Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@02:11:35 GMT

عجایب شنیدنی از شهید سلیمانی در میادین جنگ + فیلم

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۴۹۱۴

عجایب شنیدنی از شهید سلیمانی در میادین جنگ + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، قیس قریشی، تحلیلگر مسائل خاورمیانه در یک لایو اینستاگرامی توضیحاتی درباره شخصیت سپهبد شهید قاسم سلیمانی ارائه کرد و گفت: ما در تاریخ سرداری مانند سردار سلیمانی را نداشتیم که وارد جنگی نشود مگر اینکه پیروز از آن خارج شود. این را دشمنان اعتراف می‌کنند.

فرزندان حاج قاسم دقیقا برعکس آقازاده‌هایی هستند که این روز‌ها از آن‌ها می‌شنویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خصوصیات تربیتی از شخصیت پدر نشأت می‌گیرد.

در برخی موارد داعش از سه طرف رزمندگان را محاصره کرده بود، اما حاج قاسم خود را می‌رساند و خط را باز می‌کرد.

 

 

بیشتر بخوانید

فیلمی از لحظه اعلام رمز آغاز عملیات جبهه مقاومت در حضور شهید سلیمانی

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهبر انقلاب تروریست های داعش دونالد ترامپ ژنرال سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایبِ «اختاپوس‌ها»؛ حیوانات احمق ارسطو که با دست‌هایشان فکر می‌کنند!

اختاپوس‌ها، این سرپایان عجیب و باهوش، مظهر هر چیز وحشتناک و مرموزی درباره دریا‌ها هستند. بدن‌های نرم و پیچ و تاب‌دار آن‌ها، کمین‌کرده در بخش‌های تاریک اقیانوس‌ها، الهام‌بخش خلق هیولا‌های خیالی بوده است، از کراکِن ملوان‌خوار افسانه‌های شمال اروپا گرفته تا دیو دریای کارائیب، لوسکا.

به گزارش فرادید، اشکال ماورایی این موجودات و شاخک‌های در حال باز شدن آن‌ها الهام‌بخش هیولا‌ها و شخصیت‌های شرور داستان‌های مدرن نیز بوده است، مثلاً جادوگر دریایی دیزنی؛ اورسولا یا دشمن مرد عنکبوتی؛ دکتر اختاپوس و البته بسیاری از فیلم‌های ترسناک با مضمون اختاپوس!

در ادامه، با برخی از ویژگی‌های جالب این موجود آشنا می‌شوید.

مدت حضور اختاپوس‌ها روی زمین بسیار طولانی است

قدیمی‌ترین فسیل شناخته‌شده از خویشاوندان اختاپوس متعلق به حدود ۳۳۰ میلیون سال پیش

قدیمی‌ترین فسیل شناخته‌شده از خویشاوندان اختاپوس، متعلق به حیوانی است که حدود ۳۳۰ میلیون سال پیش می‌زیسته، یعنی مدت مدیدی پیش از دایناسورها!

این نمونه که در سازند سنگ آهکی «بِر گالچ» در مونتانا کشف و سال ۲۰۲۲ توصیف شد، دارای ۱۰ اندام است، در حالی که اختاپوس‌های امروزی هشت اندام دارند. پیش از این، قدیمی‌ترین فسیل اختاپوس، بی‌مهره‌ای با بدن نرم و قدمت ۲۹۶ میلیون‌ساله به نام Pohlsepia mazonensis بود. در بررسی‌های دقیق مشخص شد این موجود هشت بازو، دو چشم و احتمالاً یک کیسه جوهر داشته است. مدت‌ها پیش از اینکه حیات در خشکی به فراتر از خزندگان کوچک تنوع پیدا کند، اختاپوس‌ها به شکل تکامل‌یافته‌شان دست یافته بودند.

اختاپوس‌ها سه قلب دارند

اختاپوس استاد استتار است

دو قلب منحصراً برای عبور خون از آبشش حیوان کار می‌کنند، جایی که دی‌اکسیدکربن را آزاد می‌کند و اکسیژن می‌گیرد. سپس، قلب سوم آن خون غنی از اکسیژن را به اندام‌ها و ماهیچه‌ها رسانده و به آن‌ها انرژی می‌دهد. اما قلب سوم در واقع زمانی که اختاپوس شنا می‌کند از تپش باز می‌ایستد و این موضوع بیانگر تمایل این گونه به خزیدن به جای شنا کردن است که آن‌ها را خسته می‌کند.

