه اسپرسو
  • فواید بی نظیر یک فنجان قهوه اسپرسو
  • عیادت وزیر ورزش از پیشکسوت بسکتبال
  • هنرمندانی که سال ۱۴۰۲ آسمانی شدند + عکس
  • فواید روزه گرفتن برای بدن
  • معاینه پزشکی زائران حج آغاز شد
  • معاینه زایران حج آغاز شد
  • طرح‌های پیشگیرانه مبتنی بر اصول علمی با مهارت‌های زندگی
  • اگر سایز دور کمرتان بالاست این مطلب را بخوانید
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید