Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@02:58:48 GMT

ترفند‌های طلایی برای سخنرانی بهتر

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۴۹۱۳

ترفند‌های طلایی برای سخنرانی بهتر

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، افراد زیادی هستند که در نگاه اول مهارت‌هایی چون فن بیان و سخنوری صحیح ندارند، اما آن‌ها به مرور زمان یاد می‌گیرند. وقتی بیشتر افراد به چگونگی بهبود مهارت‌های گفتاری عمومی فکر می‌کنند، اغلب یکی از مهم‌ترین ابزار‌هایی را که در اختیار دارند، نادیده می‌گیرند و آن صدای گفتاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکات متداول سخنرانی در جمع ممکن است شامل نحوه شروع سخنرانی یا چگونگی مبارزه با اعصاب باشد، اما صدای شما بر تأثیر سخنرانی تان تأثیر می‌گذارد و می‌تواند موفقیت شما را یا تضمین و یا به طور کامل ویران کند.

خوشبختانه، شما می‌توانید یاد بگیرید که از صدای خود، دقیقاً مانند نواختن یک ساز موسیقی، برای افزایش قدرت و اقناع خود در هر مکالمه یا سخنرانی استفاده کنید.

تمام آن چه شما نیاز دارید این است که کمی راهنمایی تان کنند. بنابراین، در این مطلب ۶ نکته را به شما یاد می‌دهم که این نکات می‌توانند به شما کمک کنند که صدای خود را هنگام سخنرانی در جمع تقویت  کنید. 

بیشتر بخوانید

چگونه اراده خود را برای رسیدن به اهداف قوی نگه داریم؟

با سرعت پایین صحبت کنید

وقتی با سرعت پایین صحبت می‌کنید، صدای شما قدرت و اقتدار بیشتری دارد و شنوندگان شما فرصتی برای جذب و تأمل در صحبت‌های شما پیدا می‌کنند.

صدای مکالمه‌ای که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد به کلمات شما اهمیت بیشتری می‌بخشد.

افراد قدرتمند به آهستگی صحبت می‌کنند، صریح حرف می‌زنند و با اطمینان ابراز وجود می‌کنند.

هنگامی که خیلی سریع صحبت می‌کنید، میزان صدای شما افزایش  پیدا می‌کند و اغلب به چیزی جیرجیرک مانند و شبیه کودک تبدیل می‌شود که این موضوع از تأثیر کلمات و تأثیر شما بر مخاطب می‌کاهد، زیرا شنوندگان اهمیت یا ارزش گفته‌های شما را پایین تصور می‌کنند؛ بنابراین به یاد داشته باشید که یک صدای بلند و با اعتماد به نفس و با سرعت یکنواخت منجر به یک سخنرانی قدرتمند و تأثیرگذار خواهد شد.

از تمرینات صوتی استفاده کنید

صدای انسان مانند عضله است، با ورزش و استفاده می‌توان آن را قوی‌تر کرد.

بسیاری از افرادی که صدای ضعیفی دارند، با تمرین کردن مکرر صحبت کردن، به سخنرانانی قدرتمند و با اعتماد به نفس تبدیل می‌شوند. به عنوان مثال؛ هنگام رانندگی یا گشت و گذار، یک قطعه شعر را به خاطر بسپارید و آن را به طور مرتب بخوانید و تصور کنید که در حال ارائه نمایش دراماتیک روی صحنه، مقابل تعداد زیادی از مردم هستید.

احساسات و قدرت و تأکید و انرژی را در کلمات قرار دهید و با سرعتی نسبتا آرام صحبت کنید و تأکید روی هر کلمه را در خط شعر تغییر دهید و در نتیجه معنی خط را تغییر دهید.

صدای خود را ضبط کنید و گوش دهید

همان طور که توانایی صحبت کردن با قدرت را افزایش می‌دهید، صدای خود را با خواندن شعر یا قسمت‌هایی از نمایشنامه ضبط کنید. این صدا‌های ضبط شده را بار‌ها و بار‌ها تکرار کنید و به دنبال روش‌هایی برای بهبود تلفظ و آهنگ خود باشید.

مکالمات تلفنی را ضبط کنید

با ضبط کردن مکالمات و گوش دادن به آن‌ها می‌توانید سطح تسلط صوتی خود را افزایش دهید و هر بار که صدای خود را ضبط و پخش می‌کنید، روش‌های مختلفی را می‌شنوید که می‌توانید دفعه بعدی انتقال مطلب و بیان خود را بهبود ببخشید.

روی مکث‌ها تمرکز کنید

گیرایی و قدرت یک سخنرانی در سکوت‌هایی وجود دارد که هنگام حرکت از نقطه‌ای به نقطه دیگر ایجاد می‌کنید.