اختاپوس‌ها به آن خنگی که ارسطو فکر می‌کرد نیستند

یک اختاپوس معمولی در سواحل ایتالیا

فیلسوف مشهور یونانی در کتاب «تاریخ حیوانات» که حدود سال ۳۵۰ قبل از میلاد نوشته شد، ادعا کرد: «اختاپوس یک موجود احمق است، چون اگر دست انسان را در آب پایین برود، به آن نزدیک می‌شود. اما در عاداتش منظم و صرفه‌جوست، یعنی در لانه‌اش ذخائری را انبار می‌کند و پس از خوردن هرچیز قابل‌خوردنی، پوسته و پوشش خرچنگ و صدف و اسکلت ماهی‌های کوچک را از لانه بیرون می‌ریزد.» ارسطو پس از توصیف چند ویژگی دیگر زندگی اختاپوس مانند اینکه برای دفاع از خود جوهر آزاد می‌کند، لزج است و می‌تواند روی خشکی بخزد، توضیحاتش را با یک شوخی درباره ویژگی‌های اختاپوس پایان می‌دهد: «برای یک نرم‌تن ویژگی‌های خیلی زیادی است!».

نادرستی نظر ارسطو درباره احمق بودن اختاپوس‌ها ثابت شده است. اختاپوس‌ها نسبت به جثه‌شان، مغز بزرگی دارند و قادر به فهم برخی چیز‌ها هستند، مثلاً باز کردن صدف تاشو که با سیم بسته شده است. آن‌ها می‌توانند در پیچ و خم‌ها حرکت کنند، راه‌حل‌ها را بخاطر بیاورند و برای سرگرمی چیز‌هایی را از هم جدا کنند. اختاپوس‌ها حتی شخصیت‌های متمایزی دارند، همانطور که در مستند برنده اسکار «معلم اختاپوس من» نشان داده شد. در نهایت، این سرپایان حتی «بازی» می‌کنند؛ یکی از این موارد، بازی ساختگی با بطری شناور است.

بازو‌های اختاپوس «مغز» خودشان را دارند

دوسوم نورون‌های اختاپوس در بازوهایش است، نه در سرش. در نتیجه، برخی از بازو‌ها می‌توانند بفهمند چگونه یک صدف را بشکنند در حالی که بقیۀ حیوان مشغول انجام کار دیگری است، مثلاً بررسی یک غار برای یافتن خوراکی‌های بیشتر. شاخک‌های اختاپوس حتی پس از جدا شدن کامل از بدن حیوان مرده هم می‌توانند واکنش نشان دهند. در یکی از آزمایش‌ها، شاخک‌های قطع‌شده وقتی محققان آن‌ها را نیشگون گرفتند، تکان خورده و خمیده شدند.

خون اختاپوس‌ها آبی است

خون اختاپوس برای زنده ماندن در اعماق اقیانوس، به جای هموگلوبینِ بر پایه آهن در خون انسان، از پروتئینی حاوی مس به نام هِموسیانین تامین می‌شود. در حالی که خون غنی از آهن ما در برخورد با اکسیژن قرمز است، مس موجود در خون اختاپوس آن را آبی نشان می‌دهد. هموسیانین، یک پروتئین بزرگتر، اکسیژن را در محیط‌های شدیدی که اختاپوس‌ها در آن زندگی می‌کنند، به طور موثرتر انتقال می‌دهد، مثلاً در انتهای اقیانوس که دمای آب بسیار پایین است و اکسیژن زیادی در اطراف موجود نیست. متأسفانه خون اختاپوس‌ها سبب می‌شود آن‌ها نسبت به تغییرات اسیدی بسیار حساس باشند. اگر PH آب اطراف خیلی پایین بیاید، اختاپوس نمی‌تواند اکسیژن کافی برای زنده ماندن را به گردش درآورد. به همین دلیل، محققان نگران این هستند که با افزایش اسیدیته اقیانوس‌ها در اثر تغییرات آب و هوایی چه بلایی به سر اختاپوس‌ها خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • عجایبِ «اختاپوس‌ها»؛ حیوانات احمق ارسطو که با دست‌هایشان فکر می‌کنند!
  • انتخابات ۱۱ اسفند، از نظام جمهوری اسلامی دفاع کرد
  • ایجاد ۱۸۸۴ فضای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی
  • ️آغاز عملیات اجرایی ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرک شهید سلیمانی اراک
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرک شهید سلیمانی اراک
  • یادواره شهید باکری و ۸۵۰ شهید شهرستان میاندوآب
  • عملیات اجرایی ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در اراک کلید خورد
  • سید موسوی
  • به بهانه سالروز تولد شهیدی که حاج قاسم وصیت کرد کنارش دفن شود
  • ساماندهی دست‌فروشان اصفهان در میادین امام علی (ع) و شهید علیخانی