چهار نوع مکث وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها قدرت بیشتری در سخنرانی خود داشته باشید که آن‌ها عبارتند از: "مکث حسی"، "مکث دراماتیک"، "مکث تأکیدی" و "مکث مکمل جمله".

خوب بخورید و بنوشید

انرژی برای گفتار خوب و فرافکنی صدا ضروری است. بنابراین، قبل از یک صحبت کوتاه، کمی غذا بخورید، چرا که  این اطمینان را می‌دهد که هنگام شروع صحبت، سرحال و هوشیار هستید و عملکرد مغز در بهترین حالت خود است.

قبل از یک صحبت طولانی، خوب غذا خوردن ضروری است. یک صبحانه یا ناهار با پروتئین بالا به شما انرژی می‌دهد که ۴ تا ۵ ساعت کالری برای سوزاندن داشته باشید، زیرا پروتئین غذای مغز است و شما برای فکر و صحبت مؤثر به آن نیاز دارید و این کار باعث می‌شود که صدای شما قوی بماند و ذهن شما پاک شود.

برای اطمینان از بهترین صدای ممکن، فقط قبل و در حین صحبت خود آب بنوشید.

آب سرد می‌تواند تار‌های صوتی شما را خنک کند و میزان گرمای صدای شما را کاهش دهد. هنگامی که گلو درد دارید، صحبت کردن واضح و فراخوانی صدا می‌تواند دشوار باشد و اگر این اتفاق افتاد، آب گرم را با مقدار زیادی عسل و آب لیمو بنوشید که این ترکیب معجزه‌آسا در چندین مورد مرا نجات داده است.

با دنبال کردن این ۶ مرحله صدای گفتاری خود را به شدت بهبود می‌بخشید و احساس اعتماد به نفس و آمادگی همراه با تمرین این مهارت‌ها احساس غیر قابل توقفی را در شما ایجاد می‌کند.

این یک روش عالی برای غلبه بر هراس مرحله‌ای است که ممکن است در مقابل جمعیت زیادی با آن کنار بیایید.

برگرفته از مقاله برایان تریسی

بیشتر بخوانید

اسراری جالب از زبان بدن که باید بدانید

ترجمه از فاطمه میرزایی 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سخنرانی عمومی موفقیت شغلی روانشناسی اعتماد به نفس صدای خود صدای شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت عیدانه ریاست جمهوری، ترفند جدید مجرمان اینترنتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی گفت: بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی و همچنین ارسال شکواییه‌های قضایی به این پلیس؛ مشخص است این بار مجرمان اینترنتی با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده و جعلی «ثبت نام در سامانه دریافت عیدانه ریاست جمهوری» در کمین کلاهبرداری از شهروندان هستند.

­

این مقام مسئول افزود: با اقدام عملیاتی پلیس فتا علیه مجرمان رایانه ای در این حوزه در چند روز اخیر تعداد ۱۵۵ سرشماره ارسال کننده پیامک‌های جعلی و بیش از ۴۱۰ شماره حساب بانکی متعلق به مجرمان رایانه ای شناسایی شدند و ضمن هماهنگی با مراجع قضایی نسبت به مسدود سازی و اقدام قانونی علیه مرتکبان این گونه جرایم صورت گرفته است.

­

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، قطعا در ایام منتهی به پایان سال و آغاز نوروز ۱۴۰۳ شاهد افزایش تحرکات مجرمان سایبری با ترفند‌های مختلف از جمله «ارسال لینک‌های آلوده و تماس تلفنی شرکت در مسابقات مختلف رادیو و تلویزیون» خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • حمله رئیس‌جمهور به اسطوره آرژانتین: دشمن‌شادکن شدی!
  • ترفند جدید تیک‌تاک برای پیروزی در مقابل سناتورهای آمریکایی
  • کلاهبرداری با ترفند «عیدانه ریاست جمهوری»
  • با این 5 ترفند قیمت تور کیش را تا 50 درصد کاهش دهید
  • مُراقب کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در برنامه‌ های رادیویی قرآنی باشید
  • پرداخت عیدانه ریاست جمهوری ترفند جدید کلاهبرداری
  • هشدار پلیس فتا درباره ترفند مجرمان سایبری با عنوان «عیدانه ریاست جمهوری»
  • ارسال پیامک «پرداخت عیدانه ریاست جمهوری» ترفند مجرمان سایبری
  • پرداخت عیدانه ریاست جمهوری ترفند مجرمان سایبری
  • پرداخت عیدانه ریاست جمهوری، ترفند جدید مجرمان اینترنتی